windmeetpunten Slufter

Kitefobie

Berichten: 10
December 05, 2006, 22:04:37
edit2Rapporteer  
Afgelopen weekeinde naar de Slufter gegaan. Was voor de eerste maal op de spot.
Wat een klote spot zeg ( anders gaan er te veel mensen ook die kant op  ThumpsUp )
Windfinder had meer wind opgegeven dan er daadwerkelijk stond.

Weet een van jullie of er een windmeetpunt in de buurt staat waar je een beetje op kan vertrouwen ??
Kan ik thuis eerst checken of het de moeite waard is om te gaan.  Met welke wind is er helemaal niet te varen ( windrichting uiteraard )

Grtz,
Kitefobie
NKB xtreme

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #1 December 05, 2006, 22:11:08
edit2Rapporteer  
je kan beter helemaal niet gaan gewoon de wind is daar raar vaak orkanen enzo
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #2 December 05, 2006, 22:20:09
edit2Rapporteer  
Slufter is top!Alleen kenners weten hoe en wanneer te gaan.Kennis van getijde stromingen (gaan we weer  (huilen_kitesmiley) ) is een must voor de Slufter. ZO/Z/ZW/W/NW is daar te varen al prefereer ik zelf Z of NW.Voor zover ik weet is de windmeting van Hoekv.Holland het meest accuraat voor de Slufter en Oostvoorne.En het voor niks naar een spot rijden hoort erbij.  ThumpsUp
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 December 05, 2006, 22:41:06
edit2Rapporteer  
Afgelopen zondag omstreeks middaguur naar Oostvoorne maar daar was niemand. Enne kiten in m'n uppie toch maar niet. Dan maar ff kijken bij de Slufter. Wauw. Dat was heftig. Een kiter bezig met een zeer kleine maat die voor de kant korte rakjes maakte. Wel respect hoor maar mij niet gezien. Aan de meer noordelijke kant waren best wel veel surfers en dat ging er ook heftig aan toe. Tussen de windsurfers en de kiter, precies op het puntje stond een wel heel vreemde stroming. Volgens mij heel gevaarlijk. De surfers bleven er uit de buurt en die kiter ook. Het leek wel een wildwater rivier. Zou daar niet in willen liggen dus bleef maar op de kant.
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #4 December 05, 2006, 22:51:05
edit2Rapporteer  
Heel verstandig al waait t boven de dijk zeker 2bft harder  (geschokt_kitesmiley)
diederik

Berichten: 908
Antwoord #5 December 05, 2006, 22:57:17
edit2Rapporteer  
slufter=niet voor mensen die hun koppie er niet bijhouden!!!!!....zeker niet in de winter...dit is een herhaling...
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 December 05, 2006, 23:41:41
edit2Rapporteer  
...dat was een 6 meter Gaastra Vision2.... ThumpsUp
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #7 December 05, 2006, 23:49:30
edit2Rapporteer  
www.actuelewaterdata.nl
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #8 December 06, 2006, 00:01:05
edit2Rapporteer  
bij actuelewaterdata valt me op dat het op de Brouwersdam altijd harder waait dan op da Hoek. Denk dat ie op de bdam vooral bij aflandige wind beter op de meter waait.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.