Mark-Fizzer
|
Het is dus een aanduiding voor wijnen. Grand cru's. Dit heb ik vroeger ooit wel op de hotelschool gehad, dus ik hoor het te weten. Maar heb echt geen flauw idee.... Gaat ons romantisch dineetje bij kaarslicht nu niet door Micky?
|
|
|
Otto ergens anders
Gast
|
Champagne misschien?
|
|
|
Otto ergens anders
Gast
|
Of Beaujolais, dat is ook een wijnstreek...
|
|
|
|
|
|
Vinni
|
relax, dan kan ik mijn 7tje tot 6bft houden (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
|
Otto
|
Ok, eehm... Beetje Latijn: Wat betekent de zin "Nemo me impune lacessit"?
Tip, het is van de Orde van de Distel (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
nkb-wesley
Gast
|
Damn de vertaalmachinetjes werken niet (tong_kitesmiley)
|
|
|
|
|
Mark-Fizzer
|
-Vul het woord op de puntjes in!-
Rond van borst, in je ..... een leverworst!
|
|
|
Arctic_Monkey
|
-Vul het woord op de puntjes in!-
Rond van borst, in je ..... een leverworst!
-piep- ?
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Juist ja. Coen mag niet meer raden. ;-))
|
|
|
Micky
|
Het is dus een aanduiding voor wijnen. Grand cru's. Dit heb ik vroeger ooit wel op de hotelschool gehad, dus ik hoor het te weten. Maar heb echt geen flauw idee.... Gaat ons romantisch dineetje bij kaarslicht nu niet door Micky?
Otto ergens anders zat er heel dicht bij.....idd de Beaujolais. Het enige wijngebied in Frankrijk waar 10 cru's zijn die naar de dorpen/steden zijn vernoemd. Het zijn dus geen grand cru's zoals in de Bordeaux. Mark, ons etentje gaat onvoorwaardelijk door....duifje....
|
|
|
eelke
|
mond
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Oww Micky, lieverdje van me, jouw woorden verwarmen mijn hart, zoals gewoonlijk.
@Eelke, neej helaas
|
|
|
Lex
|
toges:P
|
|
|
Dre
|
Dat was een slufter kiter en een bekende van zijn maatje trok hem los Is het goed, want ik heb ook wel een leuk vraagje
|
|
|
|
Arctic_Monkey
|
hej ik had de vraag goed! dus t is mijn beurt ... Waarom is een brandweerwagen rood? (Suus mag niet meedoen.. die kent m al)
|
|
|
Hessel
|
dat wordt even typen, maar hier gaan we dan:
in een brandweerwagen zitten 6 branweermannen die 6 brandweermannen hebben allemaal een pens pens is ook een betaalmiddel in engeland (qua uitspraak dan, geschreven is dat pence) in engeland is queen elizabeth de koningin queen elizabeth is ook een schip op zee in de zee zwemmen ook vissen die vissen hebben vinnen vinnen zijn ook een volk (qua uitspraak dan, geschreven zijn dat finnen) de finnen hebben lang ruzie gehad met de russen en de russen waren rood
Dus daarom zijn brandweerwagens rood. (hehe)
|
|
|
|