Geen
|
Gewoon eerst les nemen bij een goede kiteschool, die weten (vaak) waar ze over praten en kunnen je een goed advies geven, gr.
|
|
|
Morres
|
neem eerst les voordat je wat koopt,stel je voor dat het niet bevalt (doet het toch wel!) ik Heb caution spitfire III 2006 te koop als je intresse hebt. 10 12 en 14 Zijn nieuw, ongebruikt en compleet 10=500 12=550 14=600 meer kopen=korting Zijn stabiele kites, met veel power. Ik heb zelf leren varen met Spitfire I. Maar als je meer wilt weten(ongeacht mijn aanbod) vertel ff je gewicht en je be-oogde board grootte
|
|
|
hifly
|
Kwa kite : Bowkite - goede herstart mogelijkheden - depower 100% - relax om mee te leren .
Kwa board : zo groot mogelijk ( bv 158 ) en niet te smal .
Lessen : ABSOLUT !
|
|
|
Seb80
|
Ik heb eerst les genomen en daarna materiaal aangeschaft. Lessen is naar mijn mening echt wel een must omdat je naast de techniek ook gewoon goed moet weten hoe je materiaal werkt en hoe je moet reageren in bepaalde situaties (zoals waterstarten en je safety leren gebruiken). Je leert natuurlijk pas echt varen als je na de lessen aan de slag gaat maar een stukje theorie en een eerste poging onder begeleiding zijn de kosten zeker waard. Ik ben van mening dat je van een goedkopere beginnersset (bv 2006 set) heel lang plezier hebt (tenzij je meteen wilt gaan loopen e.d. natuurlijk ). Natuurlijk wel degelijk materiaal dan! Ik heb ook 1,5 jaar met mijn eerste set gedaan (12m Naish uit 04 en Brunotti boardje) en ben eigenlijk nu pas aan het zoeken naar beter en nieuwer materiaal.. Verder is het misschien beter om met een wat hogere temperatuur te beginnen, op zich is varen op dit moment nog goed te doen maar herstarten en je boardje upwind uit het water proberen te vissen is toch geen pretje (grinnik_kitesmiley) Succes!
|
|
|
kitestertje
|
neejoh neit zo groot mogelijk, dan kun je dat board na een maandje wegdoen..
|
|
|
Morres
|
nee man, wat belachelijk gelul, niet zo'n groot mogelijk board, das leuk voor 1e week, that's it neem, afhankelijk van je gewicht, ogneveer boardje van 130*38/40 zit je vast wel goed
|
|
|
hifly
|
tenzij als lichtweer board ,hé ?
|
|
|
hifly
|
130 is te klein man
|
|
|
Morres
|
de tijd dat je een lang board moet hebben is voorbij, een korter board met concave en grotere breedte is vele beter, je leerst het er iets miner snel mee, maar het is wel beter voor je beurs
|
|
|
hifly
|
Nou zeg je het ...k'wou net stellen waarom de kitescholen dan grote boards kopen ?
|
|
|
VincentC
|
Inderdaad, varen leer je tegenwoordig zo dus koop GELIJK een topboardje als je echt verder wilt gaan met de sport. Mijn motto is beter 1 keer iets GOEDS dan 3 keer iets verrots. Ga kijken afhankelijk van je gewicht natuurlijk, naar een boardje tussen 124x39/126x40 als je tot 75 kilo weegt, en zolang je niet meer dan 90 kilo weegt geen boardje nemen langer dan 130.! Die Spitfires zijn trouwens echt goede kites, zijn zo stevig als een huis!
|
|
|
Morres
|
nee man, wat belachelijk gelul, niet zo'n groot mogelijk board, das leuk voor 1e week, that's it neem, afhankelijk van je gewicht, ogneveer boardje van 130*38/40 zit je vast wel goed
je had er al eerder over heen gelezen.....
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
hoe zwaar ben je? is nogal belangrijk!!!! en kwa kite lekker voor n bow gaan!!! MAAR eerst lessen voor dat je ook maar iets koopt!!!
|
|
|
slufterhufters.com
|
Ja, je moet dit je moet dat, eerst dit dan dat, kleiner groter, mijn merk is de beste, die zegt dit die zegt dat, die liegt, enz enz.
Neem les bij een IKO school, en ga daarna naar de betere kiteshop en laat het aan de ervaren verkoper over welk materiaal je het beste kan nemen.
In de betere kiteshop staan verkopers/kiters die veel ervaring hebben met verschillend materiaal en natuurlijk in het kiteboarden zelf.
|
|
|
Morres
|
jij werkt zeker in kiteshop.....
|
|
|
stitch™
|
heb je wel gelijk in hete hond maar waarom niet van 2 kanten van een verhaal aan horen een verkoper wil zijn produckt verkopen en zal iets wat i niet in zijn winkel heeft liggen niet gaan aanprijzen en iemand die al een tijd kite zal niet gaan zeggen dat dat van hem het slechtste is maar aan de anderen kant hij doet het er al wel een tijd op but i get your point en aangezien ik hiert in de buur naar mijn ide pas in apri kan gaan lessen heb ik nog effe de tijd om het een en ander uit te zoeken en dit forum lijkt me daar ideaal voor
|
|
|
Morres
|
tja, komt natuurlijk over of ik anti-shop ben, maar dat is niet zo..en ik zeg het ook neit om mn eigen produkten te verpatsen, die verkoop ik sowieso wel.. Maar het is verstandig eerst over internet ff wat dingen te leren en opzoeken idd. zodat je niet word afgezet
|
|
|
stitch™
|
bedankt voor jullie berichten en snelle reacties
|
|
|
Tom Kite
|
Dat je een board van 1.50+ moet kopen om te beginnen vind ik wat overdreven, dan vaar je er een maand mee en wil je gelijk een board van rond de 1.30 kopen, dus koop dat beter gelijk, duurt het misschien slechts een paar uurtjes langer dat je het leert. Les gehad hebben is een must, zo leer je het jezelf niet fout aan, en leer je alle veiligheidsmaatregelen, wanneer je mag gaan kiten, waar, en de safety van je kite te gebruiken. En het is het beste om je door een goede kitewinkel te laten adviseren voor de aankoop van een kite, en de kite testen of je hem lekker vind vliegen ! Mocht je toch van de winter willen beginnen, zou ik een kleine matras vlieger kopen, die zijn niet zo gek duur en je leert het vliegeren al wat beter. Succes ermee
|
|
|
Flyingtrunkie
|
over boardjes: ben 1 1/2 jaar geleden begonnen met een boardje van 138x38. Voordeel hiervan dan ie snel planeert en je kunt er ook nog lang mee doorvaren. Nog steeds ben ik erg over het boardje te spreken! (Het is een Spleene Voodoo)
|
|
|
Emma
|
Als ik jou was zou ik echt niet voor een te groot board gaan! Ik heb een naish sol 127 gekocht en ben ik hartstikke blij mee! Weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar zoals Vincentt al zegt beter gelijk een goede kopen!
|
|
|
Lex
|
Ik heb ook gelijk een 125 * 37 board gekocht. Voer er gelijk mee weg en het lesboard (Naish floater van 1.50) vond ik niet fijn, omdat ik niet aan de wind bleef omdat het board zo veel volume had. Ik kreeg er simpel gezegd de rail niet in het water gedrukt door het drijfvermogen. Bij dat 125 cm boardje loop ik haast automatisch hoogte.
|
|
|