Janco1981
Geen avatar
|
Waar kom je vandaan??????
Als je uit limburg komt is Landgraaf wel de shit!!!!!( snowworld) Anders zou ik zeker voor zoetermeer gaan!!!!!
Of een dagje naar winterberg rijden (duitsland) ongeveer 3.5 uur(van uit dordrecht) alleen heeft nu nog geen zin ligt nog geen sneeuw maar gaat er volgendeweek sneeuwen. Kost je dan alleen een tank benzine/diesel en je kan er voor skipas 20 euries lekker heel de dag uitleven!!!!
Gr. Janco
|
|
|
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
|
Ik rij deze vrijdag naar Dusseldorf, ben even de naam van de baan kwijt. Wel de grootste indoorbaan van de EU, 750m lang helling van 24°
|
|
|
chevy
Geen avatar
|
Heb alle grote indoorbanen geprobeerd en... Landgaaf is the best :-) Wel (voor mij tenminste) een rot end rijden, maar zéker de moeite waard.
|
|
|
chevy
Geen avatar
|
Het is wel gaaf, maar ik bedoel natuurlijk LandgRaaf ;-)
|
|
|
|
Geronimo79

|
Of ga naar landgraaf want die is tenminste lang.. MAAR ZOALS ALLE BANEN IN NEDERLAND VEEEEEEEEEEEL TE DUUR! voor een uur betaal je ongeveer net zoveel als de hele dag voor de baan in duitsland die overigens net zo lang is.
Duitsland kost 36 euro voor de hele dag, incl. eten en drinken!!!!!! is idd die alpincenter in Bottrop kirchheim. of daar vlak naast..
Als het niet voor je uitmaakt ga dan naar die in duitsland! dies echt veeeeeel beter.
|
|
|
Lord of the Boards

|
Bottrop is een leuke piste, maar de lift zuigt echt aan alle kanten. Net of je bij de hema op de kassaband staat. Na 1 dagje daar ben je al je wax kwijt. Het duurt een eeuwigheid voor je boven bent en dat ding stopt om de haverklap omdat er weer iemand op zijn bek gaat. Neuss (Duitsland) is the place to be. De piste is iets korter dan Bottrop, maar de effectieve lengte is ongeveer gelijk. Neuss heeft een stoeltjeslift. Beter voor je board en een stuk sneller.
|
|
|
krullebol

|
Idd Bottrop is heel goedkoop en ook wel chill op zich... Alleen toenik er was waren er plekjes met alleen ijs en geen sneeuw:S Niet echt fijn.... En de lift is wel heel irritant... zo,n loopband die iedere keer stopt maar als snowboarder wissel je gewoon van band:P;) dan gaat het toch nog redelijk snel 
|
|
|
Jurrien

|
lord od the boards... kun je daar ook gratis eten en drinken?
|
|
|
Davidov

|
@ Naish kiter, klopt Of ga naar landgraaf want die is tenminste lang.. MAAR ZOALS ALLE BANEN IN NEDERLAND VEEEEEEEEEEEL TE DUUR! voor een uur betaal je ongeveer net zoveel als de hele dag voor de baan in duitsland die overigens net zo lang is.
Duitsland kost 36 euro voor de hele dag, incl. eten en drinken!!!!!! is idd die alpincenter in Bottrop kirchheim. of daar vlak naast..
Als het niet voor je uitmaakt ga dan naar die in duitsland! dies echt veeeeeel beter. jij weet het!  Ik rij er op een uurtje en 45 min. heen. Vertel hier wel hoe het was. Ben ook niet zo'n snowboard pro. Kan wel gaan en stoppen. Maar heb nu meer kite ervaring, mss dat het een beetje helpt (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Marky

|
Let op, In Duitsland is het sinds kort verplicht in de winter met winterbanden te rijden. Dit houdt in dat als jij wordt aangereden (dus eigenlijk niet schuldig) toch als schuldige wordt aangewezen als je geen winterbanden hebt. Jouw verzekering kan (zal?) ook moeilijk gaan doen.
Bovenstaand verhaal zit iedereen mij in te peperen en ik wil ook gauw naar Botrop: Dus Vraagje : wie weer er het echt fijne van!! (geschokt_kitesmiley)
|
|
|
~Dirk~

|
Niet helemaal hoor Marky;
Wie zonder schuld in een ongeval betrokken raakt en dit ongeval vermeden had kunnen worden door winterbanden, is medeschuldig aan het ongeval. In de jurisprudentie werd schuld van een slippartij door een fout van een ander, voor 20% toegewezen aan de automobilist met zomerbanden.
Als je dus een aanrijding hebt op zomerbanden, en die aanrijding kan je daarom mede-verweten worden, dan dekt uw WA-verzekering weliswaar dat deel van de schade van je tegenpartij, maar je verzekeraar kan deze schade op jou verhalen tot aan uw “eigen risico”. Plus dat natuurlijk je noclaim-korting (gedeeltijk) vervalt.
Winterbanden zijn volgens de wet niet verplicht. Maar een ieder wordt wel geacht zijn auto onder controle te hebben en zijn weggedrag aan te passen aan de omstandigheden. Bij een winters wegdek zal een automobilist daarom in de bebouwde kom niet harder dan 30 km/u mogen rijden.
Als je “onvoldoende toegerust” (maar dat hoeft niet per sé door een gebrek aan winterbanden te komen) bent voor het winterse verkeer, kan dit een boete van € 20 tot gevolg hebben, en € 40 als je daarenboven een hindernis vormt voor het andere verkeer. Dat geldt overigens ook als je het verkeer hindert omdat bijvoorbeeld je ruitenwisservloeistof bevroren is of als je jouw ruiten niet goed gekrabt hebt.
Zomerbanden zijn dus wel toegestaan. Minimumprofiel: 1,6 mm.
|
|
|
Marky

|
Hoi Oxymoron, kijk daar zat ik nou op te wachten, logisch en duidelijk antwoord, Ik had al het idee dat velen uit hunnen nekken zaten te lullen, Vooral schoonvaders op kerstborreltjes etc. Ga snel even een tripje naar Bottrop plannen, bedankt!!!! 
|
|
|
chevy
Geen avatar
|
Hoe komen jullie er nou bij dat Landgraaf veeeeel duurder is??? Het kost 35 eur voor 8 uur en als je tussentijds de baan afgaat stopt de tijd... Ik ben 1x in Bottrop geweest en ik vind de baan daar veeeel minder goed/leuk als Landgraaf of... Neuss. De stoeltjeslift is ook veeeel relaxter, dan die lopende band in Bottrop. En... staar je nou niet blind op dat gratis eten en drinken, want dat is écht niet te eten/zuipen :-(
|
|
|
Davidov

|
Hoi Oxymoron, kijk daar zat ik nou op te wachten, logisch en duidelijk antwoord, Ik had al het idee dat velen uit hunnen nekken zaten te lullen, Vooral schoonvaders op kerstborreltjes etc. Ga snel even een tripje naar Bottrop plannen, bedankt!!!!  Ik heb er ook naar gezocht, en het klopt zoals oxymoron het zegt. Mijn vader begon ook al tegen mij. Maar heb net nieuwe banden op mijn golf dus dat wordt geen prob.
|
|
|
T2K
Gast
|
In ieder geval niet naar Spaarnewoude gaan, it just sucks ! 
|
|
|
Geronimo79

|
Ik vind spaarnwoude best redelijk, maar dat komt ook omdat mijn oude leraar van Ripstar daar werkt. Hij heeft mij zover gekregen om leraar te worden. en ben em nog steeds dankbaar.
Ohja en hij zit in een bandje, wat ik best goed vind.. alleen m'n cd kwijt ben...
|
|
|
Stanley

|
Winterbanden wel of niet verplicht lees onderstaand stukje 1 december 2006 - Hoewel het huidige “winterse voorjaar” nog weinig te maken lijkt te hebben met het onderwerp winterbanden, wordt aan dit onderwerp in de media met enige regelmaat aandacht besteed. In enkele Europese landen is de regelgeving op dit punt recentelijk verscherpt. Het niet gebruiken van winterbanden in winterse omstandigheden kan in deze landen reden zijn voor een boete, strafrechtelijke vervolging en (mede)aansprakelijkheid bij ongevallen. Bovendien kan in geval van schade de bewijslast worden neergelegd bij degene die geen winterbanden had. Reden daarvoor is dat de verkeersveiligheid in gevaar wordt gebracht omdat men met zomerbanden op een winters wegdek minder grip op de weg heeft en de remweg onnodig lang is. De verplichting geldt inmiddels voor alle wegen in Duitsland en Finland, voor bergwegen in Oostenrijk, Italië en Frankrijk en indien de weersomstandigheden dat vereisen in Zwitserland, Noorwegen en Zweden. We willen de berijders er op attenderen dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is om voordat men op reis gaat zich er van te vergewissen welke regelgeving van toepassing is en op eigen initiatief tijdig de benodigde maatregelen te nemen. De Duitse regelgeving over winterbanden is hiervan een goed voorbeeld, maar in Frankrijk en Spanje zijn bijvoorbeeld ook zogenaamde pechvestjes een verplicht attribuut in de auto. Andere voorbeelden in dit verband zijn de gevarendriehoek, reservelampen, reservebril, etc. Lijkt mij dat deze dus wel verplicht zijn 
|
|
|
kiteboy
Gast
|
Snowworld zoetmeer is gewoon top ben er net nog geweest ga zo weer  alleen smiddags wel druk.
|
|
|
Peterkiter

|
Ja Botropp is wel relax. Alleen die lift jah, maar ik ging altijd stukkie lopen als die lift weer is een keer stil stond en dan met de andere lift verder als die eerder ging draaien. tis wel chill dat je onbeperkt kan eten drinken ook met apres skieen dus wel lache!! Maar als je echt voor boarden gaat kan je beter keer naar Duitsland winterberg gaan als er echt sneeuw ligt!
|
|
|
kiteboy
Gast
|
Winterberg is veel te druk heel dts gaat daar zowat heen:P
|
|
|
|
VincentC

|
Enige betaalbare binnenhal in Nederland is Snowplanet. 34,50 voor 4 uur incl materiaal, piste is meer dan genoeg voor de niet té veeleisende snowboarder en die schans biedt ook meer dan genoeg mogelijkheden.
|
|
|
LOEN

|
Bottrop om je vriendin te leren is prima! Je kan daar voor een indoor baan wel wat metertjes maken als beginner. Ik heb het mijn vriendin daar pas ook geleerd. Bottrop freestyle. Nee!  Er is daar 1 schans achtig ding aan het eind van de piste, met een huurboard moet je ongveer een aanloop nemen van bovenaan de piste.  Met me eigen board ging het wel wat beter maar met meer dan voldoende vaart haal je net de landing (huilen_kitesmiley). zit echt geen pop in. Dus is voor freestyle beetje suf. ook geen rails enz Snowworld Zoetemeer kun je je wel wat beter vermaken qua freestyle :  En Landgraaf scheint helemaal wel vet te zijn, (grinnik_kitesmiley) maar daar ga ik aankomende week heen. Ben er 2 jaar geleden geweest maar las op de site dat ze daar het grootste indoor funpark hebben??? Zou ik ook wel wat meer van willen weten..? Snowplanet weet ik weinig van. Succes iig
|
|
|