**** WINDMETER *****

jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #25 Februari 13, 2007, 15:59:23
edit2Rapporteer  
ik vind het ook wel handig ik weeg niet zo zwaar rond 60 kilo. Iedereen op het strand is dan 75-80 gemiddeld schat ik dan is het best lastig om de goede maat kite te kiezen. Vriend van me heeft windmeter daarmee weet ik precies welke ik moet kiezen als ik even twijfel. Is al paar x gebeurd dat ik daardoor de goede maat heb gepakt.
billy bones

Berichten: 25
Antwoord #26 Februari 13, 2007, 19:27:44
edit2Rapporteer  
Het is en blijft een schatting....op 25 meter hoogte kan de wind een stuk harder zijn.
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #27 Februari 14, 2007, 03:23:22
edit2Rapporteer  
windmeter heb je niet zoveel aan. Ik vind het water en andere kites de beste windmeter. Ook kan je het aan je kite voelen als je ermee loopt.

-hangt je kite op de grond(ga naar huis)
-kun je er comfortabel mee lopen(knallen!!)
-moet je je gewicht in de strijd gooien om er mee te lopen(pak kleinere kite)

Topmeeting is dat!

Dit zijn inderdaad metingen daar haal je de krant mee  ThumpDown
Ik zou willen zeggen: "leer van de fouten van een ander" check ff dat verhaal Herkingen of Workum (helaas kan hij het niet meer na vertellen)...
Ik doe al meer dan 20 jaar aan watersport en weet echt wel hoe hard het ongeveer waait..
MAAR
Meten is weten  ThumpsUp

Bovendien vind ik het ook interessant om precies te weten hoe hard het gewaaid heeft zodat ik een objectief beeld kan geven/krijgen over die bepaalde dag/board/kite enz. enz.
Ook kom je wel eens op spots waar je nooit eerder bent geweest en dan is het toch een stuk moeilijker om de wind, visueel,  te bepalen....

Het hoeft dus allemaal niet maar de info van zo'n windmeter kan dus wel eens handig zijn  ThumpsUp

 



even voor de duidelijkheid, ik bedoel als je ermee in je hand loopt, niet je kite in de lucht...
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #28 Februari 14, 2007, 06:09:31
edit2Rapporteer  
Gewoon leuk speelgoed! Hebbe hebbe!  loser
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #29 Februari 14, 2007, 06:13:04
edit2Rapporteer  
in vlageringe wind is het wel relaxt, laatst ook... wind leek wel relaxt  en goed te doen maar hij bleef varieren tussen de 15 en 30 knopen. En zo voelde het ook met varen  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.