nobile 666 ext vs airush protoy exile

MEGALOOPBEUN

Januari 20, 2007, 05:48:32
edit2Rapporteer  
heeft iemand ervaring met deze  2 lichtweer boardjes ?
hoeveel knopen al varen
michel v.
Gast
Antwoord #1 Januari 20, 2007, 07:31:34
edit2Rapporteer  
ik heb er wel eens iemand van het kite aware team op zien varen..dus dan zal het wel goed zijn! YeSS
kitaholic

Antwoord #2 Januari 20, 2007, 16:48:00
edit2Rapporteer  
Ik vaar de 2007 EXT, lengte 1.43 (de grootste :-) en ben er super blij mee. Liever een groot board dan een grote vlieger, gaat langer mee, is goedkoper, en vaart fijner. Ik (85 kg) kan met m'n 12 hypertype bow al lekker varen met 12 knopen en ook wat springen e.d. Voor cruisen zal de low-end dus nog wel een of twee knoopjes lager liggen, hoewel kiten met 10 knopen niet echt leuk is lijkt me. Het is vooral dat je meer lol hebt in de low end ipv alleen maar moeite doet om hoogte te lopen. Dit boardje loopt trouwens ontzettend goed hoogte!

Op vlak water merk je niet dat je op een groter board vaart, in de chop nauwelijks maar in de branding merk je het wel maar is het nog steeds prima te doen. Als je onder de 85 kg bent zou ik je trouwens de kleinste EXT aanraden, die vaart ook in de branding ook nog helemaal okay, als ik berichten op kiteforum.com moet geloven.

Ik heb de airush niet gevaren dus kan geen vergelijk geven.
MEGALOOPBEUN

Antwoord #3 Januari 20, 2007, 17:15:02
edit2Rapporteer  
wil dus ook al vroeg varen heb 16 mtr v 4  en 14 mtr boxer 2006 had alleen nog geen test gezien van die airush denk dus dat het een ext word maar dan pas kopen in mrt of april of misschien het 2006 model  bedankt voor de info
slufterhufters.com

Antwoord #4 Januari 20, 2007, 17:30:50
edit2Rapporteer  
Heb ze alle 2 gevaren.

De fliptipjes bij de Protoy zijn heerlijk, totaal geen last van opspattend water en je board duikt niet, dat is in de golven erg makkelijk.
Er zit dubbele concaaf onder daardoor is het board rustig en makkelijk aan te kanten, je houd bij elke snelheid je board onder controle.
Er zit goede flex in het board, goed voor choppie water en zachte landingen.
Voetpads zitten geplakt maar zijn heerlijk, voetbanden stevig en comfortabel.
G10 vinnen.
Enigste nadeel aan het board is dat hij snel beschadigd, onderkant is gespoten, beetje vergelijkbaar als een custom board.

666, is in alles gelijk aan de Protoy qua eigenschappen, alleen heeft de 666 meer pop dus beter voor freestyle.
G10 vinnen goede voetplaten en banden.

Ik zou je de 666 aanraden puur en alleen maar omdat de Protoy erg snel beschadigd.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.