koude voeten

Mitchel_12000

Berichten: 1183
November 25, 2006, 00:54:01
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Vorige week begonnen mijn voeten toch wel erg koud te worden ondanks mijn schoentjes. Nu sta ik op het punt om een droogpak te gaan kopen, maar de koude voetjes verdwijnen hiermee niet. Heeft iemand tips om je voeten toch nog een beetje warm te houden, en dan niet "dikkere schoentjes" kopen o.i.d. maar meer huis tuin en keuken oplossingen  ThumpsUp
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 November 25, 2006, 00:59:11
edit2Rapporteer  
ff doorbijten denk ik altijd maar maar echt dikke schoenen dan word het in je bindingen komen nog veel lastiger zelf ondervind ik hier veel last van en heb ervoor gekozen om met blote voeten te blijven varen
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 November 25, 2006, 01:06:51
edit2Rapporteer  
Koude voeten met schoentjes ?! Ik heb vorige week nog gewoon blootsvoets gekit zonder te koude voetjes... Zitten je voetbanden niet de strak of je schoenen te ruim ???? Huh
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #3 November 25, 2006, 01:11:09
edit2Rapporteer  
idd en toen was het zelfs nog niet koud....

wat voor schoentjes heb je ?
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #4 November 25, 2006, 01:23:43
edit2Rapporteer  
broodzakjes om je voeten, heerlijk droogpak heb je dan  loser
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #5 November 25, 2006, 01:24:49
edit2Rapporteer  
Raarrrr, heb gister voor het eerst met schoenjes gekite. was heerlijk!
Als het nu te koud voor je wordt mét schoentjes; tijd voor een winterstop dan. Droogpak is een beetje overdreven me dunkt.

Hoe komt het dat je mét schoentjes nog koude voeten hebt? loopt er water in en uit?
Passende schoentjes zouden bij deze temperaturen nog ruim voldoende moeten zijn.

R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #6 November 25, 2006, 01:25:27
edit2Rapporteer  
Ben donderdag geweest zonder schoentjes en t was echt niet koud!!! Hangt er qua watertemp wel vanaf of je op binnenwater of op zee bent geweest ofcourse....
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #7 November 25, 2006, 02:06:01
edit2Rapporteer  
Losse sokjes kopen (small) bij rubberfabriek.nl
Gister gekite en met m'n sokken aan in die rubber sokjes, en dan weer in mn gewone surfschoentjes. Ik krijg ook altijd snel last van koude voeten.
Maar dit was perfect qua temperatuur, en je houd je voeten nog droog ook  ThumpsUp
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #8 November 25, 2006, 02:45:23
edit2Rapporteer  
mijn schoentjes zijn geen droogschoentjes. Volgens mij is het dus redelijk normaal dat er water in komt. die dingen van rubberfabriek, voor welke schoenmaat zijn die? Klinkt wel interessant om even een paar te bestellen.
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #9 November 25, 2006, 03:31:20
edit2Rapporteer  
Citaat
mijn schoentjes zijn geen droogschoentjes.
Droogschoentjes heb ik nog nooit van gehoord.

Probeer andes met duct-tape (of duck-tape) de naad tussen je schoentjes en je pak af te plakken zodat er geen water in-en-uit-en-in-en-uit je schoentjes kan.

Als je dan nog steeds koude voeten krijgt snap ik het niet meer.

hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #10 November 25, 2006, 03:35:43
edit2Rapporteer  
Juist het feit dat er water inloopt, maakt het voor de voetjes aangenaam omdat dat water lekker opwarmt...heb vorige week de rand van de schoentjes voor de 1e keer aan m'n pak vastgetaped met ducktape (dacht, eens kijken hoe dat werkt..)
Ging prima, geen koude voeten gehad, ik had nu juist koude handen! Het water dat ondanks de tape in de schoentjes sijpelde, warmde lekker op: prima!
Overigens voer ik op binnenwater, en dat is stukkie kouder dan de zee kan ik verklappen!

groet danny
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #11 November 30, 2006, 01:55:35
edit2Rapporteer  
Inderdaadhet binnenwater is al best koud maar als je lang in en op het water bent voel je het vanzelf niet meer...
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #12 November 30, 2006, 02:06:09
edit2Rapporteer  
ff lekker pootje baden voordat je gaat, dan zijn ze vast gewend en is het lang zo koud niet meer
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 November 30, 2006, 02:46:42
edit2Rapporteer  
eerst normale sokken aan. Hierover rubbersokken van www.rubberfabriek.nl en dan ( ter bescherming van die rubbersokken) in dunne zomerschoentjes. Droge en warme voeten dus.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #14 November 30, 2006, 14:42:03
edit2Rapporteer  
www.actuelewaterdata.nl ook voor de watertemperaturen... Zee nu circa 10,5 graden, binnenwater graadje kouder...
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #15 November 13, 2007, 21:54:05
edit2Rapporteer  
eerst normale sokken aan. Hierover rubbersokken van www.rubberfabriek.nl en dan ( ter bescherming van die rubbersokken) in dunne zomerschoentjes. Droge en warme voeten dus.

Gaat het dan niet te strak zitten zodat het tegenovergestelde bereikt wordt?
In mijn zomerschoentjes heb  ik niet echt de ruimte voor nog 2 paar sokken volgens mij (of dan ff een maatje groter scoren?).

De "normale" sokken;  zijn dan misschien dunne hardloopsokken een goed idee? Deze transporteren het vocht weg van je voet zodat deze mooi droog blijft of is dit niet nodig. 
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #16 November 13, 2007, 23:26:16
edit2Rapporteer  
hier is dan de oplossing..... Klodders vaseline op je voeten smeren ( eventueel ook je gezicht)en dan gewoon in je schoentje gaan.  Het klinkt een beetje vreeemd maar het werkt als geen ander middel. En zorgen dat je bindingen niet te strak zitten anders wordt je bloedsomloop afgekneld, en dan krijg je koude poten.
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #17 November 14, 2007, 01:35:37
edit2Rapporteer  
Er zit wel iets meer dan  "een graadje" verschil tussen de zee of binnenwater.

http://www.knmi.nl/kodac/Satellite_EO_Products/NOAA/North_Sea.html

Marcel.



McBridges

Berichten: 365
Antwoord #18 November 15, 2007, 02:41:40
edit2Rapporteer  
In plaats van zomerschoentjes over de sokken (indien te klein), lijkt me een stuk broekspijp van een oud surfpak ook wel een idee.

Zelfde principe zat ik te denken voor je handen.
Nadeel bij mijn Sola handschoentjes is dat er water in komt via de schacht. Wordt dus koud wat te verhelpen valt met tape of klitteband.
Minder omslachtig is het misschien om inderdaad een paar van de "afwashandschoenen" erover heen te doen.
Bij de Welkoop heb je deze trouwens in meerdere kleuren, ook gewoon in sjiek zwart  Grin. voor de weggeefprijs van € 2,90 per paar (extra sterk).
Merk is Marigold Industrial.

Wat ik ook ga proberen is het volgende om te kijken hoe dat werkt;

* Katoenen handschoen (12 paar voor € 5,- bij Welkoop, per paar kon niet  Roll Eyes)
* Rubberen handschoen erover heen
* Pak aan, handschoen vallen in je pak
* Daarover heen stuk mouw van een oud surfpak met een gaatje erin geknipt voor je duim.

Laag over laag lijkt me goed warm.
Water loopt er langs en er niet in.
Meer bewegingsvrijheid met je vingers dan de dikkere surfhandschoenen.

Zaterdagmiddag maar ff proberen, laat wel weten of het werkte.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.