cabo verde

Dutch_windmill

Berichten: 81
December 03, 2006, 20:58:02
edit2Rapporteer  
wie is er wel eens in cabo verde (sal, boa vista, ..) geweest om te kitesurfen. Hoe heb je dat ervaren? Hoe verhoudt het zich tot de canaries.. qua relaxtheid en kitesurfcondities?
rastafari
DaPiedro

Berichten: 65
Antwoord #1 December 04, 2006, 17:31:40
edit2Rapporteer  
Hey Dutch Windmill,

Ben net twee weken terug van een een weekje Sal.
In potentie is dit een mooi kite eiland. Je kan er als de omstandigheden goed zijn (dat had ik dus niet echt)
op een paar vierkantie kilometer veel verschillende conditities hebben:

  • Vette hardcore waves, brekend op rotsen en cross-ofshore wind : Ponta Preta
  • Een mellow baai met cross-onshore wind en een rifje. van choppy tot leuke beginners golven: Sharkbay
  • Vlak water en cross ofshore: Albatros (Oost Santa Maria)
  • Valk tot choppy water: Kitebeach (West Santa Maria)


Vanaf december gaat het seizoen echt los schijnt. Wij hadden in november 3 dagen een kleine 4 en 1 dag iets harder.

Verder:
Het eiland is een grote zandbak. Er is naast kiten / windsurfen weinig anders te doen dan duiken, Vissen, quad huren
Let goed op je spullen: er wordt gejat vanaf het strand (mijn camera :-()

Succes met keuze maken
DaPiedro

Berichten: 65
Antwoord #2 December 04, 2006, 17:39:37
edit2Rapporteer  
Hier staat ook nog redelijk wat info: http://www.kitesurfcaboverde.com/

Dutch_windmill

Berichten: 81
Antwoord #3 December 05, 2006, 06:15:04
edit2Rapporteer  
van die zandbak heb ik vaker gehoord. Andere eilanden schijnen mooier te zijn maar lenen zich niet voor kitesurfen...
ben echt van de relaxte tripjes met veel lokale invloeden, kleine hut, toffe barretjes ..dus geen package deals ed. Is het dan wat? 
DaPiedro

Berichten: 65
Antwoord #4 December 06, 2006, 15:31:11
edit2Rapporteer  
Hoi,

Je hebt niet veel authentieke dingen daar. In Santa Maria zijn wel wat restaurantjes en barretjes, maar je zal daar niet de meest interessante gesprekken hebben met locals bijvoorbeeld. Het doet wel erg afrikaans aan alllemaal, en toen ik er was, was het overal erg rustig, waar ik wel  van houdt..vanaf december schijnt het wat massaler te zijn. Santa Maria zelf is momenteel wel aan het veranderen in een grote bouwput waar grotere resorts worden gebouwd. Op dit moment zijn er niet veel van die grote resorts. Als je van een beetje vaagheid houdt geen grote discotheken nodig hebt om je 's avonds te vermaken en niet te hoge eisen stelt aan het eten. dan is het leuk
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.