|
krullebol
|
Gewoon steeds meer opbouwen eersteen keermet 2 a 3 bft en dan ietsje meer zodat je um een beetje leert kennen.... En trouwens als je je kite goed terugstuurt na een lift kan het heel goed op het strand hoorup_kitesmile), ik kite zelf ook vaak op land gaat prima als je maariets beter uitkijkt;)
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Hoe groot is dat ding dan? 12 mtr? knoopje of 12.... Kalm aan beginnen :-)) Maar eigenlijk moet je dit met gezond verstand zelf kunnen bepalen. Ik kraak het niet af hoor, dat je deze vraag stelt. Liever 1 keer teveel als straks weer een kiter zwaar gewond ofzo...
|
|
|
diederik
|
ligt aan de maat kite...windkracht vier is perfect, waait het zachter dan is ie niet goed te controleren en kan die uit de lucht komen zetten of ineens midden in het windvenster terugzakken. Met meer wind kan je kite te veel power krijgen...dus windkracht vier is okie dokie
|
|
|
arjanschip
|
ow shit vergete 14 m2 ksnap ook datk uit moe kijken. Ik ken de kite nog nie precies en dus vraag ik het even. Kwas zelf van plan om bij 11 12 knopen te gaan
|
|
|
TH3-HUNT3R
|
niet zo piepen gewoon gaan met die hap. ik ga regelmatig op een weiland kiten en mijn 16 begon pas leuk te worden bij 4/5 bft. mijn 9 gebruik ik eigenlijk alleen boven de 6 bft. maarja das natuurlijk heel persoonlijk gewoon doen het zand is vrij zacht;)
|
|
|
|
|
Morres
|
ja idd, niet luisteren naar the hunter, als je voor het eerst een kite gaat besturen, met zo weinig wind dat ie eigenlijk net fatsoenlijk te besturen is, in dit geval idd ene knoop of 10 Neem dat gewoon aan, en ga niet proberen te niksten in windkracht 5 of hoger, daar krijg je kneuzingen en gebroken botten van...
|
|
|
TH3-HUNT3R
|
oowh ik d8 dat hij al vaker had gekite. ik had ook een 10 en dat is leuk met een bft 4. gewoon heel veel oefenen.
|
|
|
arjanschip
|
kheb zkr al vaker gekite maar met een nieuwe kite kiten is wel iets anders
|
|
|
T]-[0/\/\@S
|
waarom op het strand ... beter loop je even het water in met een maat erbij en probeer je het daar even.. ik snap niet egt waarom je op het strand zou gaan staan als 10mtr verder zee is ..
|
|
|
® € M © 0
|
waar woon je ?? dicht bij mirns of workum??
|
|
|
stefkiter
|
waar wil je dna wel gelift worden? strand is het veiligste buite op het water dan..volgens mij toch..
|
|
|
Morres
|
oowh ik d8 dat hij al vaker had gekite. ik had ook een 10 en dat is leuk met een bft 4. gewoon heel veel oefenen.
mja, dan nog ,tis een aero II
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
De vraag is op het strand, uiteraard is in het water veiliger maar voor beginners al te frips....
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik zie echt het nut en de lol niet van kiten (met een kitesurf kite) op het land/strand!! Je kan gewoon niks! Als je denkt met een 14 m2 ff beetje te gaan 'stuntvliegeren' dan gaat het echt dramatisch mis! Je kan hoogstens veilig oplaten en beetje heen en weer sturen....
Wil je leren vliegeren op het land, koop dan een klein matrasje of een andere leuke powerkite en bewaar je AeroII (heb zelf een 12 en 16) voor op het WATER!
Keep it safe!
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Gevoel gast, om je heen kijken wat iedereen op heeft staan en daar op anticiperen
staat iedereen met een 8 tot 10 m2 kite dan kan je t wel vergeten
staat iedereen met 14m2 tot 16m2 en misschien enkelen met een 12 dan kan je er eens aan gaan denken om op t strand te spelen
maar zoals iedereen al zegt, ga gewoon lekker t water in, veel veiliger! en neem ook iemand met je mee!
ik zou zeggen ga eerst eenst met een 4bft..... niet meer... ook niet minder dan 3bft omdat je kite dan gaat backstallen, andere gekke dingen gaat doen, maar vooral uit de lucht gaat vallen wat ook weer gevaarlijke situaties oplevert..
veel plezier!
|
|
|
Molliebollie
|
Waarom ga je niet gewoon het water in met dat ding en lekker bodydraggen ? heb ik toen ik net begonnen was ook gedaan met mn nieuwe kite, om er even aan te wennen. Daarna proberen te varen enz. enz.
|
|
|
arjanschip
|
lekker bodydraggen (geschokt_kitesmiley) dan bevries je joh. Het gaat erom dat mijn aero nog nie in de lucht is geweest en dat ik graag nog ff wil kijke hoe hij vliegt
|
|
|
Spike_L
|
Van een paar keer bodydraggen bevries je niet hoor! Tenminste, als je de zee in gaat! Zeewater is voor de tijd van het jaar nog best warm! Goed aankleden en gaan! Wel gaan met niet al te veel wind, goed kijken wat je medekiters varen! En als het even kan, niet alleen gaan nee!
|
|
|
Morres
|
oh,my bad, sorry hunter, ik zag niet dat ie al kan kiten
|
|
|