Omgeving Leiden/Den Haag..Waar gaan we kiten??

TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10025 April 05, 2010, 09:31:13
edit2Rapporteer  
Ziet er ergg goed uit!

http://www.windmeting.nl/

nu al avg 16 knopen, terwijl op wind guru nu 12 zou moeten waaien, dus hopelijk trekt het nog een beetje aan!
Nickeltje

Berichten: 374
Antwoord #10026 April 05, 2010, 10:13:03
edit2Rapporteer  
Haasterecht, dankje, het Zwaantje ken ik inderdaad.
Wat gek dat er zo veel verschit tussen windguru en windmeting. Dat is bijna 6kn verschil!!
Ik hoop vanmiddag ook even naar Katwijk te komen...
Nickeltje

Berichten: 374
Antwoord #10027 April 05, 2010, 13:42:04
edit2Rapporteer  
Jeej!! Ik kan nu weg gebracht worden, dus vriend brengt me naar Katwijk.
Ik hoop er iemand te treffen en een uurtje het water op te kunnen.
haast - te - recht

Berichten: 254
Antwoord #10028 April 05, 2010, 14:11:03
edit2Rapporteer  
wind trekt goed aan ,
ik kan pas om 17.30    Cry F@#$%@&^*K>T Sad
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10029 April 05, 2010, 16:20:38
edit2Rapporteer  
Pfoeh, net terug van een les. Ben zelfstandig genoeg bevonden om zelf verder te oefenen. Was wel andere koek dan in egypte moet ik zeggen, maar zeker niet minder leuk! Binnekort maar eens uitzoeken waar/hoe ik lid word
Nickeltje

Berichten: 374
Antwoord #10030 April 05, 2010, 17:23:17
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug.
Ben bij Airtime beland en daar mocht ik vandaag nog als niet-lid varen maar volgende keer is het pech.
Even iets anders zoeken dus.
Maar heb me met deze beginners wind prima vermaakt. Kreeg mijn kite op het water niet herstart, dus daar nog even een tijdje mee geoefend en zowaar ook een eindje gevaren tussen alle mooie crashes door...
De overgang van insturen en waterstart naar sinussen wil nog echt niet lukken dus dat is een mooi oefenpunt ook voor de volgende keer.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10031 April 05, 2010, 17:36:33
edit2Rapporteer  
Goed te zien dat er nog mensen zijn die genoten hebben van de wind! ThumpsUp

@Tsjeerd: Eindelijk les gehad Grin

@Nickeltje: Helaas heeft Airtime besloten om geen leden meer aan te nemen dit jaar. Ook over dagleden doen ze dit jaar moeilijk. Vorig jaar mochten er nog 5 dagleden op het strand aanwezig zijn en dit jaar nulkommanul.

Hopelijk van de week nog ergens wind in de middag om even uit te blazen van werk.
Nickeltje

Berichten: 374
Antwoord #10032 April 05, 2010, 17:40:42
edit2Rapporteer  
Ik snap het ook wel hoor, met het kleine stukje strand voor Airtime.
Maar het is wel jammer. Wel een fijne plek verder namelijk...
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10033 April 05, 2010, 17:46:55
edit2Rapporteer  
Ik vind het een klein beetje arrogant, zo geven ze nooit ruimte aan beginners. Ik wil namelijk graag bij KSN lid worden, alleen moet je daar hoogte kunnen lopen. Zover ben ik nog niet, en dus ik had gedacht van 170 euro neertellen(100 euro inschrijfgeld + 70 euro per jaar lid) bij airtime vind ik dan weer te veel. Laat ik dan maar gewoon 10x een dagpas nemen, maar hoorde ook van rob dat dit niet toegestaan was. Hij gaat nog wel even naar het bestuur(koen) van KSN bellen om te vragen of ik daar niet lid mag worden omdat hij de regels erg streng vind, want me kite controller is uitstekend volgens hun. Geen 1x laten crashen  Joepie Toch wel redelijk wat downwind gereden, is wel wat anders dan egypte hoor Daar stuurde ik in met me 13 en hield ik em in het windvenster en cruize maar, maar hier was het wel erg veel gesinus en bar lift en aantrekken
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10034 April 05, 2010, 17:49:31
edit2Rapporteer  
@ Nickeltje Ja zeker jammer, maar wel begrijpelijk ivm de drukte. Toch vind ik het vreemd dat ook dagleden dit jaar geweerd worden. Dat zou toch gewoon mogelijk moeten zijn.

Het gekke is dat als je 100 meter verder loopt dan mag je gaan en staan waar je wilt...

@ Tsjeerd: Egypte is idd vele malen eenvoudiger kiten als in NL. Daar is de wind bijv ook veel constanter. In NL heb je veelal met wat vlagerigere wind te maken. En idd over dat lidmaatschap zijn de laatste woorden nog niet gesproken.
Vreemde is dat als je les neemt bij Rob, je daarna niet lid kan worden bij Airtime (!)
Nickeltje

Berichten: 374
Antwoord #10035 April 05, 2010, 17:53:24
edit2Rapporteer  
Als ik heel eerlijk ben, als ik de auto heb dan rij ik net zo lief naar Zeeland naar de Brouwersdam.
Katwijk of Noordwijk is wel lekker dichtbij vanuit Leiden maar drukker en er wordt moeilijker gedaan vind ik.

Op de Dam is in elk geval op het strand meer plek, lekker met oplaten enzo en in het water is het op top dagen wel druk, maar dan zorg ik wel dat ik er smorgens heel vroeg ben en ben je voor die drukte uit...
Het is alleen een stukkie verder rijden...
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #10036 April 05, 2010, 18:27:47
edit2Rapporteer  
vandaag ook heerlijk gevaren, wel een rustig windje, maar was oké ... van half 11 tot 4 uur gevaren! toppie!
KaleKiter

Berichten: 43
Antwoord #10037 April 05, 2010, 18:29:15
edit2Rapporteer  
@Nickeltje?Tsjeerd

Ik geloof niet dat ze bij ons op de KBS nu nog (later in het seizoen als het drukker wordt wellicht wel) moeilijk doen. Bovendien kan je, geloof, ik nog wel lid worden voor 67,50 plus 10,- inschrijfkosten. Dat is ff wat minder dan bij die andere......Weet allen niet of je nog een stallingsplek kan krijgen. Daarvoor moest ik aan het einde van het vorige seizoen ook voor op de wachtlijst. Je moet je maar ff informeren op kbs.nl.

Lekker gevaren vandaag met een 12m2, ideaal voor een groentje als ik.

Ciao, Pieter
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10038 April 05, 2010, 18:34:42
edit2Rapporteer  
Ik kan wel lid worden bij airtime, maar het is de vraag of ik het wil. Ik heb namelijk al m'n vrienden bij KSN zitten, en daarnaast hang ik er in de zomer ook vaak met andere vrienden rond. Stallingsplek is niet persee nodig, ga toch wel met de bus en met 1 kite + board + wetsuit endergelijk is het wel te redden. Ik ga even kijken bij de KBS, wellicht het voordeligst voor nu, je komt er makkelijk per bus toch?
KaleKiter

Berichten: 43
Antwoord #10039 April 05, 2010, 18:46:29
edit2Rapporteer  
Ik kan wel lid worden bij airtime, maar het is de vraag of ik het wil. Ik heb namelijk al m'n vrienden bij KSN zitten, en daarnaast hang ik er in de zomer ook vaak met andere vrienden rond. Stallingsplek is niet persee nodig, ga toch wel met de bus en met 1 kite + board + wetsuit endergelijk is het wel te redden. Ik ga even kijken bij de KBS, wellicht het voordeligst voor nu, je komt er makkelijk per bus toch?

Dat begrijp ik wel, het is tofst om deze dikke sport met je vrienden te delen. Idd stopt lijn 36 vlak voor de deur. Daar ga ik ook altijd mee.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10040 April 05, 2010, 18:48:24
edit2Rapporteer  
Citaat

Dat begrijp ik wel, het is tofst om deze dikke sport met je vrienden te delen. Idd stopt lijn 36 vlak voor de deur. Daar ga ik ook altijd mee.


Hoe is het met de drukte, faciliteiten, vriendelijkheid etc. Wil er wel eventueel lid worden voor die 100 euro ga ik dan wel even knallen. Zijn ze wel vriendelijk voor beginners Tongue?


Heeft hier btw iemand nog een handle voor me over? Me grote board heeft geen handle wat uiters irritand is
haast - te - recht

Berichten: 254
Antwoord #10041 April 05, 2010, 18:59:24
edit2Rapporteer  
net van het water af (helaas erg laat en alleen.)wel LEKKERRR.

Tjeert:   
probeer anders wat te regelen met rob zodat je daar nog een paar keer kan oefenen.met hoogte lopen .
mischien kost dat niet veel voor een keer of wat.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10042 April 05, 2010, 19:38:41
edit2Rapporteer  
KBS is 70 euro(incl inschrijvingsgeld), en is veel makkelijker per OVV te bereiken. En dan kan ik het hele jaar doorhalen, bij airtime betaal ik 170 euro. Is toch meer dan het dubbele, hoewel et er wel erg gezellig was.. En die dagpassen kostten eerst 5 euro, dus 70/5=14 keer. Ik denk wel dat ik het binnen 14 keer zelfstandig aanklooien kan, maarja het mag niet. Ik heb rob zowiezo gemailed over de aanvraag bij KSN, wellicht dat hijzelf nog met een iniatief komt!

Ik heb in iedergeval een hoodie gescored omdat ik 1 van de 1ste 50 was die het water ingingen ThumpsUp
KaleKiter

Berichten: 43
Antwoord #10043 April 05, 2010, 21:49:42
edit2Rapporteer  
@Tsjeerd

Ik ben daar in september voor de club begonnen. Ik heb me gewoon voorgesteld en ze deden helemaal niet moeilijk, als ik maar een beetje aan de zijkant zou beginnen met het oefenen van het waterstarten. Die gasten daar zijn vriendelijk en behulpzaam. Beetje weinig vrouwen alleen ;(. Ze doen dus niet moeilijk tegen groentjes zoals wij. Je moet ff Harm Vos mailen of je er nog bij kan, dan zeg je maar dat je het van mij hebt. Je vindt zijn email op de site KBS.nl.

Ciao, Pieter
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10044 April 06, 2010, 16:18:58
edit2Rapporteer  
Thx, ik heb een mailtje gestuurd. Ben benieuwd! Weet iemand waar ik een grote board handle kan halen voor m'n 1.40 board?

Grz. Tjeerd
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10045 April 06, 2010, 19:08:34
edit2Rapporteer  
Dat ligt er een beetje aan welk merk board je hebt Tjeerd. Tenminste als je dat ding tussen je voetpads bedoeld.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10046 April 06, 2010, 20:05:35
edit2Rapporteer  
Ik heb dit linkje gevonden:
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/how-to-make-a-board-handle-for-under-dollars3.aspx

Wel handig, kan ik namelijk een grote handle maken, de gaatjes voor de schroeven zitter erg ver uit elkaar!
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #10047 April 09, 2010, 20:09:45
edit2Rapporteer  
Ik word helemaal depressief van die kitescholen, ledenstop bij KBS... Wat nu te doen? Airtime is vrij duur, leek me trouwens wel gezellig maar wel weer slecht bereikbaar met OV.. Langervelderslag vind ik iets te gevaarlijk en daarnaast ook slecht bereikbaar met OV toch? Wat kan ik nu nog doen dan behalve lid worden van Airtime? Sad
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #10048 April 09, 2010, 20:43:24
edit2Rapporteer  
waarom vind je langevelderslag iets te gevaarlijk?
is inderdaad slecht bereikbaar met ov...
maar neit gevaarlijk, wij bijten niet hoor!!
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #10049 April 09, 2010, 20:44:28
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of de discriminatie, van niet leden, wel toegestaan is in de ned  wetgeving..

Volgens mij is er in nederland geen kust deel dat verboden is om te betreden.
Behalve havens en vaargeulen mag je vanaf de kust (strand)  overal het water in..

Het toewijzen van kitespots aan de ned kust is al regelgeving genoeg naar mijn zin.
Om dan ook nog  te zeggen dat, om het water op te gaan moet je lid zijn of betalen.......

geeft me toch weer een vreemd gevoel.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.