te hard

Bryn

Geen avatar

Berichten: 9
November 20, 2006, 22:55:10
edit2Rapporteer  
Ik kite nu alweer een tijdje en t gaat nu best aardig. Ik kan goed hoogte lopen en sprongetjes beginnen te komen. Ik heb alleen 1 probleem: Als ik lekker aan het varen ben, dan heb ik me kite de hele tijd op dezelfde hoogte(als er genoeg windstaat tenminste). Als ik dan lekker hard ga, en na een tijdje de andere kant op wil, dan stuur ik mn kite rustig omhoog. Het probleem is dat ik steeds harder ga als ik mn kite rustig omhoog stuur. En dan heb ik het niet meer onder controle en glij ik met mn board vooruit, hoever ik ook aankant of naar achter leun.

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Woutertje

Berichten: 193
Antwoord #1 November 20, 2006, 23:01:02
edit2Rapporteer  
Voordat je gaat keren en je kite omhoog sturen moet je eerst afremmen, dit doe je gewoon door hard aan te kanten met je kite op dezelfde plek of misschien zelfs wat lager omdat je dan harder kunt aankanten.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 November 20, 2006, 23:34:45
edit2Rapporteer  
oftewel: je board iets upwind ( tegen de wind in) sturen en je achterste been/voet flink erin trappen. Een andere oplossing: terwijl je kite omhoog gaat met je board downwind (met de wind mee) sturen. Dit laatste moet je niet voorzichtig doen want dan wordt je al snel over je board getrokken, gewoon lekker radicaal insturen.
tom_beul
Gast
Antwoord #3 November 20, 2006, 23:44:59
edit2Rapporteer  
Kite altijd laag houden (ZEKER WAARNEER ER MEER IS!) kite dan rustig omhoog stuuren naar 11 uur, en insturen naar 12 of 1 uur .. en net voor de landing stuur je hem volluit in (NIET TERUG, WANT DAN IS HET GEWOON EEN JUMP) ... zodra je dit vaker doet zien deze dingen er leuk uit, en je kan er allemaa variaties bij doen, downloop, 360, handlepass ...
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #4 November 21, 2006, 00:01:36
edit2Rapporteer  
Je moet niet op volle snelheid je kite omhoog sturen want dan wordt je van je board getrokken en dan kun je hangen en kanten wat je wil maar dat gaat dan niet meer , kite laag houden de snelheid er uit kanten dan pas omhoog sturen.suc6.
hagaer

Berichten: 133
Antwoord #5 November 21, 2006, 00:59:56
edit2Rapporteer  
kite rustig naar 11/1 uur sturen, vol downwind gaan kite naar 12 uur de turn maken op het moment dat je terug aankant in de andere richting moet je kite ingestuurd zijn en juist weer op het krachtigst zijn, sinusen tot je genoeg snelheid hebt (meestal niet eens meer nodig) kite stabiel hangen en vol aankanten.
greets hagaer
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #6 November 21, 2006, 01:22:04
edit2Rapporteer  
geod aan kanten en voor je gaat keren je board opwind stuuren en dan je kite draaien
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #7 November 21, 2006, 01:27:06
edit2Rapporteer  
Om echt de snelheid eruit te halen voor het terugsturen moet je leren je eigen gewicht te gebruiken door het vol op het achterste been te gooien en je board overdreven upwind sturen. Je moet je voorstellen dat je je kite als het ware naar de rand van je windvenster gaat trekken door vol tegen de snelheid in te hangen.

Daarnaast hoef je zeker niet heel langzaam omhoog te sturen met je kite als je de bocht om wil. Wat helpt is vlak het insturen een heel klein stukje toeside te varen en als je je kite terugstuurt (niet bovenlangs maar wat lager) dan laat je je gewoon door de bocht trekken. Je kite gaat veel sneller door je powerzone, en je laat je downwind door de bocht trekken, zonder dat je omhoog getrokken wordt.
kor

Berichten: 17
Antwoord #8 November 21, 2006, 06:40:59
edit2Rapporteer  
harder aankanten en klaar is het toch
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.