flexifoil

jopke

Geen avatar

Berichten: 1
November 19, 2006, 21:16:35
edit2Rapporteer  
hey dudes

wat vinden jullie van het merk flexifoil (kwaliteit,e.d.)
zijn het naar jullie mening goeie kites en zou je er kope of zeg je toch van liever niet voor mij en welk ander merk zo je dan kopen

thx
tom_beul
Gast
Antwoord #1 November 19, 2006, 21:19:24
edit2Rapporteer  
Echt een TOP merk! Heb zelf alleen de FlexiFoil fusion gevaren in wat minder wind, maar kite voelde echt top aan, vooral de bar, de bar vond ik nog het fijnst! Zeker kopen, prijzen zijn wat duurder, maar zeker weten de moeite waard om te kopen. Kwaliteit van de kites is gewoon top (veel ervaring met buggy vliegers)

En nee, ik ben geen Flexifoil teamrider of wat dan ook, ik vaar Slingshot!

hagaer

Berichten: 133
Antwoord #2 November 19, 2006, 21:22:05
edit2Rapporteer  
flexifoil is al 3 jaar achter elkaar wereldkampioen met aaron hadlow.
dit zou nie gebeuren moesten het echt zeik kites zijn.
ik vlieg zelf de strike 1 9 m en vind het top de fusion is nog beter
afwerking is redelijk goed goede high end vooral
greets hagaer
tom_beul
Gast
Antwoord #3 November 19, 2006, 21:24:22
edit2Rapporteer  
Citaat
afwerking is redelijk goed

Misschien met de flexifoil strike I, maar bij de fusion is de afwerking echt top hoor!
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #4 November 19, 2006, 22:34:29
edit2Rapporteer  
hey zijn zeker goeie kites, heb zelf al met de ion en fusion gevaren en ben nu ook van plan om waarschijnlijk er een te kopen! zou ik niet doen als het slecht kites zouden zijn:p
maar weet er iemand hoe de atom precies vaart?
Kaya

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #5 November 19, 2006, 23:16:49
edit2Rapporteer  
hoi,
Atom en ion zijn bijna identiek. De flexifoil-vertegenwoordiger heeft me uirtgelegd waarom maar ik snap het nog steeds niet  :Smiley. Maar dat maakt niet uit, Ik vind de Atom  een topkite. Hij is stabiel en reageert rustig in vlagerige wind. Hij heeft  een gigantische depower en de rastakleuren van Flexifoil zijn schitterend (maar dat is totaal niet belangrijk  (tong_kitesmiley)
ik ben nu hard aan het spa
Kaya

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #6 November 19, 2006, 23:22:51
edit2Rapporteer  
Hoi,
Atom en Ion zijn bijna identiek. De Flexifoilvertegenwoordiger heeft me uitgelegd waarom dat is; maar ik snap het niet...zal wel aan mij liggen  :Smiley
Het is in ieder geval een zalige kite die stabiel is en rustig reageert, ook in vlagerige wind. En hij heeft een gigantische depower.
De rastakleuren vind ik ook top, maar dat is totaal niet belangrijk (grinnik_kitesmiley)

O ja, ik ben geen flexifoilwerknemer, maar ik verkoop m'n Naish-kites wel om een Atom te kopen (ben dus misschien toch een beetje bevooroordeeld)

Greetz
gerco

Berichten: 128
Antwoord #7 November 19, 2006, 23:56:48
edit2Rapporteer  
ik vaar met flexifoil firestorm en vind het ook een topkite!
kwaliteit is super, eigenschappen ook!
Zonnetje

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #8 November 20, 2006, 00:24:49
edit2Rapporteer  
Is flexifoil tegenwoordig ook in Nederland te koop? Heb er hele goeie dingen over gehoord
randy-v

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #9 November 20, 2006, 01:28:03
edit2Rapporteer  
ik vaar met een storm 3 15 mega goede low end
een storm 2 12 en nu ook een strike1 7

kben er zeer tevreden over
 (grinnik_kitesmiley)
F
Gast
Antwoord #10 November 20, 2006, 01:46:34
edit2Rapporteer  
In Rijnsburg wordt flexifoil getest. Ik vond de atom 12m2 persoonlijk wat minder. Maar smaken verschillen.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #11 November 20, 2006, 01:50:40
edit2Rapporteer  
In Rijnsburg wordt flexifoil getest. Ik vond de atom 12m2 persoonlijk wat minder. Maar smaken verschillen.


Sorry flexifoil wordt daar dus verkocht en ik vond hem niet minder, maar het is niet mijn kite waar ik naar op zoek ben. Ben wel erg benieuwd naar de fusion.

Flexifoil al jarenlang een kitemerk, dus zal nooit negatief zijn over flexifoils. Ze hadden vroeger (20-25  jaar geleden al) matrassen met een koolstof/glasfiber stang erin. Supersnel en makkelijk te stacken en was de eerste kite waarmee ik 'powerkiten' geleerd heb. Dus ze hebben veel kite ervaring. Laatste 5 jaar heb ik er weinig over gehoord.

http://www.cobrakite.com/images/flxpic1.jpg
http://www.efoils.co.uk/images/indeximages/flexifoil_power_kites.jpg

soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #12 November 20, 2006, 01:54:14
edit2Rapporteer  
@f atom iets minder:s how come
ben van plan een te kope maar heb nog niet veel meningen erover gehoord, mschn kan je wat meer uitleg hierover geven

thx
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #13 November 20, 2006, 02:06:26
edit2Rapporteer  
Al geantwoord, is persoonlijk zoals de een weg is van een rebel en de andere weer niet. Was combi met wegvallende wind, dus ook niet goed kunnen testen. Zelf testen is beste oplossing.

Vroeger waren het extreem goede kites.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #14 November 20, 2006, 02:08:40
edit2Rapporteer  
Volgens mij staan op marktplaats nog 2 flexifoil kite's te koop.
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #15 November 20, 2006, 02:09:04
edit2Rapporteer  
@frank  thx
maar weet je wnr flexifoil testdagen houdt?
 want heb zelden al een testdag van/met flexifoil geweten :s
tochnog

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #16 November 20, 2006, 03:37:19
edit2Rapporteer  
Hoi

Je kunt bij Jonkerfunsports in Renesse Flexifoil bekijken, kopen en waarschijnlijk ook testen.
Vaar zelf met de Ion 12 en de Atom 9 meter en het zijn echt topkites.

Volgend voorjaar op de Brouwersdam is er ook weer een testdag van Flexi

Succes
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #17 November 21, 2006, 01:47:27
edit2Rapporteer  
@tochnog   ervaar je verschillen tussen de ion en de atom of zijn deze eerder beperkt?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.