welk board?

rolo

Geen avatar

December 12, 2006, 02:26:21
edit2Rapporteer  
Welk kiteboard is aan te raden bij het kiten op zee.
Het board moet wendbaar zijn en makkelijk los te komen bij sprongen.
tom_beul
Gast
Antwoord #1 December 12, 2006, 02:27:07
edit2Rapporteer  
Hoeveel weeg je? Wat is je style?
rolo

Geen avatar

Antwoord #2 December 12, 2006, 02:32:08
edit2Rapporteer  
85kg
rolo

Geen avatar

Antwoord #3 December 12, 2006, 02:33:42
edit2Rapporteer  
Ik vaar sinds kort met een naish raven 2006 en ga vooral voor de sprongen. Het board moet daarnaast ook wendbaar zijn. Snelheid is voor mij niet zo belangrijk 
Wouter

Antwoord #4 December 12, 2006, 04:22:34
edit2Rapporteer  
2007 OceanRodeo Mako PRO!!! Als je voor snelheid, hard carven, en hoge sprongen wil gaan is dit echt jou board. De gemiddelde platte twintip heeft meer een freestyle design. Dit board heeft 18 MM concave en haalt veel meer grip uit de rail dan een ordinaire twintip. Hierdoor hou je het board langer en bij hogere snelheden. 2 zaken die van belang zijn voor het echte luchtwerk. Verder carven deze boardjes veel agresiever dan een freestyle twintip.

Mako PRO 134: hoge snelheid, springen, hard carven, minder swingweight daardoor goed voor ingewikkelde sprongen met rotaties etc.

Mako SURF 150: krankzinnige! snelheid, springen, golfrijden/carven

Voordat je besluit om met een "gewone" twintip te gaan moet je echt dit plankie eens testen. Je kan mij een berichtje droppen als je hier interesse voor hebt.

Voor reviews http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2332906&postdays=0&postorder=asc&start=0
Micky

Antwoord #5 December 12, 2006, 04:29:53
edit2Rapporteer  
Nou....hier valt met wat voor board dan ook bijna niet meer doorheen te komen......  Huh
Gozer, je hebt een pb.
Wouter

Antwoord #6 December 12, 2006, 05:08:18
edit2Rapporteer  
Hey Mick, zoals zeggen: concave rules de waves! zeker lekker voor de condities van de afgelopen weken. PB is replied!

Wouter

Micky

Antwoord #7 December 12, 2006, 05:12:45
edit2Rapporteer  
Hee Rolo, als ik toch nog ff tussendoor mag....  (grinnik_kitesmiley)
Heb net de nieuwe Nash Haze TT 2007 gekocht. Kwam erg goed uit de test en is een ook in mijn ogen een prima board voor niet teveel geld. Staat ook ergens in een andere posting die ik nu ff niet meer ga zoeken....  schater

thx, Wouter!
michiel v geel

Antwoord #8 December 12, 2006, 13:56:33
edit2Rapporteer  
nee micky ouwe schoorsteen wat doet gij nu!!!!!
koop dan gelijk de soll 07 meesterlijjk board en heb je later ook nog wat aan c'mon man!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 December 12, 2006, 13:57:55
edit2Rapporteer  
Kijk gewoon voor een nobile 666 en dan de 129 versie.
Is een lekker all round  board en erg wendbaar. Verder een goede pop voor sprongen.
iig niet die bagger van wouter. de ene heeft te veel concaaf, waardoor die niet wendbaar is en de ander is veel te lang!!
Wouter

Antwoord #10 December 12, 2006, 16:29:21
edit2Rapporteer  
haha Leander, waar haal jij deze kennis vandaan? Juist door deze concave is het board vele malen beter voor het snelle bochtenwerk en heeft ie veel meer grip dan de 666. Het board haalt de grip juist uit de rail in plaats vanuit de vinnen zoals bij de 666. Het board wordt alom omschreven als "like a snowboard in powder". De 666 is een prima freestyleboard maar jij hebt duidelijk nooit met een mako gevaren wat aan de riderstyle zoals rolo omschrijft veel beter presteerd dan een 666.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 December 12, 2006, 16:43:38
edit2Rapporteer  
Ik heb het meer over de concaaf in het algemeen. en dat zorgt ervoor dat ie enorm aan het water blijft plakken.
Wendbaar wordt ie daardoor niet, makkelijk loslaten van het water ook niet. en neem daarbij een vrijlang board, 134, wat vrij smal is, 36.5, is ook niet geschikt voor een rider van 85 kilo.
Wouter

Antwoord #12 December 12, 2006, 17:29:41
edit2Rapporteer  
1. 18mm concave --> De effectieve platte breedte is hierdoor een ruime 2 cm breder.... Hierdoor hoef je dus simpelweg niet een lomp breed board te hebben om voldoende oppervlak te hebben.

2. De MAKO heeft geen standaard concaaf bodemlayout. Een MAKO heeft lekker veel rocker en zoals je kan zien heeft de het board slechts 2 vinnen nodig waardoor juist het board heel makkelijk kan "uitsliden"

Even voor de duidelijkheid: dit is zelfs de 150!

3. MAKO 150 heet niet voor niets SURF. Een beetje extra lengte met veel rocker is juist erg belangrijk voor waveriden! Het voordeel is dat de MAKO een goed bidirectional alternatief biedt voor een directional wavetray. Bidirectional of niet is een persoonlijke keuze maar feit is dat een wavetray en een bidirectional waveboard beduidend beter presteren voor waveriding doeleinden.

4. Deze 2 boardjes zijn de allereerste in de Benelux die net zijn binnengekomen. Het klinkt nogal zielig om zo'n oordeel te vellen zonder dat je ook maar weet hoe dit eigenlijk echt vaart. Je hebt met de 666 een prima board maar ik weet gewoonweg dat de eigenschappen die Rolo in board zoekt heel goed overeenkomen met een MAKO PRO. Als je je focused op freestyle dan wordt het een ander verhaal. Dan zou ik ook eerder een ZEN a la 666 aanprijzen. 
Mark1970

Antwoord #13 December 12, 2006, 17:47:08
edit2Rapporteer  
Het board moet wendbaar zijn en makkelijk los te komen bij sprongen.

Waarom zet je je voetbanden dan gewoon niet wat ruimer??
Komt ie gegarandeerd los...
jarie
Gast
Antwoord #14 December 12, 2006, 18:27:38
edit2Rapporteer  
S O L  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kite-mam
Gast
Antwoord #15 December 12, 2006, 18:48:11
edit2Rapporteer  
wat dacht je van nobile???? is een zeer goed board check;

http://www.nobileontour.com
 ThumpsUp
Chris@otherpc
Gast
Antwoord #16 December 12, 2006, 18:57:35
edit2Rapporteer  
Dikke concaaf planeerd echt heel laat aan, zeker niet iets
dat lekker is om even snel door de branding heen te komen.

Mooi promo praatje wouter, leuk board die mako, om te
golfsurfen, maar niet als enige board, upwind, pop, slechte aanplaneren
zijn dingen die ik in een goed board zeker niet wil missen.
wouter@stormchaser
Gast
Antwoord #17 December 12, 2006, 20:18:11
edit2Rapporteer  
Ik nodig iedereen uit om gewoon eens dit board te testen. Pop is prima op de PRO versie en upwind knallen deze boarden juist met gemak. Lees anders eens de reviews in de link.  (de mako wordt meer in centerstance gevaren ipv backstance) Ik haal uit de Mako dezelfde low-end als een underground 132. Voor de ongelovigen onder ons..... test dit board gewoon! En nogmaals als je meer een freestyle of newschool style hebt dan zoek je inderdaad een ander type board zoals een ZEN of 666 of FLX of JAime of whatever .
rolo

Geen avatar

Antwoord #18 December 13, 2006, 02:25:51
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of het board voldoende grip heeft met slechts twee vinnetjes tijdens het landen in volle snelheid. Ik heb de indruk dat je dan te weinig weerstand hebt wat de kans op een spin out vergroot.
Daarnaast wil ik weten of het board ook goed hoogte vaart.
Maar ik wil het board graag testen.

tom_beul
Gast
Antwoord #19 December 13, 2006, 03:06:00
edit2Rapporteer  
Die boards zien er heeeel smal uit! Zeker niet iets voor iemand die 85KG weegt!

Neem een lekkere plank van 135 bij 39/40
Wouter

Antwoord #20 December 13, 2006, 04:38:17
edit2Rapporteer  
@ rolo waar vaar jij normaal en wanneer heb je tijd? Het board haalt juist de grip bijna geheel uit de rails ipv de vinnen zoals bij de meeste twintips. Een test zegt meer dan duizend woorden en zeker als deze van mij komen. Dat neem ik jullie ook niet kwalijk aangezien men tegenwoordig gebombardeerd wordt met marketingclaims. Wellicht het makkelijkste om mij even een mailtje te doen op wouter@stormchaser.nl zodat je het plankie aan de tand kan voelen. 

@313 Plat zou de oppervlakte van een Mako PRO ook precies 38,7 cm zijn. De Mako Surf is de smallere. Het hangt zoals je in het begin al hebt vermeldt geheel af van de rider style. In jou geval met een newschool riding style zal ik eerder de ZEN hebben aanbevolen (om in termen binnen mijn merk te blijven natuurlijk)

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.