welk board is orthopedisch het meest verantwoord?

Wouter

Berichten: 603
Antwoord #25 November 29, 2006, 05:51:44
edit2Rapporteer  
Je zou een MAKO kunnen nemen als board. 18mm concave om de chop the smoothen maar belangrijker voor jou... het board wordt door de unieke bodemlayout gevaren in een center stance. Dit houdt in dat je met gelijke druk op beide voeten vaart. Bijkomend effect is voor jou dat je niet meer de neiging hebt om je teen van je VOORSTE voet omhoog te houden (dit is namelijk wat je doet omdat je daar geen druk op hebt met een backstance board)

Dit board wordt geroemd als "kiteboarding's best kept secret" en das niet voor niks!

voor wat meer info zie http://www.oceanrodeo.com/makosurf.php

Iedereen die er een vaart is er helemaal lyrisch van, voor gebruikerservaringen: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2332906&highlight=mako
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #26 November 29, 2006, 20:59:08
edit2Rapporteer  
Heey als je ook wel nieuwe pads en straps wil kopen moetje is kijken naar die van de slingshot sx ze heten: DOLYE ADJUSTABLE FOOTSTRAPS en DOYLE DECK SYSTEM BOLT- DOWN SX/MISFIT PAD SET  Ik weet niet of je ze op elk board kan zetten, denk het eigenlijk niet... Ze zijn lekker dik en de strap is gevuld met iets van gel ofzo
puck

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #27 November 29, 2006, 21:52:02
edit2Rapporteer  
othopedisch verantwoord??? Ga dan gwoon niet kiten nerd!!! loser ListenToMe
peterb

Berichten: 380
Antwoord #28 November 29, 2006, 23:31:17
edit2Rapporteer  
Tjonge wat is die MAKO toch lelijk zeg..

@puck, wacht maar jij raakt vroeg of laat ook wel eens geblesseerd en dan wil ik je mailing nog wel eens horen. Aan je reactie te zien ben je niet ouder dan een jaar of 12.

Is een breder board nu makkelijker te kanten (en dus minder belasting op je pezen) of niet.

Wat is nu waar?

- doordat je op een breder board je de voetbanden tov van het midden meer naar achteren kan plaatsen wordt de hefboom gunstiger en dus minder kracht nodig

- op een smaller board hoef je minder druk te zetten en kun je board dus makkelijker kanten
puck

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #29 November 30, 2006, 04:23:42
edit2Rapporteer  
misschien (?) wel jonger, maar duidelijk wel intelligenter en verstand van kiteboarden!!!

Een smal board is ten opzichte van een breed board makkelijker te kanten...dat kan iedereen bedenken.

Waarom die MAKO weinig moeite/kracht kost om hoogte te lopen is aan zijn shape (concave) te danken. en heeft niet met zijn breedte te maken.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #30 November 30, 2006, 06:02:59
edit2Rapporteer  
Peter,

Een breder board is moeilijker aan te kanten. Dit is met name het geval als de hakken niet ter hoogte van je edge zitten.

@ puck, idd deels door de 18mm concave bijt de MAKO zich letterlijk vast in het water. Het board haalt de grip uit de rails ipv uit de vinnen daar komt 6,2 cm!! rocker bij dus idd reken maar uit. Zo'n MAKO kan je gemakkelijk superrrhard edgen en loopt hoogte als een dolle.



PS de foto die er nu nog op staat is idd een zeer slechte computertekening. Ik krijg volgende week de eerste 07 mako's binnen en ik zal wel even wat echte foto's online knallen. Dat ziet er een stuk beter uit


Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #31 November 30, 2006, 18:36:36
edit2Rapporteer  
Probeer eens een stuk fietsband als heelstrap op je board. Ik vaar Fanatic. De voetbanden daarvan zij niet echt lekker. Sinds ik een heelstrap erop heb, vaart het heel ontspannen. Ik hoef niet meer met m'n voeten te wringen of m'n tenen op te trekken. En als ik verkeerd land of onderuit ga, gaan ze gewoon uit. Met of zonder schoenen, het maakt niets uit. Met schoenen heb ik nu ook goede controle over het board. Alleen board-off tricks gaan niet echt. Maar die kan ik ook niet.
Ja, als ik het strand weer op loop doe ik mijn board off.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #32 November 30, 2006, 21:02:38
edit2Rapporteer  
Kijk daarmee uit! je kan in geval van nood het board niet "uitschoppen". Ik heb met dit geintje 2 jaar terug mijn enkel gebroken! (1 voet bleef hangen) Ik gebruikte geen fietsband maar voor kiteboarden gemaakte heelstraps.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.