Waroo 7m erbij of..........

martijn_e

Januari 05, 2007, 20:46:29
edit2Rapporteer  

Hoi,

Als ik met mijn Waroo 2006 9m vaar dan merk ik dat bij 27knp en meer ik de kite behoorlijk moet depoweren, ik zit er nu over te denken om een Waroo 2007 7m erbij te kopen..
Wat vinden jullie ervan?
Ik weeg 72 kilo ne moet 1,5 uur rijden naar een spot dus we gaan alleen als het echt waait! Hierdoor wil het ook wel een net Te hard waaien, voor deze dagen zat ik dus aan een 7m bow te denken.

Mijn nivo is downloop frontloop transition 360 springen etc  ieg niet kiteloop handlepass etc

Ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft?

mzzls

Martijn
Geronimo79

Antwoord #1 Januari 05, 2007, 21:25:53
edit2Rapporteer  
Niet dat ik er heel veel verstand van heb hoor. maar overlapt een 7 en een 9 waroo niet heeeeeeeel erg.
Als je dan die 9 zou verkopen, en daar een 11 voor in de plaats zou doen.. zou het misschien wel kunnen..
Jolien.

Antwoord #2 Januari 05, 2007, 22:35:35
edit2Rapporteer  
maar overlapt een 7 en een 9 waroo niet heeeeeeeel erg.
Als je dan die 9 zou verkopen, en daar een 11 voor in de plaats zou doen.. zou het misschien wel kunnen..

zit wat in, ik heb er ook niet echt veel verstand van.. maar alstie alleen z'n 7 pakt voor 27kn & + ..  dan kan hij daar volgensmij lekker mee varen hoor! anders moetie die 11 ook vaak(er) depoweren. of pak je dan je 7? maar 11 en 7 is volgensmij ook best een goede combi. legt er net aan wat je liever hebt.
Iemand met zo'n setje?
ben wel benieuwd.. ik wil ook een kleinere bij me Waroo 9
bandito

Antwoord #3 Januari 05, 2007, 23:34:42
edit2Rapporteer  
ik heb zelf een waroo 7 is prima varen hoor je kan hem helemaal poweren of de-poweren dat is wel lekker ik ben zelf 50 kilo duss is goed te doen
marc010

Antwoord #4 Januari 06, 2007, 00:00:38
edit2Rapporteer  
Ik twijfel ook of ik een 7 of 9 waroo erbij neem, Heb de 12m waroo die ik echt niet met +25kn nog ga varen.Eerste kite. Die low end van die 9 zou weer betekenen dat ik m'n oude12 niet meer pak. Als ik de 7 erbij neem mis ik weer de ideale9m. Ik ga gewoon teste dit voorjaar.

Bij 35+kn kun je beter een 7 hebben denk ik. ??
TtHoM@s

Antwoord #5 Januari 06, 2007, 00:22:31
edit2Rapporteer  
Daarom ben ik niet voor een 9 gegaan ik was bang dat ik de 30 knopen niet zou halen. 
want iedereen roept altijd wel dat je met de 9 tot 30+ knopen maar ik denk dat toch bijna de heft de 30+ kopen niet haalt met een 9 bow of gewoon niet meer lekker vaart (ja andere natuurlijk met gemak)

ik weeg dan ook maar 50 kilo dan is de 7 ook een logise keus
en mijn high end is nu z'n 30 knopen   

veel langer hou ik hem ook niet en vind ik het ook onverantwoordelijk woorden

maar een goede high end is belangrijk want in in 30 knopen raggen is zoooooooooo vet  Joepie
Mark Waroo

Antwoord #6 Januari 06, 2007, 00:38:21
edit2Rapporteer  
Kijk ff of je een Waroo 7 kan testen en beslis dan of deze geeft wat je wil.
Of probeer je Waroo 9 idd te verkopen en neem een set Waroo's 7 en 11...

Prima set! Vaar ik zelf ook mee Joepie
kovdj

Antwoord #7 Januari 06, 2007, 01:25:13
edit2Rapporteer  
heey,

ik denk dat de 2007 waroo 7m wel goed aansluit bij die 9m.
ik vaar zelf met 7m waroo 9m en 14 meter waroo zijn TOP maten.
mijn vader pakt eigenlijk altijd de 14 en de 9,en ik de 7 en de 9m
mijn vader weegt 85 en ik 55.
als mijn vader(Huib) de 14 pakt vaar ik met de 9m als hij met de 9 vaart pak ik de 7m
zo sluit het mooi aan,
als ik zelf zou mogen kiezen zou ik zelf de 7m en de 11m 2007 waroo nemen want dan kan ik met alle windomstandigheden kan varen!!
en als het moet pak ik een groter board als het te zacht waaid(komt niet vaak voor)

veel succes met jouw keuze?!

groetjes, jerrie....!!
martijn_e

Antwoord #8 Januari 06, 2007, 03:34:40
edit2Rapporteer  
Overlap is inderdaad erg groot, maar ja ik heb de 9 en de 14 de 14 is achteraf te groot beter was 12 en 9 maar ja,..ook weer overlap. Dus ideale kombie is (70kilo) 7 en een 12 maar de 9 is zo'n verdomd lekker maatje,ik vaar 95 % met die negen meter.

Ik dnek dat ik er toch voor de 27+ dagen een 7tje bij koop, wie weet gebruik ik dan de negen wel veel minder.....

maar eerst maar een keertje testen..

bedankt
wokkie
Gast
Antwoord #9 Januari 07, 2007, 06:56:29
edit2Rapporteer  
He Martijn,
Heb net de Waroo 2007 (13 en 9) uitgeprobeerd en ze hebben veel meer power dan de 2006!!! Als ik jou was zou ik inderdaad de 9 verkopen en gaan voor de 7 m 2007. De ideale combi zou zijn 7 en 11 mtr. De 11 vaart denk ik een stuk sneller en langer dan je huidige 12. Vooral de 2007 bar iser goed.
Succes met je keuze.
kenner
Gast
Antwoord #10 Januari 07, 2007, 14:29:43
edit2Rapporteer  
De waroo 7, 2006 klapt makkelijk in (inverten), ondanks keihard oppompen en stellen tooming. Geen kite voor keiharde wind tenzij je sterke zenuwen hebt.

De waroo 7 meter 2007 is een hele technische kite en (veel) sterkere kite dan de waroo 9, 2006.
verder ook slechter te depoweren dan de 2006.
Heb ermee gestaan in 30 knopen en had met mn 84 kg de handen vol.
Vond het meer een c shape kite qua power/depower en hoe hij de vlagen doorgeeft.
De waroo 2007 reageert sterk op power/depower, de kite stallt makkelijk in de lucht tijdens een sprong met als resultaat een keiharde landing of je moet de hele tijd bezig zijn met je kite sturen in de lucht erg irri.

Ik zou de waroos 2007 zeker eerst testen,  kite is veel moeilijker/technischer dan de waroo 2006 die een kite voor iedereen was.Laat je niet gek maken door het Best gepimp van iedereen hier en op andere fora.
Vind de waroo 2007 de plank misslaan qua vliegeigenschappen, teveel power voor de echte beginners en te technisch voor gevorderde kiters die tricks willen oefenen.
Je voelt ook niet goed waar de waroo 2007 staat en wat hij doet, door de 2 katrollen op de stuurlijnen
Kwaliteit ziet er goed uit voor 2007, de tijd zal het leren maar je wilt niet alleen een kite die er goed uit ziet en blijft zien maar ook eentje die lekker vliegt.

De waroo 9 en de 12 uit 2006 waren lekkere kites, erg makkelijk in de handling goede depower en redelijk stabiel.
Ik weet niet wat Best mnet de Waroo 2007 wil.

Dit is mijn mening en die kan voor iedereen anders zijn, test die 2007 eerst.
Een 2007 erbij nemen naats je 9 meter heeft geen zin door de overlap de 7 heeft evenveel en ik denk mischjien wel meer power dan de waroo 9 uit 2006 , hij is in ieder geval slechter te depoweren.

yvesvg

Geen avatar

Antwoord #11 Januari 08, 2007, 03:27:23
edit2Rapporteer  
Dit is wel de eerste slechte commentaar dat ik hoor over de waroo's 2007

greets
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #12 Januari 08, 2007, 03:41:11
edit2Rapporteer  
nou ik vaar nu de nieuwe wind-x kites www.wind-x.com en die zijn echt top kan ik je zeggen en nog goedkoper dan best.
ze zijn ontworpen door Bruno Legaignoux de ontwerper van Cabrinha, Takoon, Airush
voor vragen en prijzen kan je me altijd mailen
turbojerre

Antwoord #13 Januari 08, 2007, 04:11:50
edit2Rapporteer  
Ja naish rider hoeveel gaat die High AR kite kosten wnnr is hij er en welke windrange hebben de maten 5,10,14 ??...
yvesvg

Geen avatar

Antwoord #14 Januari 08, 2007, 05:25:48
edit2Rapporteer  
Wil ook wel eens wat meer info over die wind-x kites...
de website met filmpjes enz kan me niet meteen overtuigen...
Papa

Geen avatar

Antwoord #15 Januari 08, 2007, 05:38:26
edit2Rapporteer  
De waroo 7, 2006 klapt makkelijk in (inverten), ondanks keihard oppompen en stellen tooming. Geen kite voor keiharde wind tenzij je sterke zenuwen hebt.

De waroo 7 meter 2007 is een hele technische kite en (veel) sterkere kite dan de waroo 9, 2006.
verder ook slechter te depoweren dan de 2006.
Heb ermee gestaan in 30 knopen en had met mn 84 kg de handen vol.
Vond het meer een c shape kite qua power/depower en hoe hij de vlagen doorgeeft.
De waroo 2007 reageert sterk op power/depower, de kite stallt makkelijk in de lucht tijdens een sprong met als resultaat een keiharde landing of je moet de hele tijd bezig zijn met je kite sturen in de lucht erg irri.

Ik zou de waroos 2007 zeker eerst testen, kite is veel moeilijker/technischer dan de waroo 2006 die een kite voor iedereen was.Laat je niet gek maken door het Best gepimp van iedereen hier en op andere fora.
Vind de waroo 2007 de plank misslaan qua vliegeigenschappen, teveel power voor de echte beginners en te technisch voor gevorderde kiters die tricks willen oefenen.
Je voelt ook niet goed waar de waroo 2007 staat en wat hij doet, door de 2 katrollen op de stuurlijnen
Kwaliteit ziet er goed uit voor 2007, de tijd zal het leren maar je wilt niet alleen een kite die er goed uit ziet en blijft zien maar ook eentje die lekker vliegt.

De waroo 9 en de 12 uit 2006 waren lekkere kites, erg makkelijk in de handling goede depower en redelijk stabiel.
Ik weet niet wat Best mnet de Waroo 2007 wil.

Dit is mijn mening en die kan voor iedereen anders zijn, test die 2007 eerst.
Een 2007 erbij nemen naats je 9 meter heeft geen zin door de overlap de 7 heeft evenveel en ik denk mischjien wel meer power dan de waroo 9 uit 2006 , hij is in ieder geval slechter te depoweren.

Daar ben ik het TOTAAL mee oneens... De kite is juist veel btr en gemoedelijker geworden hij is niet meer zo zenuwachtig en veel btr voorspelbaar. Ook de stabiliteit is veel veel btr geworden door de cambattens. Heb vandaag met m'n 9 in vlagen van 40knp gestaan en was gewoon goed te doen. De kite heeft wel meer power gekregen in vergelijking met 2006 en wat gematigd in diverse onderdelen als snelheid, draaisnelheid zodat de kite rustiger is en btr controleerbaar.
Als je nou ook gewoon een echt email adres op zou durfen geven zou ik je nog sneller geloven. Ik was bij de dealermeeting van Best dit jaar en iedereen (ong 100 pers) waren zeer te spreken over de 7 meter dus vind jou mening een beetje raar.
Natuurlijk blijft een mening een mening
Idefixe

Antwoord #16 Januari 08, 2007, 16:58:18
edit2Rapporteer  
Ik vind de omschrijving van "kenner" best wel realistisch. Het verhaal van de katrolletjes / bardruk en het niet precies voelen waar de kite staat is een logisch gegeven.
Pappa refereert in zijn commentaar aan het vliegen met de 9 mtr in 40 knp. Kenner geeft duidelijk aan dat er een flink verschil zit in de 7 en 9 en heeft het in zijn/haar verhaal hoofdzakelijk over de 7.

" Ik was bij de dealermeeting van Best dit jaar en iedereen (ong 100 pers) waren zeer te spreken over de 7 meter"  Da's ook niet zo moeilijk: allemaal genodigden / best dealers / best fans.......
kenner
Gast
Antwoord #17 Januari 08, 2007, 17:09:30
edit2Rapporteer  
Dit is wel de eerste slechte commentaar dat ik hoor over de waroo's 2007

greets
komt omdat de meeste reviews opm,het net gepimpt zijn door best riders of mensen die niet onafhankelijk zijn.
en best wordt veel gevaren door beginners vanwege de prijs en die stellen niet echt hoge eisen aan hun kites, beetje op en neer varen is genoeg.
ik doe kiteloop rotaties en andere freestyle tricks en met de waroo's 06 had ik veel meer controle dan met de 2007, landen is veel te technisch en teveel power.

ik zit best niet af te kraken maar vertel gewoon wat ik er als onafhankelijke rider die met de 2007 kites in diverse maten meer dan 10 uur gevaren heeft met echte wind , ervan vind.

Dat een beginner zegt , mooi gemaakte kite en vaart lekker, ja dat klopt als je alleen op en neer vaart en niet springt, ga je verder dan valt de kite mij enorm tegen.
Harm

Antwoord #18 Januari 08, 2007, 17:13:49
edit2Rapporteer  
@ kenner Test is altijd een belangrijk punt, Hierdoor weet je of de kite bij je past. EERST TESTEN DAN KOPEN. Mijn ervaring met de Waroo 07 is anders. Ik heb er 2 maanden mee gevaren en heb er veel andere mensen mee laten varen. Ik heb de 7m 06 1 op 1 vergeleken met de 7m 07. De 07 is veel beter te controleren en is veel stabieler dan de 06 versie, de high end van de 07 is bijna gelijk aan de 06 verise alleen is de low-end veel beter dan de 06 versie. Mijn vraag aan jou is met welke bar heb je de de 7m gevaren? je moet deze wel met de 45cm bar varen. Over het springen met de 07 vind ik makelijker gaan dan de 06 de 07 geeft meer feedback tijdens een sprong, daarnaast is de 07 veel beter unhooked.
kenner
Gast
Antwoord #19 Januari 08, 2007, 17:18:35
edit2Rapporteer  
citaat Papa:
Ik was bij de dealermeeting van Best dit jaar en iedereen (ong 100 pers) waren zeer te spreken over de 7 meter dus vind jou mening een beetje raar.

Gek he ?...Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.....!

Verder vind ik Papa dat je de mensen niet voor de gek moet gaan houden die 9 kun je in 40 knopen hangen maar varen is het dan niet meer en veel gemoedelijker dan de 2006 ? Dat is echt gel.l, hij is veel krachtiger dan de waroo 2006, springt veel hoger, slechter te controleren in de lucht, slechter te voelen waar hij staat, dus best wel een technische gevorderden kite.Moet je beginners niet gaan aanraden tenzij ze hem inzetten als kite om een beetje te cruisen ruim binnen de windgrenzen.

Waarom komt Best anders uit met de Bularoo ? Veel lagere AR, stabieler, sneller, beter voor freestyle zeggen ze zelf en de kite voor land/water/snow. Zou als beginner eerder voor zoeits gaan kijken maar dat is een sterk gevoel zal er binnenkort eens mee gaan varen.

Ik zit Best niet af te kraken, ze gooien de markt open...perfect.
Maar bij Best is het soms een stap vooruit en dan weer een stap terug.
De 2007 is veel, beter gemaakt en ziet er perfect afgewerkt uit, maar de 2006 vliegt veel beter.
Tenzij je ene zenuwachtige moeilijk te landen kite lekker vind varen.
kenner
Gast
Antwoord #20 Januari 08, 2007, 17:25:42
edit2Rapporteer  
Citaat:
Mijn vraag aan jou is met welke bar heb je de de 7m gevaren?
 45cm bar met Best upgrade erop.

Citaat:
Over het springen met de 07 vind ik makelijker gaan dan de 06 de 07 geeft meer feedback tijdens een sprong, daarnaast is de 07 veel beter unhooked.

Pop vanuit de kite is super ben ik het mee eens, je doet je tricks 2 a 3 meter hoger met een klein beetje insturen van de kite, maar feedback is veel minder, unhooked maakt geen verschil vindt ik je moet alleen de 2007 veel meer terutrimmen voor unhooken.
Landen van hoge floaty sprongen is lastig met de 2007, hij blijft makkeelijk achter je hangen en je moet hem actief terugsturen geld ook voor de grotere maten Waroo.

Ik blijf erbij er moeten veel betere 2007 kites zijn en ik kijk lekker verder.
Ricardo

Antwoord #21 Januari 08, 2007, 17:52:04
edit2Rapporteer  
@ Kenner: Hihi, je krijgt al een lading kritiek over je heen dus zal ik mijn verhaaltje maar kort houden. Ik voer vorig jaar geen Waroo omdat k de C-shapes van vorig jaar beter geschikt vond voor freestyle, dit jaar is de Waroo echt super voor freestyle, ik heb binnen anderhalve maand vet veel nieuwe HP's ermee geleerd daarvoor vind ik de kite geweldig, ik voel juist super goed waar die staat en dat je zegt dat hij meer power heeft klopt, maar als je met een 7 in 30 knopen je handen vol hebt.... ik heb in 30 knopen nog lopen HPen en 313 met een 11....
Ik ben het volledig oneens met sommige dingen die je over de kite schrijft, zo zie ik al een aantal opmerkingen in je laatste post, maar zal hier verder niet over uitwijden, want dat wordt al genoeg gedaan.

Natuurlijk is het mogelijk dat je mening verschilt van die van mij, het is normaal dat er mensen zijn die het niks vinden, anders zou er alleen maar Waroo verkocht worden Tongue .
De Waroo 2007 is duidelijk een kite die je echt even moet varen voordat je het uiterste eruit kunt halen als je overstapt van een andere kite, even omschakelen even wennen. Ik heb zelfs testers gehad die van een waroo 2006 over wilden stappen en het eerste half uur er duidelijk minder eruit haalden. Je moet die kite gewoon echt ff een paar uur varen en dan pas kun je echt een goede mening er over geven. Gelukkig wordt dit mogelijk gemaakt voor zowel gevorderde en beginnende kiters! Ik las hier een week geleden nog een topic over een shop die een testdag georganiseerd had waarbij deze kite voor iedereen te testen was.

Dit is in ieder geval mijn mening en ik vind het een geweldige allround kite, voor beginner tot pro!
Mark Waroo

Antwoord #22 Januari 09, 2007, 00:25:59
edit2Rapporteer  
conclusie: testen die kite! ThumpsUp

En idd wat Ricardo zegt er zijn shops waar je de waroo kan testen...

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21604.msg226167#msg226167
kenner
Gast
Antwoord #23 Januari 09, 2007, 02:02:13
edit2Rapporteer  
@ Kenner: Hihi, je krijgt al een lading kritiek over je heen dus zal ik mijn verhaaltje maar kort houden

Van de bekende Bestpimpers dus dat valt wel mee.... (grinnik_kitesmiley)
KiteDemon

Antwoord #24 Januari 09, 2007, 02:17:05
edit2Rapporteer  
Tja.....iedereen ervaart het anders. Het blijft allemaal erg subjectief.
Het is maar net wat je met een kite wil doen, maar vooral wat je gewend bent.
Zelf vaar ik C's en flats en het vergt wel enige aanpassing van de rider om te switchen tussen die 2. Bargevoel en en power opbouw is totaal verschillend.
Het niet voelen waar de kite staat bij flats die erg licht sturen en reactief zijn is pure gewenning. Zelf schakel ik moeiteloos om van C naar flat.
Bij de Waroo 2006 kan je de kite met je pols sturen en met je hand tegen het midden van de bar. Als je van C's komt voelt dat al snel nerveus aan en het gevoel dat je niet weet waar de kite staat. Je hoeft geen 2 handen aan één zijde van de bar te gebruiken bij de Waroo om te loopen. Allemaal gewenning!!!
Ik vaar nu een BoxerSLE die even licht stuurt als de waroo 2006 en weet precies waar deze staat, ook bv in hoge floaty rotaties met één hand aan de bar. De trick is dat je gewoon wat subtieler met de bar moet omgaan.
De Waroo 2007 stuurt wat zwaarder op de bar en voelt wat logger aan t.o.v. de 2006, maar duidelijk meer power. Hoe je hier mee omgaat is ook weer een kwestie van gewenning en aanpassing.
Als je een vergelijking wil maken dan zal je altijd meer tijd erin moeten steken om een kite ook echt te leren kennen om eruit te halen wat erin zit, zeker als een kite totaal anders vliegt van wat je gewend bent.
Wat betreft inverten van de Waroo 2006: allemaal een kwestie van tunen en rider-ervaring.
Ik heb aardig wat uurtjes gemaakt met de 9 Waroo 2006 in 15 knopen en tot vlagen over de 40 knopen, en 0.0 inversie! In rete vlagerig weer gestaan met dat apparaat en de kite heeft zich altijd goed gehouden.
Maar ben het wel eens dat een kite helemaal goed afgesteld uit de tas dient te komen......vooral voor beginnende en minder ervaren kiters die geen ervaring hebben met het afstellen van kites. Helemaal foolproof zal je een kite nooit krijgen.
De 2007 Waroo heeft een meer C-gevoel maar ik moet zeggen dat ik de 2006 nog steeds een erg lekkere kite vind waar ik erg veel plezier mee heb gehad. Maar ook dat komt doordat ik de kite nou eenmaal gewend was.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.