iemand ervaring met fone 13 m??????

Micky

December 02, 2006, 01:38:18
edit2Rapporteer  
Hoi, ik heb een fone tribal 13 m. Laatst tijdens een testdag sprak ik de importeur en ook de lokale kiteshop zijn beide van mening dat ik de stuurlijnen bij de bar zo strak mogelijk moet aantrekken. Mijn powerlijnen staan op het 2e knoopje. Vandaag dus uitgeprobeerd maar ik had steeds het idee dat de kite "stalkte". Weet niet of dit de goede uitdrukking is maar als ik de bar naar mij toe haalde dan leek het wel of hij samenvouwde. Nou was de wind ook vrij vlagerig en had ik mijn dag niet zo....maar weet iemand de juiste/normale afstelling voor deze kite? Gaat dus vooral om de stand van de stuurlijnen en die van de powerlijnen(welk knoopje) thx
#RemcO#

Antwoord #1 December 02, 2006, 01:43:56
edit2Rapporteer  
pfhoeh,, wat een stelling,

weet je wat jij moet doen?

lans de kamer van kitehandel gaan

die hebben antwoorden op alle vragen die je ze stelt:P:P
Harm

Antwoord #2 December 02, 2006, 04:54:58
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je powerlijnen langer moeten worden ik zou ze op het laaste knopje zetten zo lang mogelijk.
haatwinter

Antwoord #3 December 02, 2006, 05:56:34
edit2Rapporteer  
Inderdaad gewoon lang laten ander gaat ie inderdaad stallen....stuurlijnen lang laten en powerlijnen zo lang mogelijk of het tweede knoopje...werkt voor mij ook nog perfect.....
Succes
diederik

Antwoord #4 December 02, 2006, 18:28:39
edit2Rapporteer  
aan deze reacties hebbie dus helemaal niks...de ene zegt stuurlijnen lang de ander zegt powerlijnen lang de ander zegt weer allebei de lijnen lang...allemaal onzin!!!!

je moet je vijfde lijn eerder te los als te strak zetten!!!!anders verlies je power,lift en hangtime, de vijfde lijn moet bij depoweren (bar van je af) NET strak komen te staan. Bij poweren moet de spanning van je vijfde lijn af zijn (dus bar naar je toe trekken=vijfde lijn los) afstelling luisterd erg nauw en heeft veel invloed op vaargedrag!!!

Bij poweren moet je kite net een beeje open gaan staan niet te want dan wordt ie traag en gaat ie stallen!!

Als je je strap open zet moet bij depoweren je stuurlijnen net slap komen te hangen!!!Met strap dicht moet je veel depower hebben dus dan moeten je stuurlijnen flink los komen te staan. Je moet wel opletten dat je nog goed kan sturen dus ze moeten ook weer niet te los komen te staan.

Gewoon een uurtje gaan stellen op het strand met een stabiel krachie vier bft. en je bent klaar

succes
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #5 December 02, 2006, 18:32:54
edit2Rapporteer  
Klinkt alsof je wel heel weinig wind gehad hebt. Ik vaar ook met Tribals en dat gebeurt echt alleen als het (te) weinig waait.Aantrekken van je powerlijnen is persoonlijk. Gewoon een keer gaan kiten bij een strakke wind (weet ik, dat heb je helaas niet voor het uitzoeken). Verder is de low-end van deze kites niet wat F-one je wil doen geloven. Ik heb een 11 en kan pas redelijk varen vanaf 14-15 knopen (weeg 65 kilo) terwijl ze 12 knopen aageven. Dus met jouw 13 heb je vanaf 14 knopen pas plezier..Verder wel een heerlijke kite.
Buur

Antwoord #6 December 02, 2006, 22:08:28
edit2Rapporteer  
Als je kite stalt dan moet je je depowerstrap een kleinbeetje aan trekken, Het klopt dat als je volledig staat gepowerd en je trekt je bar ook nog naar beneden dat die dan "achteruit vliegt" als je stil staat dan, op het water niet.
Je moet dus gewoon je depowerstrap 5 cm intrekken, Als je keer je kite bij je hebt op de testtour dan wil ik er wel even naar kijken.. maar daar heb nu je niets aan. 
Arend1234
Gast
Antwoord #7 December 02, 2006, 22:52:24
edit2Rapporteer  
ik heb extra knoopjes gelegd in de depowerlijn, dan heb je meer keuzes, ik zet hem bijna nooit op het eerste knoopje, dan gaat ie soms achteruit
Micky

Antwoord #8 December 05, 2006, 06:47:29
edit2Rapporteer  
Dank voor alle reactie's hoe tegenstrijdig ze soms ook zijn. (geschokt_kitesmiley)
Buur, binnenkort of volgend jaar hang jij er een keer aan(mijn kite) om eens te checken wat er nou aan de hand is  (grinnik_kitesmiley)
Moet wel eerlijk toegeven dat met constante wind en ietsje meer dan die zogenaamde 18kn, waren er hooguit 14/15, ik hier veel minder last van had.
Zie net dat Robert vandaag ook een zelfde soort van topic heeft geopend al ging het bij hem allemaal ff iets anders....  (grinnik_kitesmiley)
Toch blijft die afstelling erg nauw luisteren, zeker als ik steeds weer wegzak (90) kg en anderen met een 11 probleemloos hun kite "parkeren" en gewoon als een jekko gaan( ook jij Diederik als jij dezelfde bent die ik vrijdag aansprak en mijn kite opliet). Misschien dat jij mij volgende keer ff iets meer advies kan geven. Blijft het gekke dat ik tot mijn klapper 4 weken geleden als een tierelier ging en sinds ik aan die stuurlijnen hebt lopen prutsen het gewoon minder is....  ThumpDown
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.