martijn_e
|
Bedankt voor jullie reacties!
Teste dus.. Maar "kenner" welke 2007 kites moet ik dan naast de 7m Waroo teste? Afgelopen donderdag nog gevaren en de 9m '06 vind ik nog steeds superkite en zou ook eigenlijk geen ander willen maar met echt harde wind moet ik toch eigenlijk maatje kleiner hebben. ook ben ik van mening dat je gewoon een kite moet leren kennen en niet tevaak van materiaal moet switchen. H.P Ga ik toch niet doen maar vind wake style etc wel erg leuk om te doen. Ik zoek wel een kite met weinig bardruk ivm oude elleboog blessure en c-kites vallen voor mij af. Ik koop geen kite vanwege de prijs maar omdat ie lekker moet varen en moet doen wat ik wil.
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
Bardruk van 07 is wel wat meer geworden dan de 06. Miss is de Bularoo een optie... Ik dnek dat die een wat lagere bardruk heeft. Zal dat nog even navragen Mail me maar als je wilt testen (9, 13)
|
|
|
KiteDemon
|
Ik vind een 9 wel een perfecte maat, maar als het zo blijft poeieren als de laatste tijd dan zou een 7 geen overbodige luxe zijn. De keuze voor een 7 is helemaal afhankelijk van wat de wind gaat doen. Als het gemiddeld 5 knopen minder zou waaien dit jaar dan trek je de 7 misschien 4 x per jaar uit de tas en vaar je hoofdzakelijk een 9. Zou wel makkelijk zijn als we de windvoorspelling voor het hele komende jaar al konden zien. Zonde om een kite te kopen die je misschien maar 4 x nodig hebt in een jaar.
|
|
|
xxedguyxx
|
Waroo 07 7m2 gaan halen,, zeker weten!!! Ik ga dit jaar ook Waroo 07 varen, en ze schijnen vet relaxt te zijn, heb hier voor me neus een review liggen van de waroo 07... in het duitse kite magazine.... ff inkijken? Is de waroo 07 9m ten opzichte van vorig jaar veel gewijzigd in windrange???
|
|
|
|
xxedguyxx
|
lijkt me wat nerveus in de lucht hangen op de movie te zien,, zal um voor mij niet worden.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
lijkt me wat nerveus in de lucht hangen op de movie te zien,, zal um voor mij niet worden.
Nerveus : volgens mij is i gewoon reten snel
|
|
|
Spike_L
|
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als martij e, ik wil ook een kleinere waroo erbij kopen. Alleen ik weeg 85 kg, en heb nu alleen nog een waroo 12m. Ondanks de overlap met mijn 12, wilde ik ier dus een 9m waroo bij kopen (2006), maar deze is bijna nergens meer te krijgen. Waroo 7m 2006 zijn nog wel op voorraad. Is dit dan ook een optie voor mij of sluiten deze kites kwa windrange net niet aan? Ik wil nog niet met echte hard wind gaan varen, maar zodra mijn 12m overpowerd raakt ik over kan stappen naar een kleinere kite.
|
|
|
Harm
|
De Waroo 2006 12m moet je vergelijken met de waroo 2007 11m De Waroo 2006 14m Moet je vergelijken met de waroo 2007 13m Zoals kitedemon ook al zegt is een 9m bow een hele mooie allround kite. De 7m 2007 sluit mooi aan op een 2006 12m, De 7m 2006 heeft ook al een goede low-end voor zijn maat. Maar het beste is gewoon testen en kijken welke je het beste vind passen.
|
|
|
johan_gast
Gast
|
Ik heb gisteren een van de laatste waroo's 7 uit 2006 bij Willem gehaald, hij heeft een erg mooie aanbieding die ik niet kon laten liggen. zodra ik deze getest heb schrijf ik wel een verslagje. Ik heb deze kite gekozen als aanvulling om mijn 11m gk sonic SLE, en ik weeg rond de 70 kg.
|
|
|
KiteDemon
|
De keuze voor een 7 is echt afhankelijk van je gewicht of de eerstvolgende grotere maat die je hebt. Heb je een 12 dan zal de 7 hier perfect op aansluiten en heb je een highend tot 40 knopen (80 kg rider). weeg je 70 kg dan is een 7 geschikter als kleinste maat dan een 9. Het komt er op neer dat de 7 hetzelfde zal zijn voor een 70 kg rider, als een 9 voor een 80 kg rider. Persoonlijk (75 kg) ga ik niet kleiner dan 9 omdat dit voor mij tot ongeveer 40 knopen te doen is.( hoe vaak per jaar waait het +40 knopen??) Dus hou in je achterhoofd waarom je een kite erbij wil, en hoe vaak je deze van plan bent te gaan gebruiken.
|
|
|
Spike_L
|
@kitedemon: Ik weeg 85 kg en heb een 12m waroo 06. Dus als ik naar mij gewicht kijk zou een 9m beter bij me passen dan een 7m. Terwijl als je kijkt naar de eerst volgende maat een 7m weer beter is.... De reden waarom ik een kite erbij wil is dat ik een kleinere maat wil zodra mijn 12 overpowered is. Ik vind het nog steeds lastig om een keuze te maken, maar ik neig nu toch meer naar een 9m en de overlap met mijn 12 maar voor lief te nemen. Deze keus komt mede door de vele goede verhalen over de 9m en zijn grote windrange.
|
|
|
Arjen
|
Ik zou voor de 7m gaan. Zodra ik overpowered ben met de 12m (nu de 11m) vaar ik lekker met de 7m. Ik ben 90 kg. Ik vind de 7m een heerlijke kite!!
|
|
|
Harm
|
Als je een 12 heb zou ik echt zeker voor de 7 gaan deze heeft nog voldoende overlap en je high-end wordt groter. Waarom zou je high-end inleveren als je toch genoeg overlap heb.
|
|
|
Spike_L
|
@Harm en arjen
Wat is julie praktijkervaring wat de echte low-end is van een waroo 07?? Dus niet die in de manual staat van de waroo... (Die is 19 knopen bij een rider-gewicht van 75kg...). M.a.w. wanneer gaat ie echt lekker vleigen?
|
|
|
Arjen
|
Ik vaar de 7m vanaf ongeveer 23 knopen.
|
|
|
VincentC
|
Ik vaar ermee met mijn gewicht en boardje vanaf een knoop of 17/18 ( 62 kilo ). Topvlieger, kan hem enorm lang houden, lekker snel maar toch voelt hij stabiel aan en super veel hoogte en hangtime.
Ik verkoop mijn Waroo's ( 7 + 12 ), mocht je interesse hebben moet je maar even mailen anders.
|
|
|
KiteDemon
|
@kitedemon: Ik weeg 85 kg en heb een 12m waroo 06. Dus als ik naar mij gewicht kijk zou een 9m beter bij me passen dan een 7m. Terwijl als je kijkt naar de eerst volgende maat een 7m weer beter is.... De reden waarom ik een kite erbij wil is dat ik een kleinere maat wil zodra mijn 12 overpowered is. Ik vind het nog steeds lastig om een keuze te maken, maar ik neig nu toch meer naar een 9m en de overlap met mijn 12 maar voor lief te nemen. Deze keus komt mede door de vele goede verhalen over de 9m en zijn grote windrange.
Tja, het blijft een persoonlijke keuze. De range voor de 9 is voor mij 15-38 knopen waarbij ik dan ook in de sweetspot zit. D.w.z. dat ik ook echt nog lekker ermee kan varen. Met een beetje sinussen erbij kom ik ook nog in 13-14 knopen weg en vlagen van net over de 40 knopen zijn ook nog te kontroleren, maar dan zit je al buiten de sweetspot van het bereik. Dus je zal hele dikke overlap met je 12 hebben, en je zal je 12 ook niet meer zoveel gebruiken omdat de 9 nou eenmaal veel lekkerder is, en je deze echt heel snel al kunt varen in minimale wind. Persoonlijk vind ik de 9 precies goed wat handling betreft, en het idiote grote bereik dekt precies de meest voorkomende windsterkte af hier in NL. In de afgelopen 10 maanden heb ik voor 95 % van de tijd een 9 gevaren en nooit aan de kant hoeven staan omdat het te hard waaide. Als de wind zo blijft hier in NL dan kan je bijna met 1 kite uit de voeten, en altijd lol hebben. Ik heb ook nog een 14 voor de dagen met minder wind maar die heb ik pas 2 x uit de tas gehad.
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
@Harm en arjen
Wat is julie praktijkervaring wat de echte low-end is van een waroo 07?? Dus niet die in de manual staat van de waroo... (Die is 19 knopen bij een rider-gewicht van 75kg...). M.a.w. wanneer gaat ie echt lekker vleigen?
Low end ligt ook erg aan techniek en je board. Denk dat die 19 knp wel een goede richtlijn is hoor. Dit met een board van ong 130. Kite is iets trager als de 06 maar heeft meer power dus low end zal niet veel veranderen denk ik tegenover 06. Zit er zelf ook over te denken om een 7 bij m'n 9 13 te kopen voor de high end... Heb m'n 9 afgelopen zondag in vlagen van 40knp gehad en vond toch beetje te omdat de 07 kites meer power hebben gekregen.
|
|
|
Harm
|
Ik heb nu 2 maanden met de waroo 07 gevaren. Ik zelf ben niet iemand die alles bijhoud met een windmeter. Maar je kan als richtlijn de opgeven windrange wel aanhouden. Ik vind zelf de low-end van de 7m 06 als de 07 heel erg goed. Als je voor de 7m gaat heb je nog genoeg overlap met je 12m dat weet ik uit eigen ervaring.
|
|
|
johan h
|
Ik (67 kg) heb een waroo 2006 7 en 12M en vind dit een perfecte combi. Ruim voordat ik met de 12m overpowered ben kan ik goed met de 7m varen (vanaf 17/18 knopen)
|
|
|
VincentC
|
Ik (67 kg) heb een waroo 2006 7 en 12M en vind dit een perfecte combi. Ruim voordat ik met de 12m overpowered ben kan ik goed met de 7m varen (vanaf 17/18 knopen)
Inderdaad, het lijkt een groot gat, maar je hebt zelfs nog een grote overlapt met een 7 en 12, aangezien die 7 de low-end heeft van een 9 eigenlijk.
|
|
|