de landing

robin..

Berichten: 1511
November 21, 2006, 02:16:20
edit2Rapporteer  
hallo allemaal

ik heb het springen nu een beetje onder de knie alleen ik kom telkens heel hard neer hebben jullie tips
wanneer je je kite weer terug moet sturen bijv

alvast bedankt



ThOm@s
Gast
Antwoord #1 November 21, 2006, 02:33:56
edit2Rapporteer  
om zacht te landen moet je kite 1 a 2 meter voor je landing 12 uur passeren 

kleine moeite om ook ff antword te geven lex
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #2 November 21, 2006, 02:36:29
edit2Rapporteer  
goeie post th0mas, ik word zoo moe van die "onzinnige" post Grin hum0r okay, maar help dan ook ff die jongen en zoekfunctie antwoord i know! maar soms is blijkt lastig te zijn voor sommige P dus kleine moeite om die jongeman te helpen

@ kungfu flatspin @ lex
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #3 November 21, 2006, 02:45:57
edit2Rapporteer  
John, aan mijn post heeft die jongeman meer aan dan aan jou reactie.
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #4 November 21, 2006, 02:50:37
edit2Rapporteer  
tjakkkaaa.. gewoon telkens opnieuw proberen je kite terug te sturen op versschillende tijden
ik heb er heeeeel lang last van gehad, dat ik t telkens te laat of te vroeg deed. oefenen en 't gaatje lukken gabber..
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #5 November 21, 2006, 03:13:45
edit2Rapporteer  
g-dam rider en ThOm@s bedankt daar heb ik iets aan



[L]ex  KUNGFU FLATSPIN  jullie hebben zeker nog nooit iets gevraagt
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #6 November 21, 2006, 03:14:58
edit2Rapporteer  
Idd, zodra je op het hoogste punt van je sprong bent en gaat dalen kan je de kite al iets terug sturen naar de vaarrichting. Vlak voor je het water raakt stuur je de kite verder door in de vaarrichting. Als het goed is kom je nu zacht neer en zul je direct kunnen doorvaren. Is idd een gevalletje timing
litewave

Berichten: 607
Antwoord #7 November 21, 2006, 03:51:42
edit2Rapporteer  
ik zeg 1 ding: spot your landing
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #8 November 21, 2006, 03:54:37
edit2Rapporteer  
idd spot je landing en gewoon zelf oefenen met landen warneer je moet insturen (kom je gauw genoeg achter (grinnik_kitesmiley))
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #9 November 21, 2006, 04:06:39
edit2Rapporteer  
wat bedoelen jullie met spot je landing
tom_beul
Gast
Antwoord #10 November 21, 2006, 04:08:50
edit2Rapporteer  
Citaat
[L]ex  KUNGFU FLATSPIN  jullie hebben zeker nog nooit iets gevraagt

Offcourse!

Maar als je echt hoog gaat, is loopen op het eind echt geen verkerde keuze!
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #11 November 21, 2006, 04:10:55
edit2Rapporteer  
Kite op tijd terug sturen, en een beetje gepowered houden!
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #12 November 21, 2006, 04:25:35
edit2Rapporteer  
Citaat
[L]ex KUNGFU FLATSPIN jullie hebben zeker nog nooit iets gevraagt

Offcourse!

Maar als je echt hoog gaat, is loopen op het eind echt geen verkerde keuze!

Maar ik ga nog niet ECHT HOOG
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #13 November 21, 2006, 05:06:00
edit2Rapporteer  
g-dam rider, jij kan nog steeds niet landen...

ik ook niet, maar misschien dat t ook scheelt als je je board een beetje met de wind mee richt zodat je niet met je zijkant van je board in t water hapt, maar meevaart met je kite..

en probeer niet naar je kite te kijken maar naar t water zoals hierboven ookal verteld is

En: Doe eens gek, probeer eens je achterste hand los te laten in de lucht (zorg wel dat je voorste hand dan ietsje dichter naar je bar staat)

gl
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #14 November 21, 2006, 06:36:33
edit2Rapporteer  
Het is niet alleen het insturen van je kite voor de landing. Het heeft ook te maken met hoe je je kite stuurt tijdens de vlucht.

Na de afzet kun je je kite te ver terugsturen, waardoor hij dus power verliest.
Probeer je kite tijdens het varen zo hoog mogelijk te sturen, zodat je nog net je kant kan houden. Dan jank je die kite zo hard mogelijk terug en zet je af. Op het moment dat je loskomt, stuur je je kite weer een beetje terug in de vaarrichting, zodat hij mooi met je meevliegt. Als je dit niet doet, verlies je druk en kom je als een dood vogeltje naar beneden.
Aan het einde van je vlucht kom je vanzelf weer naar beneden (zwaartekracht he!). Je kijkt even waar je gaat landen. Vlak voor je landt, stuur je je kite weer strak in. Hij vliegt dan over 12 uur, waardoor je nog even een klein beetje lift krijgt. Je landt daardoor zacht en je kite duikt naar beneden, zodat je meteen weer druk hebt om door te varen.
kor

Berichten: 17
Antwoord #15 November 21, 2006, 06:38:40
edit2Rapporteer  
kite keihard naar beneden knallen in de vaarrichting 3 meter voor de landing
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #16 November 21, 2006, 15:59:45
edit2Rapporteer  
De timing v/h terugsturen van je kite en de hoe ver / hard je moet terugsturen verschlit per kite. Als je te vroeg terugstuurt dan krijg je teveel horizontale snelheid, stuur je te laat terug dan krijg je teveel verticale (val)snelheid (je valt als een baksteen uit de lucht).

Een best yarga 2005 moet je bv later en minder hard terugsturen dan een rhino 05. Kwestie van veel oefenen! Ik vind zelf de landing 't belangrijkste onderdeel van een sprong (een sprong zonder landing is geen "sprong"! :-) Concentreer je dus eerst op de landing en dan pas op hoog gaan.

tip: probeer vlak voordat je het water raakt wat meer horizontale snelheid te krijgen door op 't laatste moment je kite wat harder terug te sturen. Je krijgt dan een horizontale versnelling waardoor je zachter op 't water kan landen (wel goed je board downwind edgen).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.