North Rebel vs. Flysurfer Speed '05

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Januari 24, 2007, 05:26:25
edit2Rapporteer  
Denk dat Rebel-kiter dan een'"Pro-Expert"is schater

(grinnik_kitesmiley) Ik zou wel willen. Idd. klopt dat boekje niet met de catalogus en de website van 2007. Eerlijk toegeven, boven de 30 knopen is het niet fijn varen. Je kunt varen, maar je moet je kop erbij houden. De windrange is wat een kite minimaal nodig heeft en maximaal kan hebben, afhankelijk van niveau van de rider en gewicht.

Helaas moet een kite die lekker vaart over de gehele range nog uitgevonden worden, maar zeker tot 30 knopen is de Rebel goed te houden en te varen. Volgens mij hebben alle 9m2 Flatkites dat, omdat de hoek van inval in dit gebied vlak bij de 'total dewpower' grens zit (uit de lucht vallen)
Tukker

Antwoord #26 Januari 24, 2007, 14:32:25
edit2Rapporteer  
Vreemd dat de site andere waarden opgeeft......! 30+ knopen is erg veel wind hoor!
Mocht laatst een rebel 7 vasthouden bij iets van 35 knopen (plankzeilers hadden handen overvol aan 4 meter zeiltjes) ..... werd toch een beetje gelift op strand:-(

Anyway, maat van mij is net terug uit SA. Heeft een 12 en 7 Rebel.....met een 10 meter van een ander merk er tussen. Heeft daar in SA snel een Rebel 9 erbij gekocht! Hij kitesurft al sinds het AR 3,5 tweelijnstijdperk......en heeft veel verschillende kites gevlogen........maar hij stond werkelijk versteld van de lift en airtime van de Rebel 9. Ook snelheid (super voor golfrijden) en depower waren helemaal thop zo vertelde hij. In SA op veel plekken vaak erg vlagerige harde (ietwat aflandige) wind......met de Rebels geen probleem!
De 12 is wel zo'n beetje de max qua snelheid volgens hem!
Setje 12-9-7 lijkt mij helemaal thoppppp!
Michiel.
Moderator

Antwoord #27 Januari 24, 2007, 18:04:04
edit2Rapporteer  
Volgens mij zijn de waardes in Rebel Manual van North die van de Vegas07.

Ik heb de 9m2, en ik kan alleen het verhaal van Tukker onderstrepen. Ik ken ook iemand die de combi 7, 9 & 12m2 Rebel heeft, en is er dik tevreden over. Ik twijvel zelf nog over een 12 of 14m2 Rebel erbij.
Tukker

Antwoord #28 Januari 24, 2007, 19:46:15
edit2Rapporteer  
da's duidelijk......de 12 !!!

@Rebel-Kiter->Waar kies jij altijd het ruime sop....op Scheveningen???

Greetz,

Tukker(ik)
Niels Melix

Geen avatar

Antwoord #29 Januari 25, 2007, 02:02:42
edit2Rapporteer  
Nogmaals m''n dank voor de vele reacties. Helaas ben ik er nog steeds niet uit. Een belangrijk punt wat meespeelt is de 'opzettijd' van de kite. Ik weet van de Flysurfer dat die binnen 5 minuten de lucht in is, maar hoe zit dat met de Rebel? Ik heb geen ervaring met tubekites en weet dus ook vrijwel niets over het opzetten van een tube. Hoe lang neemt dat ongeveer in beslag met pompen e.d.?
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #30 Januari 25, 2007, 03:20:26
edit2Rapporteer  
Pompen is niet zo vervelend hoor (maar ik doe het niet meer ... ;-) ) en het uitrollen van de lijnen is ook niet verkeerd, afhankelijk van de "nood" kan je ook binnen 5 minuten op het water staan. (kan zelfs sneller als je je bar en lijnen aan de kite laat zitten net zoals bij FS)
Met een FS set gaat het wel wat sneller maar vlieg eens met beide kites en maak dan een keuze.
Marsie

Antwoord #31 Januari 25, 2007, 03:32:46
edit2Rapporteer  
Nog een voordeel van een tube lijkt mij in geval van nood het drijfvermogen,kun je mogelijk zelfrescue
toepassen of je aan de tube vasthouden(hangen).

1-Weet iemand hoe je dat met bijv. een flysurfer moet gaan doen ?
2-Is de lucht die erin zit voldoende om een volwassen persoon te dragen ?
3-En kun je net zoals een tubekite ook zelfrescue toepassen ?

Groet en bedankt,

Marcel.

Psychotic

Antwoord #32 Januari 25, 2007, 04:51:14
edit2Rapporteer  
Selfrescue kan ook met flysurfer zonder problemen. Daarnaast zou ik als je drijfvermogen wilt hebben niet op je kite vertrouwen, dat hoor je dan als zwemvest te dragen!
Tukker

Antwoord #33 Januari 25, 2007, 14:29:41
edit2Rapporteer  
Jongens jongens......waar hebben we 't over .....de opzet-tijd......het gaat toch om hoe de eigenschappen en qualiteit van de kite zijn!!!!
En idd.....drijfvermogen moet je niet in de kite zoeken vwb selfresque!
Btw, de Rebel heeft selfresque handles! Bij NIET-aflandige wind werkt dat wel.
hollandkiter

Antwoord #34 Januari 26, 2007, 00:42:18
edit2Rapporteer  
Niels, ik zou die speeds gaan halen  loser

Dan kan je er ook al lekker mee gaan snowkiten  Joepie

Mzzl,  Sam
Niels Melix

Geen avatar

Antwoord #35 Januari 26, 2007, 02:21:04
edit2Rapporteer  
Haha, ik ben er bijna uit.

Toch nog de allerlaatste vraag:

Vaak ben ik als eerste op het water en ga als laatste weg. Is het moeilijk/mogelijk om de Rebel zelf op te laten en zelf neer te laten zonder dat er schade optreedt?
cor
Gast
Antwoord #36 Januari 26, 2007, 03:34:19
edit2Rapporteer  
hi zie de gallery videos site: www.flysurfer.nl
hollandkiter

Antwoord #37 Januari 27, 2007, 02:44:13
edit2Rapporteer  
Haha, ik ben er bijna uit.

Toch nog de allerlaatste vraag:

Vaak ben ik als eerste op het water en ga als laatste weg. Is het moeilijk/mogelijk om de Rebel zelf op te laten en zelf neer te laten zonder dat er schade optreedt?

Ja, zeker kans op schade met veel wind.

Vraag me af of de huidige kite's (hard opgepompt) nog wel met omgeklapte tip te launchen zijn. Zelf landen kan alleen met weinig wind, gewoon droppen die kite, ook niet fraai....
Marsie

Antwoord #38 Januari 27, 2007, 04:18:52
edit2Rapporteer  
Droppen ??

Je kunt hem toch ook eerst omlaag sturen en dan safety trekken en dan 5th lijn vastzetten.
Scheelt bijna een vrije val van bijna 30 mtr.

Groet Marcel.
Roon

Antwoord #39 Januari 27, 2007, 06:07:09
edit2Rapporteer  
Zelfs al trek je de safety vlak bij de grond, dat zul je toch alleen aan de rand van het windvenster doen. Gevolg is dat de kite 90 graden gaat driften naar het midden van het windvenster. Weliswaar aan zijn 5th met weinig kracht, maar hij zal over de grond/zand/schelpen slepen. Dat geldt ook voor je lijnen, lijkt me niet bevorderlijk.
Marsie

Antwoord #40 Januari 27, 2007, 16:57:11
edit2Rapporteer  
Ik ben het zeker met Roon eens.
Dat is gevolg inderdaad.

Groet,

Marcel.
Michiel.
Moderator

Antwoord #41 Januari 27, 2007, 17:57:10
edit2Rapporteer  
Ja, zeker kans op schade met veel wind.

Vraag me af of de huidige kite's (hard opgepompt) nog wel met omgeklapte tip te launchen zijn. Zelf landen kan alleen met weinig wind, gewoon droppen die kite, ook niet fraai....

Hoeft niet met een flatkite. Maar het is veel veiliger om een Peter Lynn op te laten alleen dan een flat. Ook die Flysurfers gaan goed solo.

Neerlaten alleen kan zowiezo met de safety van je Rebel. Dankzij de 5th line gaat hij netjes op zijn kop op het strand liggen.

Ik zou de Rebel persoonlijk (zeker de kleine maten -> harde wind) nooit alleen launchen. Maar op de meeste stranden zijn er altijd wel mensen die weten hoe ze een LEI op moeten laten, dus ik ervaar dat niet echt als een probleem.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.