Hoorzitting RWS over wadden-kitespots

MarcusMakkum

Berichten: 41
December 15, 2006, 06:07:30
edit2Rapporteer  
Jan Piekstra (Lauwersoog), Marco Mosterman (Ameland), Dirk Moes (Terschelling) en ik, Marcus (Harlingen) zijn op 13 december op een 2 uur durende hoorzitting geweest bij Rijkswaterstaat in Leeuwarden.

Hier ging het om de toelichting op onze eerder ingediende bezwaarschriften tegen de beperkte openstellingsdata en verkleinde kitezones op het wad van zijden provincie en RWS.
Over een aantal weken krijgen wij het verslag van de zitting. Dat verslag zal ik tzt op alle kitesites zetten.
Wij hebben met goede argumenten gepleit voor openstelling gedurende het gehele jaar en verruiming van de zones.
Tot dat besluit van RWS geldt vooralsnog de huidige regeling en (beperkte) openstellingsdata voor deze 4 waddenspots.

Deze zijn:

Terschelling, Groene strand van 1 juni tot 31 augustus

Ameland, westelijk v. veerdam, gehele jaar open

Lauwersoog, Hoek v/d Bant van 1 juni tot 30 september

Harlingen, Westerzeedijk van 1 april tot 31 augustus

Zie ook... http://www.waddenzee.nl/index.php?id=1397

Kitende groet,
Marcus, NKV regio Makkum, Korn en Harlingen
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 December 15, 2006, 11:56:40
edit2Rapporteer  
Weer druk bezig marcus. Hoop dat het allemaal wat word. Ik werk momenteel zelf voor RWS en spreek dezelfde mensen ook geregeld maar van hun hoor ik eigenlijk altijd alleen maar dat ze ook vinden dat er meer spots moeten kunnen komen. (maar jah das uitvoerend personeel)

Ga vooral zo door! misschien word het nog eens wat met kiten op het wad.
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #2 December 15, 2006, 14:25:24
edit2Rapporteer  
dat zou zoooo super wezen!! geen klote eind rijden meer naar ijselmeer! gewoon spullen pakken halfuurtje later op het water!
piede

Berichten: 1689
Antwoord #3 December 15, 2006, 15:00:26
edit2Rapporteer  
Ja, de wadden MOETEN gewoon weer open, het is altijd heerlijk kiten daar... En hoe zit het met het Lauwersmeer? Is dat sowieso van de baan?

Zet hem op, er is een behoorlijke groep die achter je staat en hopen op een goede afloop!!
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #4 December 15, 2006, 16:45:36
edit2Rapporteer  
zou het echt super vinden als hvdb weer open is geen 1,15 uur rijden maar gewoon 5min rijden (belast ik ook minder natuur)Tongue

echt  ThumpsUp de mensen die hier zo mee bezig zijn !!!!

Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #5 December 16, 2006, 04:41:37
edit2Rapporteer  
We hopen dat er nu een goede uitkomst is. We hebben alle argumenten naar voren gehaald die we konden bedenken. KNWV was vertegenwoordigd middels een regiovertegenwoordiger. Iemand van de gemeente Terschelling was aanwezig en heeft een pleidooi gehouden. De pro kiters opkomst was dus groot. Al met al denk ik dat wij het niet beter hadden kunnen doen. Het blijft echter onzeker en de uiteindelijke uitslag kan nog lang op zich laten wachten. Tot die tijd gelden in ieder geval de perioden zoals Marcus ze al noemde.

En hoe zit het met het Lauwersmeer? Is dat sowieso van de baan?


Lauwersmeer leek een heel lange geschiedenis te gaan worden met natuurtoetsen, onderzoeken en regeltjes, waardoor uiteindelijk een heel klein kansje zou ontstaan op een klein stukje water. We hebben ervoor gekozen om onze energie eerst in het Wad te steken. Dat heeft inmiddels gelukkig al meer opgeleverd dan alles wat we in het Lauwersmeer hebben gestoken. We wedden momenteel op 1 paard........ Later zien we wel hoe we verder moeten met het Lauwersmeer.

Citaat
zou het echt super vinden als hvdb weer open is geen 1,15 uur rijden maar gewoon 5min rijden (belast ik ook minder natuur)Tongue

Dat is onder andere een van onze opmerkingen geweest.

Dus iedereen duimen nu!

Groeten,

Jan Piekstra
NKV Lauwersoog
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #6 December 16, 2006, 05:34:12
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie inzet, en laten we hopen op een goede afloop.
Mike_salou

Berichten: 54
Antwoord #7 December 16, 2006, 18:17:48
edit2Rapporteer  
succes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.