Wimt
|
Tja, dat uiteinde van mij is gewoon zo'n soort net, dan werkt dat niet zo spetterend...
Je vouwt de kite-eind dubbel over 1,5 m, en dit deel leg je voor de LE, en daarop de zak doen.
|
|
|
WaZuP
|
Mensen is 1 heel makkelijke manier goewoon aan je lijnen treekken op 90 graden van de wind kite schuift powerzone in en klapt om laat bar stukje los en klaar, heb ik verder niks voord nodig en lukt me ook in 35 knopen.
landen is ook makkelijk gewoon kite parkeren op 10 of 2 uur dan je bar loslaten (ingehaakt natuurlijk) je depowerstrap pakken voor meer depower en dan aan je bovenste frontline meter inhalen land ie.
Met zandzakken en dergelijken is ZEER gevaarlijk vooral bij hardere wind. Als je op een gegeven moment alles onder de knie hebt met een bow en je alleen maar in het bovenste wind berijk kite met je bow/hybryde whatever, dan staat er meestal erg veel wind + een erg grote kite en dan moet je niet dit soort rare dingen met zandzakken gaan doen maar gewoon iemand hebben die je helpt.
|
|
|
KiteDemon
|
Helemaal eens met Tim. Al dat gedoe met dubbelvouwen en rommel op je kite leggen zal de levensduur ook niet ten goede komen. De trick zoals hierboven beschreven is de manier om bow/SLE's alleen te launchen op het strand. Wel goed opletten dat er geen scherpe dingetjes of schelpen uitsteken bij het gedeelte waar de kite een klein stukje verschuift.
Je zou toch denken dat de meeste bow/SLE riders daar inmiddels wel achter waren.....
|
|
|
Wimt
|
Met zandzak gaat altijd goed, maar daar was ik al ee ntijdje achter..
Ieder z`n methode, zullen we maar zeggen. Met spit wil ook wel.
|
|
|
KiteDemon
|
Met zandzak gaat altijd goed, maar daar was ik al ee ntijdje achter..
Ieder z`n methode, zullen we maar zeggen. Met spit wil ook wel.
Als je een beetje begrijpt hoe je bow/SLE werkt, en wat de mogelijkheden zijn, dan weet je ook dat zandzakken overbodig zijn. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?!
|
|
|
Wimt
|
Ja, ik dom Kitedemon, ik niet begrijp.
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Mensen is 1 heel makkelijke manier goewoon aan je lijnen treekken op 90 graden van de wind kite schuift powerzone in en klapt om laat bar stukje los en klaar, heb ik verder niks voord nodig en lukt me ook in 35 knopen.
@WaZup: bedoel je hiermee hetzelfde als de foto's op de volgende link http://forum.bestkiteboarding.com/viewtopic.php?t=1395 ???? zo nee, leg uit! Dat van dat landen klopt, werkt ook prima; zand erop ook niks mis mee, maar het gat me dus om jouw manier, want iets wat makkelijk en veilig is, is altijd welkom. gr danny
|
|
|
KiteDemon
|
Leg je kite 90° op de wind ( dus dat de wind op de zijkant van de kite blaast) Zelf sta je upwind van de kite. Trek een stuurlijntje aan zodat de kite wind vangt (positie is dan hetzelfde als de kite downwind op de LE ligt) Dan gelijk de andere stuurlijn aantrekken om de kite op zijn tip te zetten en tegelijkertijd ook de bar van je afduwen om niet van je sokken getrokken te worden als de kite airborn is. In feite is dit een hotlaunch op de kant, dus depower de kite zodra deze wind vangt.
|
|
|
Wimt
|
Ik nu ik begrijp, Kitedemon, gister gedaan, werkt super, bedankt voor je altijd duidelijke uitleg.
Zak zand heb ik toch nodig voorde andere kites, maar voor een bow is dit een erg goede methode.
Zoals ik al zei; ik dom, en ik niet begreep.
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Trek een stuurlijntje aan zodat de kite wind vangt (positie is dan hetzelfde als de kite downwind op de LE ligt) Dan gelijk de andere stuurlijn aantrekken om de kite op zijn tip te zetten het laatste deel, dus op zijn tip zetten, wil niet erg lukken; op het water nml. drijft de kite naar de rand van het windvenster en dat doet ie op het land niet...
|
|
|
KiteDemon
|
Als de kite helemaal downwind op de LE ligt en je trekt een stuurlijn aan dan zal één tip automatisch omhoog komen. Trek je de stuurlijn nog verder aan dan draait de kite 180 graden van zijn LE recht naar boven en start de kite dus midden in de powerzone recht naar 12 uur. Maar goed dat de depower zo goed is op bow/SLE anders ga je met mach 5 over het strand. Dus vooral niet vergeten de bar helemaal van je af te duwen anders gebeuren er zware ongelukken.
Je kan ook de kite reversed launchen. Zelfde trick, alleen trek je de linker en de rechter stuurlijn aan totdat de kite acheruit van de grond komt. Eenmaal in de lucht laat je één stuurlijn los zodat de kite 180 graden draait en daarna gelijk de andere stuurlijn loslaten om de kite naar 12 door te laten vliegen. De bar hoef je niet eens aan te raken.....deze is dan helemaal gedepowerd en je wordt niet uit je panty gesleurd terwijl de kite naar 12 vliegt.
|
|
|
larssmits
Gast
|
wimt, met c-shaped kan ook... je moet dan gewoon als hij recht voor je in het windvenster ligt 5de lijn aantrekken en naar voren lopen zodat hij kanteld en naar de hoek want je kunt niet 100% depoweren.
zo deed ik het met me c-shapes
|
|
|
KiteDemon
|
Met je C-shaped wel eerst opzij lopen zodat de kite aan de rand van het windvenster staat gepositioneerd. Je wil niet dat je C-shaped midden in de powerzone launched...........
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Met je C-shaped wel eerst opzij lopen zodat de kite aan de rand van het windvenster staat gepositioneerd. Je wil niet dat je C-shaped midden in de powerzone launched...........
Klopt!!!!!! haha, dat wil je echt niet..... BTW Kitedemon, die reversed launch heb ik ook al eens een filmpje van gezien...heb je die welis geprobeerd????...daar heb je denk ik wel flink wind voor nodig, want de keren dat ik met deze methodes aant prutsen ben geweest aan de waterrand, was de wind net/net (dikke3, kleine4) en kreeg ik t niet voor elkaar..
|
|
|
helldog
Gast
|
Dat bedoel ik, die van mij weegt 20kg hangen die niet tot op de grond? (pimploser_kitesmiley)hel zwaartekracht enzo...
|
|
|
Silver Surfer
|
Je hebt het dus al de hele tijd over een wijdmazig geweven zandzak die je vol schept en naar je kite tilt. Fantastisch!! Ik gebruik altijd een groot vergiet, waar ik water in doe. Scheelt een hoop schepwerk. En bij lastige tricks, gebruik ik hem als helm. (waterstart e.d.)
|
|
|
Silver Surfer
|
Je hebt het dus de hele tijd over een wijdmazig geweven zak, die je vol met zand schept en naar je kite draagt, Fantastisch! Ikzelf gebruik altijd een groot vergiet, dat ik met water vul en op de wingtip zet. Scheelt een hoop schepwerk en ik gebruik hem daarna bij de gevaarlijke tricks als helm (waterstart e.d.)
|
|
|
|