Schoentjes in bindingen

Tweekske

Berichten: 99
Januari 15, 2007, 23:19:05
edit2Rapporteer  
Ik heb net schoentjes (maat 44 / 45) gekocht om warme voeten te houden tijdens het kiten maar ik heb het idee dat dat niet gaat passen in mijn bindingen. Ik heb het net hier thuis geprobeerd of het past, maar het gaat zeer moeizaam. Zonder schoentjes kom ik de bindingen wel makkelijk in.

Ik ben nog een beginnende kiter en heb het boardje wat hier ligt nog nooit gebruikt, net gekocht en wilde pas gaan als het wat warmer is omdat ik nu nog veel in het water zal liggen.

Het board is een jaime pro van north. Is het mogelijk hiervan de bindingen losser te zetten voor als ik mijn schoentjes aan heb, en weer strakker als ik zonder schoentjes bezig ben. Of raden jullie aan om de schoentjes altijd aan te doen, ook in de zomer?

Ik heb al gekeken naar de bindingen het het klitteband losgetrokken maar ik krijg ze niet veel losser gezet.

Ook wil ik deze week een wetsuit gaan aanschaffen om binnekort toch te kunnen beginnen omdat het al aardig begint te kriebelen... Zit nu alleen te twijfelen tussen een 5 en een 3 millimeter. Zo'n 5 millimeter is denk ik te dik voor in de lente of niet? Of kan ik nu beter een 5 millimeter kopen en als die te warm wordt een shorty erbij voor de warmere dagen? Wil namelijk liever niet 2 lange pakken aanschaffen. Lang en kort is wel een optie. En vanaf wanneer zou ik dan met mijn 3 millimeter kunnen gaan varen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Peter
Geen

Berichten: 559
Antwoord #1 Januari 15, 2007, 23:33:24
edit2Rapporteer  
heey,
ik loop al de hele winter met dezelfde vraag,
ik heb nogal grote voeten, maat 47, zijn hier zowieso straps voor?
ik heb nu pads van slingshot en naish voetbanden.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #2 Januari 15, 2007, 23:56:19
edit2Rapporteer  
Ik vaarde vorig weekend met me lange pak, 3/2mm en een shorty eronder.
Maar ik denk dat je toch liever een 5mm pak hebt.

En dat van je straps kan je toch wel iets groter zetten? of heb je dat al gedaan?
Mauro

Berichten: 134
Antwoord #3 Januari 16, 2007, 00:05:11
edit2Rapporteer  
Zeker een 5mm pak in de lente...Het water is dan nog net zo koud of misschien nog kouden dan nu...De winter moet nog komen he.

En dat met die schoentjes heb ik ook last van. Ik heb zelf neopreen sokken gekocht. Werkt echt super goed. Lekker warm en geen problemen met in mn bindingen komen. ze slijten alleen wel snel.
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #4 Januari 16, 2007, 00:49:22
edit2Rapporteer  
ik vaar in de zomer ook 5mm, soms ff wat warm maar dan moet je een keer goed crashe zodat je pak ff volloopt

Verder als je je voetbanden los schroeft zit er ook nog een exstra lippie. (waar je ook je schroef doorheen haalt) dit is een soort van ellastiek in je voetband. Als je deze loslaat scheelt dat ook wat ruimte. En heb je om je schoentjes nog een stuk klitteband zitten, als je dit wegsnijd scheelt dat ook ruimte (bij mij wel iig)



jurrr

Berichten: 345
Antwoord #5 Januari 16, 2007, 00:53:26
edit2Rapporteer  
je kan je voetbanden toch opzij schuiven als je ze ff los schroeft dan is het wat breder mischien kom je er dan wat makkelijker in  schater
mzzl
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Januari 16, 2007, 01:41:21
edit2Rapporteer  
Ik had ook het probleem met schoenen /voetbanden. In de grootste stand past het allemaal wel maar kom ik door het elastiek maar moeizaam in de voetbanden.
Oplossing:  haal voor 3 eurie zo'n zwarte dik kunstoffen bouwemmer van de gamma. Snijd hier een paar repen uit ( itsie smaller dan je voetbanden) zet deze repen in je voetbanden, hierdoor blijven ze beter open staan. bij mij werkt het prima.
FS marten niet ingelogd
Gast
Antwoord #7 Januari 16, 2007, 01:43:58
edit2Rapporteer  
ik heb nogal grote voeten, maat 47, zijn hier zowieso straps voor?

Heb zelf ook erg grote voeten (maat 50) en de bindingen van catapult kan ik prima aan, zelfs met schoentjes! Heb echter wel een wat breder board gekocht, omdat ik anders of met me hakken of met me tenen over de rand van het board kom.
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #8 Januari 16, 2007, 02:25:05
edit2Rapporteer  
ik heb nogal grote voeten, maat 47, zijn hier zowieso straps voor?

Heb zelf ook erg grote voeten (maat 50) en de bindingen van catapult kan ik prima aan, zelfs met schoentjes! Heb echter wel een wat breder board gekocht, omdat ik anders of met me hakken of met me tenen over de rand van het board kom.

Lachen dit.... Ik heb maat 49, maar pas echt overal in. En het is niet als met snowboarden dat je een breder board (floater) nodig hebt!! De meeste kiteboards zijn 35 cm of breder en dat is echt schoenmaat 60 ofzo  schater  schater  schater  schater
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #9 Januari 16, 2007, 02:25:30
edit2Rapporteer  
had het probleem ook ja , mja flink kracht zetten dan kun je ze groter maken... gaat moeizaam maar het gaat
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #10 Januari 16, 2007, 03:37:57
edit2Rapporteer  
Heb zelf een Nobile 666 en heb ook problemen om in mijn bindingen te komen. Zonder schoentjes kan ik vanuit staand weg varen. Met schoentjes aan zit ik altijd even in het water om mijn board "aan te trekken" Als het eenmaal zit gaat het verder prima  ThumpsUp
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #11 Januari 16, 2007, 03:50:53
edit2Rapporteer  
Tip: rondneuzen en overjarig/aanbieding kopen.

In november met 5/3 gaan varen en dat is geen overbodige luxe. Zelfs nog een 1 mm neopreen eronder gedaan, om het lekker warm te krijgen (waarom overbodig kou leiden als het warmer kan). In de zomer met een shortarm 3/2 gevaren.

Mystic 5/3 Virus (overjarig maar wth) was in de aanbieding met 50% korting voor 145.
Shortarm 3/2 was 80 eur.
1mm Neopreen met 50% korting: 25 eur.

In totaal: 250 eur voor 2 pakkken.
(en 25 eur voor schoenen en 25 eur voor cap, die moet je niet vergeten)

diederik niet ingelogt
Gast
Antwoord #12 Januari 16, 2007, 04:55:23
edit2Rapporteer  
ik heb nogal grote voeten, maat 47, zijn hier zowieso straps voor?

Heb zelf ook erg grote voeten (maat 50) en de bindingen van catapult kan ik prima aan, zelfs met schoentjes! Heb echter wel een wat breder board gekocht, omdat ik anders of met me hakken of met me tenen over de rand van het board kom.



hehehehehe...jullie hebben volgens mij niet eens een board nodig...je kan of op je poten...of op je leuter varen...als het waar is wat ze zeggen!!!!
Spike_L

Berichten: 269
Antwoord #13 Januari 16, 2007, 14:19:18
edit2Rapporteer  
Je komt altijd wat moeizamer met schoentjes in je bindingen, tenminste das mijn ervaring. Ik heb een North Defender 2006, maar de bindingen van dit board kan je wel flink groot zetten. Klitten band los maken en flink trekken! Onthou ook dat natte schoentjes iets groter zijn dan droge schoentjes....(Zetten iets uit)
AvA

Berichten: 79
Antwoord #14 Januari 16, 2007, 17:29:29
edit2Rapporteer  
Kwam er eerst ook niet goed in, eerst met neopreen sokken geprobeerd, ging goed, maar op een gegeven moment ook te koud. Daarna toch weer schoentjes geprobeerd, is idd effe wat meer werken om ze er in te krijgen. Maar binding goed breed maken dan moet het toch passen.
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #15 Januari 16, 2007, 18:06:18
edit2Rapporteer  
Ok, ga het maar eens een keer in het water proberen dan. En ook een keer flink aan die straps trekken, lijkt het allemaal goed te komen.

Ga van de week een 5mm pak kopen, is toch het beste dan denk ik. Denk dat ik naar decathlon ga, daar is het allemaal wel tegen een aardig prijsje verkrijgbaar (handschoenen, cap en wetsuit).

Bedankt voor de reacties!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Januari 16, 2007, 18:07:57
edit2Rapporteer  
HIER KOMT DE TIP  loser Je voetbanden zitten aan één zijnde op 2 manieren vast...
Namelijk neopreen huls en daarin een hard plastic plaatje... Schroef nu aan een kant de schroef door het neopreen en hardplastic plaatje en aan de ander kant van je voetband doe je de schroef alleen door het neopreen (en dus niet door het plaatje)... Nu kun je dmv het klittenband je voetbanden veel groter afstellen. Ps Ik heb het ook op die manier gedaan en heb nergens geen last meer van en het zit super stevig  ThumpsUp
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #17 Januari 16, 2007, 18:21:15
edit2Rapporteer  
Bij mij was dat de manier om het neopreen te scheuren. Raad ik zeker niet aan!
Fré

Berichten: 393
Antwoord #18 Januari 16, 2007, 18:59:53
edit2Rapporteer  
5 mm! Definitely.
Vaar je heel lang door in't voorjaar. En al rap in de nazomer.
En als 't écht te warm wordt, kan je waarschijnlijk al gewoon in een short, zwembroek en lycrakes varen.
Vanaf dat 't weer weer wat minder is, kan je terug je 5 aan doen... Echt te warm heb je in dat pak zelden. En afkoelen doe je idd des noods met wat extra water. :-) Vind je't echt niet te doen met 1 van de 2, kan je nog altijd een shorti overwegen.

Die van Decathlon zijn super! De voorbije sessies mee gevaren, zonder lycra. Ging anderhalf uur lang zonder echt koud te hebben. Belangrijk zijn nu wél de handschoentjes en schoentjes!!
En natte schoentjes gaan zowiezo makkelijker in straps dan droog...

Vanaf dat't water zo een graad of 12-13 heeft, kan je terug op blote voeten varen....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.