-Cedric-
|
Ik denk toch dat hij dood is. Kijk hoe het koord zich opspant, hij moet tenminste zijn nek hebben gebroken bij de val, en iets later zie hem nog levenloos aan het koord hangen. Je weet het natuurlijk nooit zeker in deze wereld.
|
|
|
TH3-HUNT3R
|
het ziet er zooooo nep uit. volgens mij heeft die man vrienden en geld genoeg om een dubbelgangen te laten hangen. ik geloof er maar niks van dat het echt saddam is die dood is. wat wel raar is is dat het touw wel strak komt te staan en dan zou zijn nek dus moeten zijn gebroken/dood zijn. dus of die dubbelganger is eerst opgehangen en niet saddam of dit is echt saddam die dood is maar na die tijd kan volgens mijn inzicht niet.
|
|
|
cees-
Gast
|
wat een onzin dit zeg ] (grinnik_kitesmiley)' saddam is dood, en niet zo'n beetje ook
|
|
|
-Mark-
|
die lui zijn er slim ik denk dat sadam het egt wel ontlopen is
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Ik vind het wel jammer dat de strop zoon lang touw heeft, als het een kort touw heeft zie je die gene altijd nog even lijden, als het zoon lang touw is heeft hij meteen zijn nek gebroken!
|
|
|
Silver Surfer
|
Voor al de conspiracylovers Hij had altijd al graag willen kitesurfen. De hele zaak is in scene gezet. Saddam zelf is incognito op weg naar één of ander tropisch eiland, waar hij eindelijk aan vier of vijf lijnen kan gaan hangen. Foto's van hoe hij er nu uitziet volgen waarschijnlijk wel.
|
|
|
michiel v geel
|
op welke film zie je hem hangen dan? mag ik link
saddam word next 2pac
|
|
|
Ethicuss
Gast
|
Het lijkt me sterk dat Saddam de VS gaat helpen bij de ontwikkeling van biowapens daar de VS prima weten hoe ze krachtige wapens kunnen maken. Saddam weet waarschijnlijk zelf niets over de chemische wapens omdat hij daar zijn mannetjes voor had. Ali Hassan al-Majid zou misschien nog interessant kunnen zijn voor de VS en misschien horen we daarom niets meer van deze zogenaamde Chemical Ali.
Je moet niet verwachten dat het rechtssysteem in Irak zo geregeld is als hier in Nederland. De executiekamers zijn geen rechtkamers, die zijn ingericht met een galg zoals veel mensen denken dus wat je op het fimpje ziet, is aannemelijk. Je hebt vast wel eens een executiekamer in de VS gezien. Daar zijn die kamers ook erg klein en erg simpel. Bij de beulen heb ik wel mijn vraagtekens want als ik het goed zie, dragen ze lederen jassen en spijkerbroeken. Niet echt kleding die je in Irak met +50C zou verwachten maar oké.. Volgens mij moeten beulen er allen hetzelfde uitzien, dus hetzelfde dragen. Laten we dit even "werkkleding" noemen maar blijkbaar was dit niet nodig bij de terrechtstelling van een oorlogsmisdadiger van formaat die bij bijna iedereen op aarde bekend is. Waneer je zo'n persoon ombrengt, lijkt het mij beter dat het groots en goed aan wordt gepakt. Er moest een grote en goed verlichte ruimte zijn, de beulen moesten allen hetzelfde dragen en het beeldmateriaal moest van topkwaliteit zijn en dat laatste moet niet zo moeilijk zijn geweest in een land dat overspoeld is met pers. Toch kregen ze het hier voor elkaar om opnames te maken met een mobiele telefoon en met een 2e hands camcorder. Het is dus allemaal erg knullig verlopen en dat mocht naar mijn mening niet bij een persoon als Saddam. Het lichaam werd direct overgedragen aan de familie en dat is eigenlijk heel gebruikelijk.
Je kunt dus enkel je vraagtekens zetten bij de uitvoering van de straf want die was ronduit slecht geregeld. Zelf ben ik onzeker over het feit dat hij dood is. Het zou me niets verbazen als hij daadwerkelijk dood is maar het zou me ook niet verbazen als hij nog leefde.. heel irritant dus. Je moet wel in je achterhoofd houden dat de VS het risico eigenlijk niet kunnen nemen om hem in leven te laten want dan bedonderen ze de wereld en als het uitlekt, hebben ze de poppen aan het dansen. De VS zouden dan hun eigen graf gegraven hebben en ik denk niet dat ze zo stom zijn. De dood van Saddam komt hen ook goed uit want Bush heeft het waargemaakt; hij heeft Saddam gevangen en laten berechten! Dankzij Bush is de tiran dood en heeft hij nu laten zien tot wat hij in staat is. Er is een onderdeel van "het as van het kwaad" weggenomen en dat is natuurlijk geweldig allemaal. (right..)
Kortom: De VS hebben niets aan een levende Saddam. Een dooie komt hen beter uit en daarom is alles misschien zo snel gegaan..
|
|
|
Coen2000
|
die van break.com
|
|
|
|
Hessel
|
Waar de meeste van jullie nu uit gaan, is dat die ophanging nep is. Wat mij echt veeeeeel geloofwaardiger lijkt is dat dit filmpje nep is, of heb ik ergens iets gemist?
|
|
|
sjembek
|
Het lijkt me sterk dat Saddam de VS gaat helpen bij de ontwikkeling van biowapens daar de VS prima weten hoe ze krachtige wapens kunnen maken. Saddam weet waarschijnlijk zelf niets over de chemische wapens omdat hij daar zijn mannetjes voor had. Ali Hassan al-Majid zou misschien nog interessant kunnen zijn voor de VS en misschien horen we daarom niets meer van deze zogenaamde Chemical Ali.
Je moet niet verwachten dat het rechtssysteem in Irak zo geregeld is als hier in Nederland. De executiekamers zijn geen rechtkamers, die zijn ingericht met een galg zoals veel mensen denken dus wat je op het fimpje ziet, is aannemelijk. Je hebt vast wel eens een executiekamer in de VS gezien. Daar zijn die kamers ook erg klein en erg simpel. Bij de beulen heb ik wel mijn vraagtekens want als ik het goed zie, dragen ze lederen jassen en spijkerbroeken. Niet echt kleding die je in Irak met +50C zou verwachten maar oké.. Volgens mij moeten beulen er allen hetzelfde uitzien, dus hetzelfde dragen. Laten we dit even "werkkleding" noemen maar blijkbaar was dit niet nodig bij de terrechtstelling van een oorlogsmisdadiger van formaat die bij bijna iedereen op aarde bekend is. Waneer je zo'n persoon ombrengt, lijkt het mij beter dat het groots en goed aan wordt gepakt. Er moest een grote en goed verlichte ruimte zijn, de beulen moesten allen hetzelfde dragen en het beeldmateriaal moest van topkwaliteit zijn en dat laatste moet niet zo moeilijk zijn geweest in een land dat overspoeld is met pers. Toch kregen ze het hier voor elkaar om opnames te maken met een mobiele telefoon en met een 2e hands camcorder. Het is dus allemaal erg knullig verlopen en dat mocht naar mijn mening niet bij een persoon als Saddam. Het lichaam werd direct overgedragen aan de familie en dat is eigenlijk heel gebruikelijk.
Je kunt dus enkel je vraagtekens zetten bij de uitvoering van de straf want die was ronduit slecht geregeld. Zelf ben ik onzeker over het feit dat hij dood is. Het zou me niets verbazen als hij daadwerkelijk dood is maar het zou me ook niet verbazen als hij nog leefde.. heel irritant dus. Je moet wel in je achterhoofd houden dat de VS het risico eigenlijk niet kunnen nemen om hem in leven te laten want dan bedonderen ze de wereld en als het uitlekt, hebben ze de poppen aan het dansen. De VS zouden dan hun eigen graf gegraven hebben en ik denk niet dat ze zo stom zijn. De dood van Saddam komt hen ook goed uit want Bush heeft het waargemaakt; hij heeft Saddam gevangen en laten berechten! Dankzij Bush is de tiran dood en heeft hij nu laten zien tot wat hij in staat is. Er is een onderdeel van "het as van het kwaad" weggenomen en dat is natuurlijk geweldig allemaal. (right..)
Kortom: De VS hebben niets aan een levende Saddam. Een dooie komt hen beter uit en daarom is alles misschien zo snel gegaan..
We kunnen ook alleen maar speculeren daar we geen zekerheid van zijn dood hebben.
|
|
|
sjembek
|
en hoe echt het ook lijkt, alles is na te maken.
wat zou je eigenlijk nog geloven? todo es megida..
|
|
|
TH3-HUNT3R
|
dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk want het filmpje zie je saddams hoofd met een strop erom die strak komt te staan op het moment dat hij naar beneden valt. dus nep lijkt me dit filmpje niet. ook zie je niet iets van een overloop zodat het 2 verschillende aan elkaar gemonteerde filmpjes zijn.
|
|
|
sjembek
|
maar in dat filmpje van break.com wat michiel poste zie je wel dat dat touw om zn nek hangt, je ziet hem 'bungelen',.. maar zie je wat op de achtergrond? nee!
kan net zo goed iemand zijn die dat touw onder spanning houdt en hou doet alsof hij aan een suurstofgebrek gestikt is.
Zou ook kunnen toch?
|
|
|
margrietje
|
mmm ik weet niet op het nieuws lieten ze dit filmpje ook zien en toen was er als de ondertieteling klopte uit op te maken dat de 'beulen' sadam diste voordat ze t luikje lieten openklappen... maar met saddam kan je alles verwachten!
|
|
|
mxmx
Gast
|
ik denk dat saddam helemaal niet bestaat en we al die tijd door de media in de maling zijn genomen.
(en we zijn ook nooit op de maan geweest én de aarde is plat)
|
|
|
kentyman
|
volgens mij is Saddam H. "gewoon" ter dood gebracht. Na de inval van de "coalitie" (de VS) in Irak was het chaos in dat land maar er is heel duidelijk gemaakt dat de irakezen zelf Saddam zouden berechten. Dat proces kwam op mij over als redelijk chaotisch maar wel "echt" en ook uiteindelijk ook wel netjes en gerechtvaardigd (ook al stond het natuurlijk van het begin af aan vast dat Saddam ter dood veroordeeld zou worden). Het blijft natuurlijk mensenwerk, een rechtzaal is niets anders dan "een zaal" met bureau's en stoelen en mensen (rechters, advocaten, pers, cipiers etc) en tja, dat hele land is kapot en in chaos dus dat het er allemaal niet helemaal media-geniek uitziet dat is logisch toch?
Ik heb dit filmpje niet gezien (ook niet zo'n behoefte aan), alleen die beelden die het NOS journaal uitzond van vlak voor de executie. Het viel mij ook op dat het een erg troosteloos betonnen hokje was en dat de camera-man ook niet erg professioneel was... maar ik denk wel dat het echt is. Ik denk niet dat Saddam genoeg vrienden had binnen het nieuwe gerechtelijk systeem van Irak, sterker nog, ik denk dat iedereen daar (rechters, bewakers etc) een stront-hekel hadden aan die gast (tijdens die rechtzaak was Saddam ook erg irritant) en dat ze hem liever ergens in een keldertje ophangen dan op een "mooie" plek.
tja, je weet 't nooit heh. Maar ik denk dat Saddam dood is, levend zou hij veel te gevaarlijk zijn voor "het nieuwe Irak" (wat dat ook mag zijn).
|
|
|
|
Lex
|
volgens mij is Saddam wel dood, maar er klopt iets niet met de uitvoering van de doodstraf en de uitlevering aan Irak.
|
|
|
reinout
|
de opnamens zijn nogal slecht, want het is met 2 mobiele telefoons opgenomen, die de gasten hadden meegesmokkeld, want iedereen werd gefoullieerd. Dit zeide ze op NOS.
|
|
|
|
Vinni
|
Wilde ik dus net gaan posten
|
|
|
zarda
|
Ik denk wel dat ie dood is, maar bij dat filmpje van my break zie je hem tijdens een flits van onweer op iets liggen.
|
|
|