Gekneusde enkel of gescheurde enkelbanden

Ricardo

Berichten: 1037
December 05, 2006, 00:56:16
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met deze blessures en hoe weet ik of ik alleen mijn enkel gekneusd heb of ook mijn enkelbanden gescheurd heb?
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #1 December 05, 2006, 00:58:56
edit2Rapporteer  
naar de dokter gaan is nog altijd het slimst volgensmij Wink
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #2 December 05, 2006, 01:01:51
edit2Rapporteer  
Als je je enkelbanden scheurt krijg je gelijk een gigantisch ei op je poot!!!!!
En de dokter zal je de rest vertellen. Of ze volledig afgescheurd zijn of ingescheurd.

Ik hoop voor je dat je het niet hebt en zo ja dan heb je weer een beetje mazzel dat het winter is.
Ik had het vorig jaar zomer. een week voordat ik op vakantie ging. Dat betekende gewoon 6 weekies met me pielepiep spelen!!
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #3 December 05, 2006, 01:29:30
edit2Rapporteer  
auw..
beterschap kerel!!.. egt zwaaaar klote gewoon =(
ik heb er geen ervaring mee (*gelukkig*)
greets
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #4 December 05, 2006, 01:32:54
edit2Rapporteer  
Scheuren kan je testen door te kijken of er speling op zit die normaal niet gebruikelijk is. Je vergaat dan overigens van de pijn. Als je enkelband afgescheurd is moet je zo snel mogelijk geopereerd worden en ben je 6 maanden zoet voor herstel. Een klein scheurtje of verrekt betekent 4-6 weken geen kiten maar geneest vanzelf zolang je rustig aan doet. Ga niet te snel het water weer op want nogmaals verekken betekend een veel langere herstelperiode tot 3 maanden. Ga zoiezo even langs de huisarts want nogmaals mocht het echt gescheurd zijn dan moet je onder het mes om de boel weer aan mekaar te laten zetten.

Heel veel succes kerel
joyce

Geen avatar

Berichten: 124
Antwoord #5 December 05, 2006, 02:28:03
edit2Rapporteer  
ik dacht dt je wel ff naar de dokter zou gaan......
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #6 December 05, 2006, 02:29:48
edit2Rapporteer  
hey ricardo!!! komt me heel bekend voor, ik heb 4 weken geleden mijn enkelbanden gescheurt, niet, afgescheurd gelukkig! het is ook niet gebroken, ik had dus ook meteen 2 dikke eieren op mijn poot! en kreeeg 5 dagen drukverband, daarna 3 weken tapeverband, na die 3 weken kon ik pas goed lopen * ben vandaag naar fysio geweest voor revalidatie haha, en mag er nog wel 4 tot 6 weken bij optellen! voordat me enkel weer op het oude niveau is!

het suckt dus pretty en doe maar rustig met je enkel etc, want je wilt geen langere enkelbanden er aan overhouden --> dan is je enkel dus zwak en (*$)*#$*(# voor altijd

suc6 en ga naar de DOKTER! dude, foto's etc!

beterschap!
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #7 December 05, 2006, 02:30:33
edit2Rapporteer  
en @ wouter het hoeft niet altijd geopereerd te worden, ik kreeg gewoon tapeverband, gelukkig maar!
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #8 December 05, 2006, 02:50:43
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een x iets gehad bij me enkel een tijdje( wat lnger als een maand)
Af en toe kon ik amper lopen dan hinkelde ik met 1 been (tong_kitesmiley)
En uiteindelijk maar naar de dokter gegaan en die zij dat ik me enkelbanden had gescheurt maar dat het weer bijna goed was.

Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan, is toch maar wat beter ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 December 05, 2006, 03:45:29
edit2Rapporteer  
20 jaar geleden kreeg je met (in) scheuren gips, nu tapen ze hooguit. Ik heb me daarna laten herkeuren voor dienst en krijg vrijstelling. De keuringsarts vroeg nog wel welke enkel want aan m'n Manke Nelis imitatie kon 'ie het niet echt zien.
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #10 December 05, 2006, 04:59:04
edit2Rapporteer  
Hey Ricardo,
Sterkte man hopelijk valt het nog mee voor je.
Vrees echter dat het seizoen voor jou over is.
Het ging zo lekker,
Kom je nu naar het strange om foto's van ons te maken???
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #11 December 05, 2006, 05:12:19
edit2Rapporteer  
Heb vorig jaar met snowboarden mn enkel verdraaid.
Dacht dat ie miss. gekneust was of mn enkelbande gescheurd/verrekt.
Ben nog rustig naar beneden gesnowboard en een dag later bleek de docteur die bijna geen Engels sprak nog wel het zinnetje: 'It's broke..' uit te kunnen brengen. Dus t kan wellicht ook gebroken zijn
Harm

Berichten: 865
Antwoord #12 December 05, 2006, 05:13:52
edit2Rapporteer  
Dude nogmaals suc6 he echt super niks het ging net zo lekker!!!
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #13 December 05, 2006, 05:26:13
edit2Rapporteer  
@ John wellicht niet helemaal duidelijk idd van mijn post. IndienAFgescheurd dan moet je gehecht worden en dus operatie. ingescheurd = niet opereren.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #14 December 05, 2006, 06:03:55
edit2Rapporteer  
succes gozer! Zit ook in de "kite" ziektewet maar dan met mijn ribben. Neem in ieder geval het advies aan om naar een arts te gaan. Mijn ex maakte ooit een klapper met skieën. 3 dagen krukken en toen toch weer proberen. Ging goed tot we thuis 2 weken later op het strand liepen en zij over een plasje sprong. Alles, binnen, buiten en weet ik wat voor banden afgescheurd.....Bleek alles al zwaar overrekt te zijn geweest.
Beterschap  ThumpsUp
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #15 December 05, 2006, 15:21:23
edit2Rapporteer  
Beter niet "doe het zelven" met dit soort blessures. Gewoon naar de dokter. Als je door blijft lopen loop je het risico dat je een kalkafzetting in je enkel krijgt waardoor je soms wel jaren last kunt houden. Dus naar de dokter en waarschijnlijk tape eromheen, 14 dagen rust en gaan. Trouwens als je je enkelbanden helemaal afgescheurd hebt kun je bijna niet meer lopen op die voet. Heb aan beide enkels banden ingescheurd gehad dus weet helaas waar het over gaat.
Beterschap!!!
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #16 December 05, 2006, 16:46:00
edit2Rapporteer  
Ik ben zaterdag meteen toen ik thuis kwam van het strand doorgereden naar de dokter, maar toen was mijn voet zo goed als niet gezwollen, kon ik gewoon ook nog op die slechte voet alleen staan.
Vervolgens zei die dokter dat het gewoon gekneusd was en dat misschien mijn enkelbanden gescheurd waren en dat ik zelf maar ff aan moest voelen wanneer ik hem zou gaan belasten en wanneer ik ga kiten... Vond ik een beetje een vaag antwoord. Die avond was mijn voet al onwijs gezwollen en kon ik hem niet meer bewegen en kon ik er niet meer op staan. Zo is het nu nog steeds.
Dus vandaar dat ik hier maar naar ervaringen vraag zodat ik toch een beetje weet wat er mee aan de hand is.
De dokter heeft in ieder geval wel een breuk uit kunnen sluiten.

Maar ik heb toch maar besloten om nog maar eens naar een andere dokter te gaan die misschien een duidelijker antwoord kan geven dan "misschien is er iets gescheurd en voel het zelf maar aan".

WiZzY

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #17 December 05, 2006, 17:30:48
edit2Rapporteer  
Heel simpel: EIS van je dokter dat je foto's wil laten maken in het ziekenhuis.

Ik ben net weer uit het gips. stukje bot afgebroken waar me enkelband aan vastzit.
Bij mij was het niet dik geworden omdat ik nog lang in het koude water bleef.
Ik ben zelfs 2 x geweest voor foto's omdat ze de eerste keer niets zagen, maar de tweede keer weer wel dus....EIS een ziekenhuisbezoek voordat je de boel helemaal mollesteerd.

Succes
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #18 December 05, 2006, 18:45:05
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug uit bij de dokter. Ik werd nu wel doorgestuurd naar het ziekenshui om foto's te laten maken en bij is net als bij Wizzy het stukje bot waar mijn enkelband aan vastzit afgebroken. Dus dat is nog 4 weken niet het water op Sad
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #19 December 06, 2006, 00:11:23
edit2Rapporteer  
spijtig, ik heb door het kiten ook ooit in het gips gemoeten bij me enkel. Dat is helemaal niks, zeker als het lente wordt.
Maar ja voor jou ook ricardo, je was van plan om nog effe lekker de winter te beulen.

Ik weet niet wat jouw blessure precies inhoudt, ik raad je wel aan om daar met zorg mee om te gaan. Ik had/heb nog steeds last van me enkel soms naar 4/5 jaar, omdat ik er volgens mij niet optimaal aandacht aan heb besteed nadat ik uit gips was (fysio bijv).

sterkte
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #20 December 06, 2006, 01:11:15
edit2Rapporteer  
Wel goeie timing Ricardo......alhoewel.........het waait de laatste tijd wel van de planeten.

Beterschap en waarschijnlijk sta je nog deze winter weer op het water.
margrietje

Berichten: 311
Antwoord #21 December 06, 2006, 02:51:36
edit2Rapporteer  
ja best grappig om te horen dat veel mensen enkels breken zonder spieren af tescheuren/inscheuren terwijl je toch verwacht dat het eerder andersom is.
ikzelf heb een groot deel van mijn kniebot verbrijzeld (t gewrichtdeeldus en niet knieschijf)

maar zowel mn miniscus als al mijn kniebanden waren niet beschadigd... te raar voor woorden..
de vorige knie blessure (had m verdraaid) ben ik te snel wer gaan sporten waardoor ik 2jaar nodig had om te herstellen...

dus neem de tijd ja! en succes met stilzitten want neem aan dat je dat ook niet kan als je van plan was om zelfs swinters door te beuken!!
tom_beul
Gast
Antwoord #22 December 06, 2006, 03:33:13
edit2Rapporteer  
Woo, Ricardo!

Kan je mij de hele winter door trainen!
Maar dude shit happends, en  het is winter!
ricardo (niet ingelogd)
Gast
Antwoord #23 December 06, 2006, 14:50:24
edit2Rapporteer  
Hahahaha Tom, over 4 a 5 weken ben ik weer de oude hoor, de hele winter klinkt zo eng....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.