Morres
|
jezus,die foto dan....w00t
|
|
|
Molliebollie
|
Heavy shit weer .... anderzijds wel mooi dat zoveel wind de afgelopen tijd ons landje bereikt. Jammer is weer dat er soms zulke pieken in zitten dat t te veel is om te kiten.
|
|
|
diederik
|
wordt weer een leuk schouwspel...de dag daarna is perfect om te kiten...waarschijnlijk hoge golven de dag na een storm, tis maar vaag dat weer dit seizoen, maar ideaal om te kiten, vlieg alleen met mn kleinste maatjes. 12 en groter ligt weg te stoffen in de kast hehehehe was de winter maar altijd zo!!!
|
|
|
|
Idefixe
|
ze zeggen dat........ het volgende week KOUD wordt bbrrbrrrbrrrrrr
|
|
|
Jer
|
we krijgen bijna elke week een storm de natuur is wel erg raar bezig
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik heb vorige week nog in de krant gestaan!!!!(over donderdag op horst) maar ik sla deze donderdag over!!!!! vrijdag wel weer van de partij!!!
|
|
|
diederik
|
ik heb vorige week nog in de krant gestaan!!!!(over donderdag op horst) maar ik sla deze donderdag over!!!!! vrijdag wel weer van de partij!!!
BETER MELVIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!UITROEPTEKEN
|
|
|
diederik
|
ze zeggen dat........ het volgende week KOUD wordt bbrrbrrrbrrrrrr
Tja de wind gaat weer draaien naar oost...helder, koud, aflandig, vlagerig of windloos winterweer, maar waarschijlijk geen regen meer.
|
|
|
jurrr
|
zooooo (geschokt_kitesmiley) zeker veel wind met hoge golfen echt iet normaal meer
|
|
|
jurrr
|
vorige week donderdag was me vader jarig toen was er ook dikke storm jonge
|
|
|
Anton
|
tsja, misschien is het nu verstandig om de zaak is te gaan controleren!
kite aware
|
|
|
Maurits
|
Wat denk je van dat extreme weer in amerika. En de stormen hier. De planeet is wel degelijk van slag.
|
|
|
|
krullebol
|
wie gaan er kite Ik ga wel mee, ik neem een 1meter2 en ga in Warken kiten, in het binnenland
|
|
|
Best
Gast
|
Hope dat dan me waroo 7 binnen :D
|
|
|
diederik
|
Hope dat dan me waroo 7 binnen :D misschien dat een boardbouwer een kistje voor je wil timmeren hehehehe
|
|
|
Mark-Fizzer
|
JA na het weekend schijnt de temp. flink te dalen...
|
|
|
¦Tim¦
|
en het schijnt dat ik dat niet zo leuk vind
|
|
|
ldr
|
Wat denk je van dat extreme weer in amerika. En de stormen hier. De planeet is wel degelijk van slag.
vindt je het raar, we helpen met z'n allen ons klimaat naar de klote.. was 30 jaar geleden al bekend en nog steeds doen we er bijna niks aan om het te "verhelpen". Moet je je eens voorstellen wat we over 10 jaar hebben. Dat mensen hier nog steeds van opkijken, het zal alleen maar erger worden Btw, die stormen in amerika zijn er al eeuwen
|
|
|
Kevin
|
Ja stormen in Amerika wel maar in de Benelux niet maar idd wel helpen ons aardebolletje wel naar de kloten + dan gaan sommige lui zijken over dat wij met kiten niet goed bezig zijn gevaarlijk en zo moeten ze bij de echte vervuilers zijn wij leven juist van de Natuur lekker de elementen troseren (het is al laat voor mij dus houdt mijn... maar ) mzzl kevin
|
|
|
TijN
|
Dit is helemaal niet zo bijzonder, wij zitten nu in een "tussenperiode" dit wil zeggen dat we in een natuurlijke golf zitten van ijstijden. "Opwarming geeft kou" In het klimaat zoals we dat nu kennen transporteert de warme golfstroom warm en zout water uit de tropen naar het hoge noorden. Daar koelt het af en dit zware zoute water zinkt naar de bodem van de oceaan (rechts). Vervolgens stroomt het over de bodem weer terug naar het zuiden. Deze oceanische warmtepomp ('thermo-haliene circulatie') is niet stabiel. Tijdens de ijstijd is de circulatie verschillende gestopt en vervolgens weer gestart. Hoe komt het dat de warmtepomp kan afslaan, wie draait er aan de knop? Dat is het ijs zelf. Als het noordelijk halfrond opwarmt in de ijstijd, gaan de ijskappen smelten. Dat levert enorme hoeveelheden koud, zoet water op, dat een lager soortelijk gewicht heeft dan zout zeewater. Er komt als het ware een 'deksel' van koud, licht water op de noordelijke oceaan te liggen, dat het zoute, warme water uit het zuiden tegenhoudt. Bovendien bevriest het makkelijker waardoor meer zee-ijs gevormd wordt. Kortom, de warmtepomp stopt, de noordelijke zeen worden kouder en de gletsjers kunnen daardoor weer groeien. Op deze manier werd een snelle opwarming steeds weer gevolgd door langzarhand terugkerende kou. Totdat een langere, meer stabiele opwarming aan het eind van de ijstijd de oceaan-warmtepomp voor langere tijd aanzette. En wintersporters die roepen dat het klimaat aan het flippen is, dit jaar ligt er relatief weinig sneeuw, daar hebben ze gelijk in. Maar vraag eens aan de oude Oostenrijker, die kan jou zo een jaar opnoemen dat er helemaal geen sneeuw lag in het wintersport gebied. Wat denk je van dat extreme weer in amerika. En de stormen hier. De planeet is wel degelijk van slag.
vindt je het raar, we helpen met z'n allen ons klimaat naar de klote.. was 30 jaar geleden al bekend en nog steeds doen we er bijna niks aan om het te "verhelpen". Moet je je eens voorstellen wat we over 10 jaar hebben. Dat mensen hier nog steeds van opkijken, het zal alleen maar erger worden Btw, die stormen in amerika zijn er al eeuwen
|
|
|
kitepower07
|
jezus Tijn je klinkt net alsof je al 2 dagen niet hebt gekite man
|
|
|
Joris
|
Ja stormen in Amerika wel maar in de Benelux niet maar idd wel helpen ons aardebolletje wel naar de kloten + dan gaan sommige lui zijken over dat wij met kiten niet goed bezig zijn gevaarlijk en zo moeten ze bij de echte vervuilers zijn wij leven juist van de Natuur lekker de elementen troseren (het is al laat voor mij dus houdt mijn... maar ) mzzl kevin Jij fietst zeker ook elke keer naar je kitespot?
|
|
|