Pas
|
heb hetzelfde probleem...
juten zak vullen met redelijk wat zand en de tip dubbelvouwen zou misschien net aan moeten lukken, maar nog niet kunnen proberen
|
|
|
Kondor 11
|
Gewoon de tip flink omvouwen en een bak zand erop en hij blijft wel liggen. Mocht hij dat niet doen kun je altijd nog het stuk met hoopje zand in de kuil trekken die je net gegraven hebt. Werkt bij mij altijd
|
|
|
TableTopje
|
Met een BOW kite is het echt niet moeilijk. Gewoon je chickenloop ergens aan vastmaken (board b.v. in het zand steken), safety ook ergens aan vast maken ,loop naar je kite ,zet hem in het windvenster ,De kite blijft nu op zijn zijkant rustig in het windvenster hangen ,loop terug naar je kite ,inhaken en omhoog sturen zie ook: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18811.msg191200#msg191200
|
|
|
Kondor 11
|
Ja zo kan het ook alleen wat als je op het strand geen paaltje hebt? Dan maar een paal van twee meter in het zand rammen?? Hmmm
|
|
|
TableTopje
|
Ik duw mijn board schuin in het zand (in het verlengde van waar ik de kite ga neerzetten...) Daar maak ik de kite aan vast. Voor op gras heb ik een opvouw-schep... (zo'n leger ding) die zet ik schuin in het gras.... chickenloop om de steel en oplaten maar.... De safety maak ik dan aan mijn board vast.
|
|
|
|
|
massari
|
Met een BOW kite is het echt niet moeilijk. Gewoon je chickenloop ergens aan vastmaken (board b.v. in het zand steken), safety ook ergens aan vast maken ,loop naar je kite ,zet hem in het windvenster ,De kite blijft nu op zijn zijkant rustig in het windvenster hangen ,loop terug naar je kite ,inhaken en omhoog sturen zie ook: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18811.msg191200#msg191200Maar volgens mij kun je dit met iedere willekeurige kite doen, of het nou een bow of C-kite moet zijn... en je moet wil je wat ballast hebben nog steeds een hoop zand op een tip leggen. Het kan echt veel makkelijker, althans dat is wat ik destijds op internet heb gezien.
|
|
|
TableTopje
|
Een bow blijft in de hoek van het windvenster op zijn (wing)tip staan (zonder ballast). Dit in tegenstelling tot een C-kite. Deze laatste moet je wat ballast geven (wingtip dubbelvouwen en zand er op.) Er is nog een manier....met de leading edge down... zie hier: http://www.boardsports.nl/assets/movies/waroosnowlaunch.mov
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Een bow blijft in de hoek van het windvenster op zijn (wing)tip staan (zonder ballast). Dit in tegenstelling tot een C-kite. Deze laatste moet je wat ballast geven (wingtip dubbelvouwen en zand er op.) Er is nog een manier....met de leading edge down... zie hier: http://www.boardsports.nl/assets/movies/waroosnowlaunch.movhallo................hoe gaat jij je kite op deze manier op het strand neer leggen?
|
|
|
TableTopje
|
Ach ik kwam het een keer tegen. Heb het zelf nog niet geprobeerd.... en zal het ook wel nooit zo proberen. Als ik alleen ben zet ik hem gewoon op zijn wingtip ;-) Zijn er anderen in de buurt dan vraag ik of ze mij even helpen....
|
|
|
|
idd chickenloop aan een vast object vast maken en op zijn wingtip zetten, inhaken en starten maar!! een emmer vullen met zand die je af kunt sluiten (loopt ie niet leeg als ie omvalt) en de chickenloop aan het handvat van de emmer vast maken werkt ook prima als er geen vast object is...
|
|
|
bartvds
|
Met mijn shockwave is zelflaunch erg eenvoudig, ik leg de kite gewoon op de leadingedge, loop vervolgens met chickenloop ingehaakt en hand aan de quickrelease naar achteren todat de lijnen strak staan. Vervolgens loop ik langzaam in de richting waarvan de wind vandaan komt terwijl ik de lijnen op spanning hou. De truuk is dat de kite op een gegeven moment met tip die naar je toe wijst omhoog komt en uiteindelijk heel makkelijk start. Zaak is wel om dit bij weinig wind onder de knie te krijgen en altijd volledig gedepowerd te starten (stoppeball e.d. los) Ook altijd hand aan de release!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Op deze manier doe ik het altijd.... maar dan leg ik de kite op de rand van het strand met het water... Check het einde van de film... gewoon de buitenste stuurlijn naar je toetrekken tot dat de kite openklapt en dan de bar schuin houden of een van de stturlijnen aangetrokken houden... succes http://www.liquidforcekites.com/07/howto-kite-wmv.htm
|
|
|
massari
|
Dat ziet er inderdaad erg easy uit MINI-ME... Ik zal het eens uit gaan proberen...
|
|
|
|
|
Idefixe
|
bij de hondesportzaak ff zo'n grondpen halen ( zo'n grote spiraal met een ijzeren lus er bovenop) Is ook makkelijk om je kite op het zand/grasveld vast te leggen ( aan het pompleash lusje)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
bij de hondesportzaak ff zo'n grondpen halen ( zo'n grote spiraal met een ijzeren lus er bovenop) Is ook makkelijk om je kite op het zand/grasveld vast te leggen ( aan het pompleash lusje)
Ja lekkere tenen breker voor iemand anders..... Kun je lekker met je bloten voeten tegen aan glijden Wat dacht je van een plastic zak in je bag doen en dan de plastic zak vullen met zand.......
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
Ja lekkere tenen breker voor iemand anders..... Kun je lekker met je bloten voeten tegen aan glijden Wat dacht je van een plastic zak in je bag doen en dan de plastic zak vullen met zand....... nou ja je hebt er 10 dus 1 of 2 breken is toch niet zo erg!?!?
|
|
|