Bluecupra
|
kiteboard scholen hebben een voorbeeldfunctie, als zij het goede voorbeeld al niet geven.....
gebeurt er iets dan is het over met de sport, we staan al op scherp bij een hoop gemeentes.
dus neem les bij een IKO kiteboardschool.
Volgens mij gaat het hierom de Kiteschool van Harry Vogelezang... Jeffrey
|
|
|
kiteboarder
Gast
|
weet je zeker dat harrie het is???
|
|
|
KiteDemon
|
Het was vandaag mega vlagerig met vette uitschieters. Een beetje kite school neemt zijn verantwoording en zet geen kites in de lucht. Rachid is met gekneusde ribben van het water gekomen en stond met een 6 m2. Hoe denken ze les te gaan geven.....
|
|
|
Martin S
Gast
|
het moet toch niet gekker worden
|
|
|
~Sjors RE-CO2
|
Nu reageer ik dus NIET als NKV... dat laat ik aan Olaf...
maar dus als sjors er vanuitgaande dat het verhaal hier boven klopt, anders heb ik niks gezegd...... maar is het wel een goede tip:
Harry als je les wil blijven geven en als je wil dat wij kunnen blijven kiten op de autoplaya (ik weet dat jij zelf toch op scheveningen kite!) doe dan eens verstandig. Je snijdt in je eigen vingers als er dadelijk daar niet meer gekite mag worden, want dan kost het jou je brood.
Sjors
|
|
|
drifter
|
Ging het hard vandaag dan? Ik heb mijn 10 m ook niet opgelaten, maar er waren toch een aantal kiters lekker aan het varen op de haringvliet bij hellevoetsluis. Kites tussen 7 en 9 meter. Windmeter gaf uitschieters aan tot 32 ofzo. Het leek me wel een mooie wind.
|
|
|
Moza
|
Op tenerife, fuerte, cabarete en maui...wordt dagelijks les gegeven met deze wind soms nog vlageriger en harder, ook door iko scholen!! ..... dit is de sport! Je weet het niet van te voren........en iedereen die vandaag bezig is geweest, wist het toen ie het water af kwam....altijd achteraf
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Nu reageer ik dus NIET als NKV... dat laat ik aan Olaf...
maar dus als sjors er vanuitgaande dat het verhaal hier boven klopt, anders heb ik niks gezegd...... maar is het wel een goede tip:
Harry als je les wil blijven geven en als je wil dat wij kunnen blijven kiten op de autoplaya (ik weet dat jij zelf toch op scheveningen kite!) doe dan eens verstandig. Je snijdt in je eigen vingers als er dadelijk daar niet meer gekite mag worden, want dan kost het jou je brood.
Sjors
Jongens een tip, schrijf een briefje naar Oneal nederland of bel de directeur en vertel hem waarom Harry een parel is voor de kitesurfsport. Dat interesseeerrt hem de rest niet want hij heeft al jaren overal lak aan. Dus gewoon Oneal boycoten en spread the word.
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Op tenerife, fuerte, cabarete en maui...wordt dagelijks les gegeven met deze wind soms nog vlageriger en harder, ook door iko scholen!! ..... dit is de sport! Je weet het niet van te voren........en iedereen die vandaag bezig is geweest, wist het toen ie het water af kwam....altijd achteraf
Dat is dom gelul. Je kan geen les geven met dit soort wind.
|
|
|
Moza
|
Dat is dom gelul. Je kan geen les geven met dit soort wind. Nee dat is geen dom gelul...ik vind je toonzetting trouwens ook een beetje negatief Bart.......het is hoe het is, alleen in nederland zeiken we daar kennelijk meer over, het is een beetje een hetze tegen 1 school in het algemeen, jij doet daar lekker aan mee, en dat vind ik fout!.....tuurlijk is het beter om met een steady windkracht 4 en een lekker zonnetje, je lessen af te draaien......IKO-weer....Ga maar eens mee met de iko-mensen, sta niet gek te kijken als die vandaag ook lessen hebben afgewerkt!.....maar dat hoor je niet! Alsof jij s-ochtends een mailtje krijgt: Bart lekker windje, alles veilig....veel plezier, Groeten GOD ! >>Forward hem dan even
|
|
|
KiteDemon
|
Er is nog niets bevestigd m.b.t. welke school het is geweest. Maar er zijn in het verleden wel vaker stunts uitgehaald die bij herhaling nu drastische gevolgen kunnen hebben voor de spots. En gister was er een hoog risicogehalte m.b.t. les geven. Het kan geen kwaad om de betrokken kiteschool hierop aan te spreken. Misschien dat ze het lef hebben om op het forum te reageren en hun acties uit te leggen......
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Dat is dom gelul. Je kan geen les geven met dit soort wind. Nee dat is geen dom gelul...ik vind je toonzetting trouwens ook een beetje negatief Bart.......het is hoe het is, alleen in nederland zeiken we daar kennelijk meer over, het is een beetje een hetze tegen 1 school in het algemeen, jij doet daar lekker aan mee, en dat vind ik fout!.....tuurlijk is het beter om met een steady windkracht 4 en een lekker zonnetje, je lessen af te draaien......IKO-weer....Ga maar eens mee met de iko-mensen, sta niet gek te kijken als die vandaag ook lessen hebben afgewerkt!.....maar dat hoor je niet! Alsof jij s-ochtends een mailtje krijgt: Bart lekker windje, alles veilig....veel plezier, Groeten GOD ! >>Forward hem dan even Leuk dat je gelovig bent ... ;D Maar mijn toonzetting is niet negatief bedoeld alleen realistisch dat moet je niet verwarren. Ik denk dat jij ook al wat langer meeloopt in kitesurfland en het weer van zondag kun je zo herkennen. Oostvoorne stoten tot in de dertig knop en zuidenwind dus heel vlagerige wind in de eerste meters. Ik ben geen moraalridder en neem af en toe ook wel eens risico's maar als school met je voorbeeld functie doe je het heel erg slecht door met beginners in dit soort omstandigheden te gaan lessen. Of wil jij wel les krijgen in dit soort situaties. Trouwens als beginner kun je dat niet inschatten en de school moet gewoon man genoeg zijn om zelf zonder dat af te laten hangen van de cursisten dit besluit te nemen. IK vind het raar dat je toch moeite doet om scholen te verdedigen die dit soort slechte voorbeelden geven. En natuurlijk is het een raar onvoorspelbar land met wind maar dit was een non lesdag die je van mijlenver herkend en als school neem je sowieso het zekere voor het onzekere. En ga je je niet verschuilen achter maar mijn cursisten wilden zo graag het water op want dat zal wel weer het verhaal zijn. Ben het helemaal eens met Arno maar praat er dan niet omheen en noem naam en toenaam dat is geen roddel maar blijkt helaas al 5 jaar te berusten op feiten. Ik ken maar een school die altijd les geeft in omstandigheden waarbij 6 andere scholen denken op hetzelfde strand dat kan niet en dat is kitesurfschool.nl Voor al uw lessen met storm en onweer.
|
|
|
Harry Vogelezang
Gast
|
Hi,
Op andere plekke van de wereld wordt dagelijks les gegeven met deze wind soms nog vlageriger en harder...(bedankt Moza)
Kijk naar Fuerteventura of in Z-Afrika waar ik half jaar zit hier de grooste kite is 5m hier in Nederland is de kleinste (voor wie die heeft?)en wordt les gegeven met 2.5m door Iko scholen en alle andere scholen.......als jij een les in Fuerte neemt dan praat jij anders over vlagerig wind......maar ja die jongens zijn er aan gewent (ik ook)dus geen probleem ik kan nieks doen dat de andere "scholen"niet aan kunnen zelfde is les geven aan kleinere kinderen liever niet te gevaarlijk...sorry maar bij mij liever wel!
Ter Info Zondag middag is de wind gaan liggen (iets) en dat was voorspeelt...maar ja ik denk dat wenig kijken en luisteren goed naar de wind voorspelling...hier heb ik alle lessen kunnen afmaken en alle cursisten waren tevreden van de les!allen iets te koud ..voor mij was veel te koud......
Denk goed na...als ik /wij geen goede les gaven had ik nu na zo vele jaren niet zo druk en vele zullen niet terug komen naar mij toe....sorry maar ik heb nog steeds druk! ......dat zeg alles!
Groeten Harry Vogelezang kitesurfschool.nl
Wat ik nog steeds niet goed kan is Nederlands helaas....dat is pas niks! :-[
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Hi,
Op andere plekke van de wereld wordt dagelijks les gegeven met deze wind soms nog vlageriger en harder...(bedankt Moza)
Kijk naar Fuerteventura of in Z-Afrika waar ik half jaar zit hier de grooste kite is 5m hier in Nederland is de kleinste (voor wie die heeft?)en wordt les gegeven met 2.5m door Iko scholen en alle andere scholen.......als jij een les in Fuerte neemt dan praat jij anders over vlagerig wind......maar ja die jongens zijn er aan gewent (ik ook)dus geen probleem ik kan nieks doen dat de andere "scholen"niet aan kunnen zelfde is les geven aan kleinere kinderen liever niet te gevaarlijk...sorry maar bij mij liever wel!
Ter Info Zondag middag is de wind gaan liggen (iets) en dat was voorspeelt...maar ja ik denk dat wenig kijken en luisteren goed naar de wind voorspelling...hier heb ik alle lessen kunnen afmaken en alle cursisten waren tevreden van de les!allen iets te koud ..voor mij was veel te koud......
Denk goed na...als ik /wij geen goede les gaven had ik nu na zo vele jaren niet zo druk en vele zullen niet terug komen naar mij toe....sorry maar ik heb nog steeds druk! ......dat zeg alles!
Groeten Harry Vogelezang kitesurfschool.nl
Wat ik nog steeds niet goed kan is Nederlands helaas....dat is pas niks! :-[
1.ze zijn tevreden zeg je maar leer je ook iets met die wind. in mijn ogen niet zoveel. 2.ben je ergens aangesloten met andere woorden heb je een lesprogramma en heb je je instructeurs ook volgens dat programma opgeleid? 3.ben je verzekerd?kun je dat aantonen? 4. is het toeval dat deze discussie al 5 jaar speelt en het altijd om jou gaat.? 5. andere scholen het niet aankunnen, jij laat je instructuers het vuile werk opknappen of denk je dat die het kleuk vinden om met zon wiond les te gevben. Vraag me trouwens af of die sukkels weten dat ze bij een ongeluk heel slecht staan qua verzekering als je die al voor hen hebt afgesloten. maar verder succes ermee kitesurfpionier.
|
|
|
ErikB
|
Hi,
Kijk naar Fuerteventura of in Z-Afrika waar ik half jaar zit hier de grooste kite is 5m hier in Nederland is de kleinste (voor wie die heeft?)en wordt les gegeven met 2.5m door Iko scholen en alle andere scholen.......als jij een les in Fuerte neemt dan praat jij anders over vlagerig wind......
1 We zijn hier niet op Fuerte en ook niet in Z afrika. Maar in Nederland waar gemeentes steeds strenger toezien op het kite surfen. Ik vind het belachelijk dat je les heb gegeven met windstoten die van 22 knopen naar 36 schoten (zelf gemeten). De wind is nou niet bepaald gaan liggen. we spreken hier over een dikke windkracht 7 a 8. Hoop dat je er toch over nadenkt de volgende keer.
|
|
|
Martin S
Gast
|
de wind gaan liggen.
nog mooier het heeft de HELE DAG , hard en vlagerig gewoeid
|
|
|
KiteDemon
|
Thanx voor de reactie Harry.
Maar het zal je inmiddels wel duidelijk zijn was het punt hier is. We kunnen ons helemaal niks meer permitteren betreft wat voor incidenten dan ook om deze spots open te houden. Deze keer ging het goed. Maar het risico dat het fout kan gaan met wind van afgelopen zondag ligt wat hoger dan bij een lekkere stabiele 4 bft.
Fer
|
|
|
Harry Vogelezang
Gast
|
Hi Arno, Bart, Errike?, Korte antwoordt op je vraag maar wel voor de laaste ....... Toen ik met de school ben begonnen.........was geen IKo en andere gelul.......ik werkte ook met de KNWV samen sterkte nog mijn windsurfprogramma voor lessen op zee! werdt gekocht door de KNWV ......... Mijn instructeurs zijn de beste ! komen uit de wereld van kitesurfen bijna idereen heeft goede achtergrond met les geven Bv. twee werken bij de brandweer twee zijn gym leraar een is een piloot etc,.....zeg niks maar mee heel veel..niet vergeten wij waren samen met take off de eerste kiteschool. Alle instructeurs weten omgaan met mensen en met gevaar ,als een van mijn instructeurs geen les wil geven in verband met veligheid dan stoppen alle andere ook......Er zijn geen stomme jongens...en ik sta 100% achter Mijn school is verzekerdt (Aon) sterker nog ik weet een van de iko school in oostvoorne heeft zelf geen verzekering......(de andere vraag ik me af?) Mijn school is ook onder de naam van mijn vriendin Petra Goeschl kijk kamer van koop handel Den Haag een zij heeft de vdws in duitsland afgemaakt als dat jullie blij maak......... Maar een ding "een ongeluk" kan altijd en hier is niemaand blij ik ook niet dus goed dat jullie zorgen om maken maar graag niet iemaand om een slechte licht zetten omdat dat niet nodig is en als iemaand daar probleem is kom gewoon lang en verteel dat aan mij op de zelfde dag ik ben altijd aanwezig niet gewoon in je auto zitten niksten! Groeten Harry www.kitesurfschool.nlPs: heb jij/jullie de balen om de volgende keer naar mij te komen ! en doe mij dan een plezier ga niet kiten in de natuur gebied(als gistereen!)
|
|
|
Jasper
|
Ik vind dat harry wel een beetje gelijk heeft. Als hij zoals ie zegt les geeft met <5m kites op een strand zoals autoplaya waar het erg ruim is, met alle safety voorzorgsmaatregelen, vind ik daar niks mis mee. Het waait in nederland of niet of het waait te hard, het zijn maar weinig dagen dat je een perfecte constante 4-5 bft wind hebt om les te geven.
In zo'n geval vind ik het kwalijker dat mensen in het vogelgebied gaan kiten etc..(als dat gebeurd is)
|
|
|
KiteDemon
|
Ik vind dat harry wel een beetje gelijk heeft. Als hij zoals ie zegt les geeft met <5m kites op een strand zoals autoplaya waar het erg ruim is, met alle safety voorzorgsmaatregelen, vind ik daar niks mis mee. Het waait in nederland of niet of het waait te hard, het zijn maar weinig dagen dat je een perfecte constante 4-5 bft wind hebt om les te geven.
In zo'n geval vind ik het kwalijker dat mensen in het vogelgebied gaan kiten etc..(als dat gebeurd is)
Zoals de omstandigheden zondag waren is het niet bepaald verantwoordelijk om les te geven. En ik bedoel de veiligheid van de lessers. Ook al staan ze met 3 m2. Er is wel bijna een verschil van 10 knopen met die vlagen en je ziet ze niet aankomen. Ps, er is niemand die ook maar in de buurt van het vogelgebied is geweest. Was dat wel het geval geweest dan hadden we er wat van gezegd. Het kan geen kwaad om een dagje over te slaan voor de zekerheid
|
|
|
Wilco
Gast
|
Ik vind het wel top dat harry in ieder geval reageerd...over de kwestie zelf kan ik niks zeggen, omdat ik nooit op het autostrand ben geweest... Hij geeft een eerlijke reactie alleen onderstaand citaat vind ik niet echt van zakelijkheid getuigen, en geeft meer de indruk dat hij juist NIET openstaat voor andermans commentaar..jammer:
Ps: heb jij/jullie de balen om de volgende keer naar mij te komen !
|
|
|
Moza
|
Voor mij ook laatste ding erover....laatste citaat geeft denk ik aan hoe spuugzat je het kunt worden als je je altijd via internet moet verdedigen....dat kan namelijk bijna niet, zeker als je spellingtechnisch misschien wat minder onderlegd bent dan de gemiddelde forumbezoeker ......
Je kunt volgens mij altijd naar harry toestappen met vragen, of opmerkingen.....das wat ie volgens mij bedoeld.
mahola hang loose \\!!!//
|
|
|
WaZuP
|
Sorry Tim, Houd het on-topic hier. Hoi, Arjan
|
|
|
ErikB
|
Gaat er niet om dat de één Harry een toffe gast vind of niet. Vind ook niet dat er met een vingertje naar iemand gewezen moet worden.
Maar wel kenbaar maken of je vind dat iets wel of niet verantwoord is. Ik zou zeker niet in de auto zitten niksen, maar die bewuste dag toch wel vragen van zou je dat wel doen met die extreme vlagen van afgelopen zondag.
Ik heb het uit veiligheids overweging de les toch maar verschoven naar een andere dag en alleen theorie gegeven.
Had dan ook alleen maar de beschikking over een 4 meter kite en 7 meter lijnen.
Ook ik vind Harry een toffe gozer en vind dat die alles tip top voor elkaar heeft en dat gun ik hem ook ik hoop dat die gauw weer al z'n kite kunsten laat zien op het auto strand.
No hard feelings
|
|
|