Hoe voorkom je dat je kite uit de lucht valt bij een backflip

NKB xtreme

Geen avatar

December 17, 2006, 04:20:37
edit2Rapporteer  
Hallo mensen,

Ben beetje bezig met me eerste sprongen en probeerde laatst de hele tijd de backflip. Kite insturen en goed over je schouder kijken is hierbij belangrijk heb ik door maar op het moment dat ik net geland ben verliest mij kite druk en heeft ie de neiging om uit de lucht te vallen...Wat doe ik fout en moet ik hier aan doen?!
Bedankt voor de reacties alvast!
zagy

Antwoord #1 December 17, 2006, 04:32:02
edit2Rapporteer  
net voor je gaat landen terugsturen. Zo zorg je dat je kite niet op 12 uur staat als je bent geland, maar voor je staat en dus direct weer druk opbouwt
slufterhufters.com

Antwoord #2 December 17, 2006, 06:13:32
edit2Rapporteer  
Door oefenen...
Lord of the Boards

Antwoord #3 December 17, 2006, 12:18:22
edit2Rapporteer  
Je moet je kite ook niet te ver terugsturen bij de afzet. Hooguit tot 12 uur en dan meteen weer in de vaarrichting sturen is genoeg voor een backflip. Om te voorkomen dat je je kite de verkeerde kant op stuurt, kun je ook je achterste hand loslaten.
Naish........what else???

Antwoord #4 December 17, 2006, 14:20:51
edit2Rapporteer  
Bij een backflip/backroll hoef je je kite niet in te sturen, je kunt je bar ff een heel klein tikje geven en direct weer terug, je voelt dan dat je iets pop kijgt en dan maak je de backflip.

Wanneer je flink geoeffend hebt maak je je backroll uit de pop!
Wouter

Antwoord #5 December 17, 2006, 15:28:01
edit2Rapporteer  
idd, Backroll doe je vanuit pop of van een klein golfje zonder de kite in te sturen. Als je dit gaat proberen handen in midden van je bar zodat je ongewenst sturen van kite voorkomt. Board hard aankanten, en zodra je de edge losgooit direct over schouder kijken. Maak je klein voor snelle rotatie, strek ietwat uit om rotatie langzamer te maken.
sdfvf
Gast
Antwoord #6 December 17, 2006, 15:49:55
edit2Rapporteer  
Ik spring een backroll anders het liefst op een metertje of 8 a 9

(nog hoger als dat lukt natuurlijk)

Maar idd. Sneller terug sturen!!!

tom_beul
Gast
Antwoord #7 December 17, 2006, 16:19:10
edit2Rapporteer  
Als je geland bent meteen je kite doorloopen .. dan zal je wel iets versnellen maar je kite zal niet uit de lucht vallen.

Nog beter, je boekt die kite op 10 uur .. kant goed aan, went off! backroll en land hem weer met je kite op 10 uur!
kentyman

Antwoord #8 December 18, 2006, 19:26:25
edit2Rapporteer  
Ik spring een backroll anders het liefst op een metertje of 8 a 9

(nog hoger als dat lukt natuurlijk)

Maar idd. Sneller terug sturen!!!

dat lijkt me dan meer gewoon een sprong met een backwards rotation..
een backroll is volgens mij ook eigenlijk alleen maar puur op de pop (dus zonder de kite in te sturen)... meer een soort wake-board trick dus:
-handen in 't midden van de bar
-kite op 45 graden ofzo
-beetje snelheid
-pop
-over je schouder kijken
-spot landing & land
-check waar je kite staat: die staat waarschijnlijk te ver terug omdat je bijna automatisch je kite gaat terug-sturen... kwestie van oefenen :-)
Wouter

Antwoord #9 December 18, 2006, 20:07:35
edit2Rapporteer  
dat is idd een sprong met achterwaardse rotatie. mooier had ik het niet kunen vertellen. Je begint je dan toch af te vragen of onze gast de 8m ooit heeft gehaald.
onze gast
Gast
Antwoord #10 December 18, 2006, 22:49:20
edit2Rapporteer  
hahahahahaha...!!

Ik kan er wel om lachen. Is wel een grappige reactie van Wouter.

Een sprong met achterwaardse rotatie...dus dat is de officiele naam? Ik zal het onthouden.

Mag ik het aan jou vragen als ik nog eens twijfel?   schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.