Knetterhard

Stanley

Berichten: 1039
November 25, 2006, 05:03:13
edit2Rapporteer  
Voor diegenen die morgen gaan varen
het kan er erg hard aan toegaan dus pas op
even de voorspelling voor de luchtvaart gekopieered

WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART
.
GELDIG VOOR: DE DAGLICHTPERIODE VAN ZATERDAG 25 NOVEMBER 2006.
.

WIND: ZUIDELIJK 15-20 KN, IN DE KUSTPROVINCIES EN BOVEN HET
IJSSELMEER 20-25 KN, LANGS DE KUST 25-32 KN, GELEIDELIJK OVERAL
MET 2-5 KN TOENEMEND. BIJ BUIEN UITSCHIETERS TOT 45 KN
.


een gewaarschuw mens telt voor twee
globe

Berichten: 1143
Antwoord #1 November 25, 2006, 05:26:35
edit2Rapporteer  
Thanx Stanley!

Toch gok ik het er morgen op Smiley

7 metertje moet lukken, al is 45 knopen iets te veel van het goede.
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #2 November 25, 2006, 05:31:18
edit2Rapporteer  
waar haal je die info vandaan? op die site wil ik ook zurfen
globe

Berichten: 1143
Antwoord #3 November 25, 2006, 05:35:35
edit2Rapporteer  
http://teletekst.nos.nl/

pagina 707

pas vanaf 5.15 uur weer beschikbaar
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #4 November 25, 2006, 08:02:21
edit2Rapporteer  
Je moet met buien gewoon zorgen dat je het water af gaat.
Windfinder en Windguru voorspellen 20 knopen voor morgen.
Ik ga uit van het beste
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 November 25, 2006, 14:48:09
edit2Rapporteer  
Sweet, 3e weekend achter elkaar dat ik (over)powered met een 7 kan !
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #6 November 25, 2006, 15:16:08
edit2Rapporteer  
Ik ga maar met me 20 x4 varen
Mark Waroo

Berichten: 80
Antwoord #7 November 25, 2006, 15:26:24
edit2Rapporteer  
Hey Waroooooood waar ga jij varen vandaag? Ik ga mn nieuwe Waroo 7 uit testen  Joepie
Sake
Gast
Antwoord #8 November 25, 2006, 23:08:11
edit2Rapporteer  
'k heb moeten sprinten om die 7m van Warood uit de lucht te halen.
Te veel is te veel.
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #9 November 26, 2006, 00:41:55
edit2Rapporteer  
Was weer erg mooi op de slufter.kon m,n 15 Instinct houden tot 15.00 daarna was t echt niet meer te doen.Snel een 11je erbij halen.Nog ff aan n Cabrinha 9 gehangen en aan een Vegas 9,ging lekker zeg,16 m/s.Denk dat om een uur of 17.00 boven de dijk een dikke 12 stond,kolere zeg wat een knetterwind daarboven,je werd gewoon omver geblazen.Verder waren er zover ik kon zien geen ongelukken gebeurd en ik heb zol,n 75 kiters geteld.Morgen weer! ThumpsUp
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #10 November 26, 2006, 00:51:50
edit2Rapporteer  
De wind nam steeds meer toe om 17:00 waaide het echt van planeten, piek 10bft gemeten op Hoek van Holland.   Verder toch echt wel wat ongelukjes gebeurd vandaag op De Slufter, zag Rutger(kitehigh) er heel hard afgaan en ook Youri Zoon, die als een beest liep te beulen, kwam strompelend het water af, Hopelijk vallen de blessures mee.
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #11 November 26, 2006, 01:18:07
edit2Rapporteer  
Vol gedepowered gevaren met mijn 8 meter!!! Lekkah maar wel de max....

Vind het nog steeds onverantwoord dat ik mensen met een 15 mtr. Bow zie varen terwijl de kleinste maten max. 10 zijn.

Aan de houding kan je ook zien dat ze moeite hebben dat apparaat te houden ThumpDown
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #12 November 26, 2006, 03:33:15
edit2Rapporteer  
Vind het nog steeds onverantwoord dat ik mensen met een 15 mtr. Bow zie varen terwijl de kleinste maten max. 10 zijn.

Aan de houding kan je ook zien dat ze moeite hebben dat apparaat te houden ThumpDown

tjah...dat zeg jij wel, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er persoonlijk geen snars meer van begrijp: was nml. vandaag met een 9 waroo bezig, goede druk, en toch op de kant zie ik iemand met (toevallig) ook een 15 instinct in de weer met pompen......en toen...die gast voer super gecontroleerd over het water...onbegrijpelijk dat er zoveel diversiteit aan maten op het water is, en het ging (gelukkig) allemaal zonder enige problemos....en nu praat ik over gasten die een beetje hetzelfde postuur hebben....betekend imo toch dat de diverse types kites gigantisch breed te varen zijn...

groet Danny
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #13 November 26, 2006, 04:09:08
edit2Rapporteer  
Vind het nog steeds onverantwoord dat ik mensen met een 15 mtr. Bow zie varen terwijl de kleinste maten max. 10 zijn.

Aan de houding kan je ook zien dat ze moeite hebben dat apparaat te houden ThumpDown

tjah...dat zeg jij wel, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er persoonlijk geen snars meer van begrijp: was nml. vandaag met een 9 waroo bezig, goede druk, en toch op de kant zie ik iemand met (toevallig) ook een 15 instinct in de weer met pompen......en toen...die gast voer super gecontroleerd over het water...onbegrijpelijk dat er zoveel diversiteit aan maten op het water is, en het ging (gelukkig) allemaal zonder enige problemos....en nu praat ik over gasten die een beetje hetzelfde postuur hebben....betekend imo toch dat de diverse types kites gigantisch breed te varen zijn...

groet Danny

Maakt mij ook niet uit als er weer eentje in de boom hangt, of staat te stuntelen op het strand met een ongeplande afloop (lees o.a. topic Mirns.....)

Als je de diverse topics leest die hierover geschreven zijn kom je tot de conclusie dat megadepower ook haar grenzen heeft en je niet moet onderschatten.

Check ook de voorspellingen voordat je gaat varen. Als ze stoten meer dan 40 knopen voorspellen is het gewoon onverantwoord met een 15 Bow het water op te gaan.

Geen discussie over mogelijk. De slufterhufters varen vandaag ook oa ook met een 9 bow.

Zolang het goed gaat mag je niet zeiken als het fout gaat ook niet, da's weer kwetsend en op dat moment niet gepast.....
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #14 November 26, 2006, 04:10:21
edit2Rapporteer  
Dat was ik dus,en gelukkig ook de tegenwoordigheid van geest om op tijd t water af te gaan.weeg 100 kg en de Instinct is mega depower,al is t ook op z,n eind op een gegeven moment.Ik moet toegeven dat als ik met de 15 nog( lekker) knal ,de anderen met 9ens aan t varen zijn.Weet ook niet wat t is maar .....Instinct is gewoon....anders. (up_kitesmiley)Moet ook zeggen dat ik toch ook wel liever een 11 in m,n handen gehad had.Zwaar gedepowered vaart gewoon k**,maar geen moment geweest waarvan ik d8 dit gaat fout.Als je 65 kg weegt moet je ook niet met een 15 gaan.Vaar eens met de instinct met heavy wind en jullie begrijpen wat ik (en velen)bedoel. Joepie
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #15 November 26, 2006, 04:15:16
edit2Rapporteer  
En wat wastie GEIL vandaag! En warm!
Marky

Berichten: 76
Antwoord #16 November 26, 2006, 05:00:10
edit2Rapporteer  
Yo, heb vandaag met m'n  13m instinct op supervlagerig Horst gevaren. Heb eigenlijk de depowerstrap niet gebruikt omdat als de vlagen weg waren ik toch de power nodig had. Ging eigenlijk heel goed. (4e keer varen met de Instinct + nog niet ervaren kiter te noemen), de vlagen zijn goed opte vangen , en als het echt tehard (voor mij) ging gewoon hard edgen of even downwind (oja vandaag voor het eerst op mijn nieuwe nobile 666 129 cm: WOUWWW!!!SUPER etc etc)).. Ging daarnaast ook wel geregeld onderuit hoor!!

Ik denk dat de vlagen s'middags tegen de 21. knt waren. Pas vlak voor 5 uur werd de vlagen mij te extreem, aan/uit van de vlaag werd me iets te extreem en ben toen gestopt.
Ik kan niet oordelen over andere bows, maar instinct is inderdaad een vlagen killer!!

Groetjes Marky
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 November 26, 2006, 13:52:57
edit2Rapporteer  
Kitemaat alleen is geen maatstaf. Johno en Toth (die 2 kleine beulaapjes van 30 en 40 kg) waren bezig met TorchIII 6 meter, en alles onder kontrole. Arno met TorchIII 8 meter en die is 2 x zo zwaar. Maar met skills en ervaring heb je nou eenmaal meer lol met wat meer power.
Ieder zal voor zichzelf moeten bepalen waar de grens tussen fun en survival ligt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.