North Vegas 2006 varen met Naish shift bar 2006/2007

Loon

Geen avatar

Berichten: 59
November 23, 2006, 18:47:49
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik ben een tijdje geleden mijn North 5th element 2006 bar kwijt geraakt. Dit kwam mede doordat ik in problemen raakte, nadat safety niet werkte: de kite bleef gepowered staan, na de safety te hebben getrokken.

Ik heb inmiddels verschillende mensen gesproken die hetzelfde probleem hebben gehad; ik ben dus niet meer zo zeker van die North 5th element bar.

Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring met het varen van een (14m) North Vegas 2006 in combinatie met een Naish shift bar uit 2006 of 2007.

- Maakt dit nog iets uit met betrekking tot de bardruk?
- Heb je nog steeds dezelfde goede depower?
- Is die bar ook te gebruiken in het geval dat ik nog een 10m Vegas erbij neem?

Groeten, Mark.
Marky Mark

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #1 November 23, 2006, 19:11:38
edit2Rapporteer  
Ik vaar het hele jaar al met een vegas en een naish shift bar en het werkt heel goed.
Ik weet niet hoe de north bar vaart, deze heb ik nooit geprobeert. Bij aanschaf werd er direct al aangeraden een naish bar te nemen. Deze werkt gewoon beter!

Bardrukverschil; bij veranderen van alleen de bar met lijnen kan de bardruk niet verschillen
Depower; is goed
Deze bar is op alle maten vegassen te gebruiken zonder aanpassingen; ik heb zelf een 5, 9, 12 en 16
op de zelfde bar.
gerrie (niet ingelogd)
Gast
Antwoord #2 November 23, 2006, 19:27:19
edit2Rapporteer  
Vriend van me vaart ook Vegas 2006 10m en 14m op Naish shiftbar 20 inch.  Geen enkel probleem.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #3 November 23, 2006, 20:12:00
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik ben een tijdje geleden mijn North 5th element 2006 bar kwijt geraakt. Dit kwam mede doordat ik in problemen raakte, nadat safety niet werkte: de kite bleef gepowered staan, na de safety te hebben getrokken.


Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als je je safety trekt blijft hij toch gewoon aan je 5th line hangen? Of was je 5e lijn misschien 30x om je grayline gewikkeld (backloopjes oid oefenen?) Dan krijg je dit probleem met een Shiftbar ook.

Een shiftbar werkt echter prima met Vegas 2006 kites. Ik voer er 9 , 12 en 16 op een 20 inch barretje (2006 shift). Depower blijft prima (wel iets minder doordat het depowertouwtje een kleiner bereik heeft). 1 bar lengte werkt op alle maten. Je moet wel je stuurlijnen op de kortste stand zetten is mijn ervaring, anders heb je slechte lowend. Uiteraard is dit een persoonlijke instelling.
stijn depauw

Berichten: 142
Antwoord #4 November 24, 2006, 02:30:31
edit2Rapporteer  
Ik heb de kans gehad om beide bars deze zomer te proberen op mijn Vegas 2006. 
Naar depower en bardruk geen verschil.  Naish bar lag me gewoon beter in de hand, beter afgewerkt, gekleurde lijnen, gewoon doen, is beste keuze.  Ik ken zeer veel mensen die deze combi hebben.
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #5 November 24, 2006, 14:52:42
edit2Rapporteer  
Ik heb de VEGAS06 ook met beide bars gevlogen: Nagenoeg geen verschil.

Ik heb wel eerst de Naish lijnen op de stoep (uiteinden met schroevendraaiers door lusjes tussen de tegels prikken) helemaal gelijk aan die van de Norht 06 bar gemaakt. Daarna kon ik eigenlijk geen verschil meer merken tijdens het varen.

Wel is er veel verschil in kwaliteit met Naish als duidelijke winnaar! Van de North bar laat de bekleding erg snel los en ook de clamcleat 'clamde' niet zo best... Maar daar kun je vele posts over lezen op de diverse fora...

En wat anders... Hoe kun je in hemelsnaam je bar kwijt raken als je je safety trekt? Lijnen blijven toch altijd aan je vlieger zitten? Of was je je vlieger ook kwijt?
Loon

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #6 November 27, 2006, 20:08:33
edit2Rapporteer  
En wat anders... Hoe kun je in hemelsnaam je bar kwijt raken als je je safety trekt? Lijnen blijven toch altijd aan je vlieger zitten? Of was je je vlieger ook kwijt?

Lijnen door moeten snijden, don't ask..........
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.