Leading edge bladder terugstoppen

Tweekske

Berichten: 99
Januari 17, 2007, 20:45:51
edit2Rapporteer  
Ik heb net een nieuwe LE bladder binnen gekregen en hij is weer helemaal heel. Nu moet ik hem nog terugstoppen in de kite. Heb al op het forum gezocht maar kan niks vinden waar dit behandeld wordt.

Ik heb het al geprobeert door 2 touwtjes vanaf het uiteinde van de kite naar het midden naar de rits te doen en daar dan de bladder aan vast de maken en hem door de kite heen te trekken. Dit leek allemaal goed te werken, de LE zit nu dan ook in de gehele kite, maar ik heb het idee bij het oppompen dat hij de gedraaid zit aan beide kanten minstens 1x. Daarom heb ik maar niet doorgepompt omdat ik dan bang ben dat mijn LE weer klapt.

Hoe kan je er nou voor zorgen dat je LE goed in je kite zit, is dat moet die touwtjes de oplossing? En dan hopen dat hij recht zit? Of heeft iemand anders een beter idee? En hoe zou ik anders die draaing er nu uit kunnen halen?

Peter
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #1 Januari 17, 2007, 20:50:55
edit2Rapporteer  
mag vragen hoe duur die le bladder koste?
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #2 Januari 17, 2007, 20:55:14
edit2Rapporteer  
Ja, was 70 euro voor een Naish Aero 10m2. Bladder is geheel nagemaakt omdat oude niet meer te repareren was i.v.m. plaats van de scheur.
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #3 Januari 17, 2007, 20:56:49
edit2Rapporteer  
Lineaal er aan vastplakken (aan een uiteinde) en er dan zoals je een koord met een veiligheidsspeld in een jas doet, er inschuiven. Je kunt zorgen dat de lineaal niet draait en dus de tube ook niet. Werkt heel goed.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 Januari 17, 2007, 21:42:31
edit2Rapporteer  
@ Tweekske, ik gebruik altijd een muur plint. Deze zijn lekker lang. Aan het uiteinde van de plint het uiteinde van de bladder plakken met schilders tape. Als je je de kite volledig uitrolt en de bladder parallel aan de LE, beginnend bij de rits, dan krijg jij je bladder er netjes en niet gewokkeld in. Daarna plakband verwijderen en de plint er voorzichtig uittrekken. Wel ff de plint schuren zodat houtsplinters niet aanwezig zijn. Heb het zelf wel 5x zo gedaan vanwege steeds klappende bladder uiteinden van een blacktip. Suc6
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Januari 17, 2007, 21:52:06
edit2Rapporteer  
ik doe zoals je beschreven hebt, werkte altijd bij mij, ik blaas alleen meestal zachtjes op, ventiel erin.
ff wat schudden en draaien enzovoort, an weer verder opblazen.
na paar keer zit het goed.

waar heb je het na laten maken?
ik moet no nieuwe LE hebben,maar word ook niet meer geleverd
eelke

Berichten: 290
Antwoord #6 Januari 17, 2007, 21:55:12
edit2Rapporteer  
Als de bladder er al in zit maar gerdaaid is moet je hem half oppompen en dan rustig op zijn plaats "maseren" beetje kneden en draaien dan draait ie vanzelf goed.

Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #7 Januari 17, 2007, 22:00:04
edit2Rapporteer  
Goeie tips allemaal!

Ik ga weer verder met proberen, hoop dat het vanmiddag nog lukt, laat wel weten als het gelukt is, bedankt!

Bladder komt van bladders.nl af.
TH3-HUNT3R

Berichten: 174
Antwoord #8 Januari 17, 2007, 22:28:50
edit2Rapporteer  
talkpoeder al geprobeerd? zorgt ervoor dat de LE er makkelijk inglijdt Smiley
verder doe ik het ook altijd met een muur plint + talkpoeder.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #9 Januari 17, 2007, 22:35:35
edit2Rapporteer  
klein beetje lucht erin en een hoop talkpoeder erop en met een touwtje doortrekken.
daarna half oppompen en een beetje frommelen hier en daar voor de zekerheid.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.