Welke kite voor loops en uitgehaakt!!(CABRINHA)

dennis82

Januari 20, 2007, 04:10:43
edit2Rapporteer  
Heej lui !!
Ik vaar nu al een tijdje een crossbow en ben lekker opweg met de uitgehaakte trix en  land zo nu en dan een loop ..
Ik ben toe aan een nieuwe kite en vraag me af wat ik het beste kan doen..
Crossbow 2 , switshblade of de nieuwe omega van cabrinha die uit gaat komen in maart april??!
Ik heb me laten vertellen dat de switchblade heerlijk schijnd te varen met uitgehaakte trix maar hoe zit dat met de loops dan?? en what's de deal met de nieuwe omega heb er nog niet echt veel info van?
Het zal een van deze drie moeten worden want mn voorkeur gaat uit naar cabrinha  zit op aruba en daar zijn ze een stuk goedkoper dan in nederland !!
                     Alvast bedankt Dennis Joepie
drifter

Antwoord #1 Januari 20, 2007, 07:11:23
edit2Rapporteer  
zeker voor de Switchblade 2 gaan voor de unhooked tricks.
SB2 geeft echt heel veel gevoel van een C-shape. Uithaken gaat precies hetzelfde. Terwijl je je crossbow eerst moet afstellen om uit te kunnen haken.

Kiteloops met SB2 zijn naar mijn mening beter dan de crossbows. Al zijn de kiteloops bij de xbow2 verbeterd tov de xbow1. Wijdere bocht, dus meer power.

Ik vaar de SB2 vanaf oktober, had voorheen niet veel ervaring met unhooked. Maar vorig jaar toch al lekker aan het proberen gegaan. De SB2 geeft mij veel vertrouwen om iets te proberen. Door de stabiliteit, maar ook door de depower mogelijkheden.
Je kunt je bar laten schieten, alle power is eruit, terwijl je kite nog in de lucht staat. Mocht ie toch in het water komen, dan is waterstarten geen probleem.

Over de Omega is heel weinig bekend. Mijn gedachte over de Omega: Allround kite, met het beste van xbow en SB, maar xbow en SB zullen beter zijn in de eigenschappen waar ze voor gemaakt zijn. Heb wel wat goede verhalen gehoord erover, maar dat is even afwachten nog.
mathieu3
Gast
Antwoord #2 Januari 20, 2007, 18:23:33
edit2Rapporteer  
Dit is info van windsurf.de;

KITES - Brand - NEU

Omega HD: High Depower Freeride Kite - Mod. 2007

Der Omege HD (High Depower) ist ein vielseitiger Freeride Kite und eignet sich für jegliche Bedingungen. Der

Omega HD lässt sich sowohl beim Kitesurfen als auch beim Snowkiten einsetzen und bietet Performance und

Sicherheit zu einem erschwinglichen Preis. Der Omega ist mit zahlreichen innovativen Cabrinha Kitetechnologiemerkmalen

ausgestattet, die sich weiter von der Masse abheben.

The Omege HD (High Depower) is a versatile Freeride Kite and is suitable for any conditions. The Omega can be used for both Kitesurfing and Snowkiting and offers performance and security at a reasonable price. The omega comes equipped with numerous and innovative Cabrinha kite characteristics, which continue to separate Cabrinha users from the pack.

Größen: 5,0 *  7.0 *  9.0 *  12.0 *  15.0 

Kite Complete (Kite, Powerdrive Bar + Leinen, Pumpe, Bag)    ab 879,- EUR

(lieferbar ab Februar ´07 / available at Feb. ´07) - for order  klick here:

mathieu3
Gast
Antwoord #3 Januari 20, 2007, 18:26:32
edit2Rapporteer  
WaZuP

Antwoord #4 Januari 20, 2007, 23:46:29
edit2Rapporteer  
Ik zou als ik jou tog nog goed nadenken over je cabrinha keuze,

Mijn crossbow is nog steeds in goede performance staat echter de materiaal keuze is niet echt optimaal want het doek is zo bversleten, bij mijn switchblade nog erger: het doek is helemaal UIGELUBBERD waardoor die kite zo zwaar op de bar is geworden en niet meer te sturen is.

Ik wil cabrinha niet de grond in boen want hun performance is altijd hoog geweest maar hun duurzaamheid van 2006 vond ik ver beneden pijl heb nota bene 4 manden in een cabrinha shop gestaan, als je meer info wilt stuur maar een pb
dennis82

Antwoord #5 Januari 21, 2007, 06:42:36
edit2Rapporteer  
Thanxs rory zal de advies meenemen in mn keuze!!
dennis82

Antwoord #6 Januari 21, 2007, 06:43:55
edit2Rapporteer  
Ik zou als ik jou tog nog goed nadenken over je cabrinha keuze,

Wat denk jij dan dat een goed merk is volgens jou ervaring??!!

Ik wil cabrinha niet de grond in boen want hun performance is altijd hoog geweest maar hun duurzaamheid van 2006 vond ik ver beneden pijl heb nota bene 4 manden in een cabrinha shop gestaan, als je meer info wilt stuur maar een pb
dennis82

Antwoord #7 Januari 21, 2007, 06:45:20
edit2Rapporteer  
Wazup..

Wat denk jij dan wat een goede keuze is kwa merk met jou ervaring in de winkel??!!
Naishie

Antwoord #8 Januari 21, 2007, 18:02:07
edit2Rapporteer  
JA tuurlijk wat is dat nu weere voor onzin je hoort ook de gekste dingen op dit forum je gaat me toch niet vertellen dat ze anno 2006 geen goede kites kunnen maken er zijn gasten die varen met 2002 kites en daar lubbert het doek ook niet van uit
WaZuP

Antwoord #9 Januari 21, 2007, 20:53:00
edit2Rapporteer  
ik weet niet welke kwaliteit ze hebben gekozen voor 2007 maar van 2006 zou ik de crossbow nemen in 12 en groter switchblade kleiner dan 12 is ook niet zo'n probleem, want daar valt de rek nog wel mee,

ik merkte het laatst weer duidelijk, na 3 maanden de 12 sb weer eens megenomen en in t begin ff een lekker directe kite maar binnen een uur was ie al weer niet vooruit te branden, en ik ben ten zeerste niet de enigste die deze mening heeft ken nog een paar andere mensen ide het probleem ook kunnen bevetsigen.

Dus switchblader ga niet zeggen dat ik onzin praat, anno 2002 WAS CABRINHA nog duurzaam want mijn black tip uit 2002 was van veel hogere kwaliteit gebouwd!!
Naishie

Antwoord #10 Januari 21, 2007, 22:39:14
edit2Rapporteer  
Dus je wil zeggen dat de kwaliteit van het doek achteruit gaat
FrankP

Antwoord #11 Januari 21, 2007, 22:54:02
edit2Rapporteer  
Omega schijnt nog iets directer te zijn, anders SB2. Maar ik zou persoonlijk voor new-school eerder naar ander soort kites gaan kijken.
WaZuP

Antwoord #12 Januari 22, 2007, 19:20:18
edit2Rapporteer  
@ Switchblader:   Ja!

als je wilt weten op welke punten exact kun je me mailen heb geen zin om dat hier allemaal te posten
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.