Vlaardingen

|
Zelf 90 kilo, Torch 12 en Raven 9 gehaald. Prima zo, achteraf Torch9 moeten halen. Dus kopen die handel en genieten maar.
|
|
|
Derpertje

|
Vaar zelf ook met de 10 , 14 combi en ik heb er geen problemen mee hoor. Ligt er alleen aan tot hoeveel wind je wilt gaan varen want ander moet je er nog een maatje onder nemen. Heb ik zelf namelijk ook en dat is een 7
|
|
|
slufterhufters.com

|
10 en 14m Torch III en je dromen komen uit....
Je zal er low end en high end bij krijgen, nog niet eens te spreken over de bizare vliegeigenschappen die deze kite heeft.
|
|
|
jurrr

|
kijk is op naishkites.com staan alle maten 
|
|
|
slufterhufters.com

|
Je kan ook op de site van de Gamma kijken, je kan ook drinken met je maten..
Wordt gevraagd welke maten hij moet nemen, en dan is het antwoord dat hij een 10 en 14m het beste kan nemen.
|
|
|
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
|
Als de wind zo blijft heb je die 14 een paar maanden niet nodig. Al bijna elk weekend 5-8 bf gehad.
|
|
|
edwin

|
Klinkt errug goed allemaal. Denk dat ik inderdaad voor de 10 en 14m ga...
Lees trouwens op sommige forums dat er slijtage problemen zouden zijn bij deze kites op de leading edge. Of is dat bij de nieuwe lichting kites al verholpen? En worden deze kites standaard geleverd met double depower?
|
|
|
slufterhufters.com

|
Slijtage op de Leading edge??? Nog nooit van gehoord, misschien als je hem een half uurtje met schuurpapier bewerkt...
Is standaard met de DD-bar.
|
|
|
edwin

|
Er staan uitgebreide verhalen op kiteforum.com met foto's erbij. Las op hanglos dat het probleem zich ook voor kan doen op de nwe Boxer SLE.
|
|
|
benjamin
Gast
|
gaat over de shockwave 06
|
|
|
KiteDemon

|
Ha ha ha......die 14 heb je echt niet nodig. Beter koop je 2 x een 10 of 9. Die kite gaat zoveel gebruikt worden, dat je een reserve nodig hebt als deze versleten is. Heb nog een 14 liggen die ik niet meer aanraak omdat het gewoon altijd te hard daarvoor waait. 1 kite lijkt tegenwoordig al genoeg om echt elk weekend te kunnen knallen in NL.
Slijtage op de LE....? Yeah right!!!
|
|
|
edwin

|
Torch III 10 en 14m worden het dus...
|
|
|
Dylan_
Gast
|
Ik heb een topic lopen op hanglos over de slijtage aan mijn shockwave06, komt door die domme katrollen, zul je bij de Torch geen last van hebben!
|
|
|
JoriZ

|
yo, onder de front pigtails bij je leading edge ontstaat slijtage bij de Torch3! Ik heb zelf de 12 en de 9 torch3 en de 9 nu zon 15 keer gebruikt en het is duidelijk te zien! De 12 heb ik net maar daar zal het ongetwijfeld ook gebeuren in de loop van de tijd! Het komt door het witte driehoekje waaraan de frontpigtail zit bevestigd. Als je er n stukje tape/ spinaker of mylar tape onder plakt is er niets aan de hand, dan slijt de tape gewoon in plaats van de stof van je leading edge!
|
|
|
Dylan
Geen avatar
|
Ja dat heb ik dus ook bij mijn shockwave06... Ook bij zon driehoekje. Wat een sukkels bij Naish, is toch belachelijk dat je een stukje spinakertape over je leadingedge moet plakken om slijtage tegen te gaan. En het gaat echt hard!!
Misschien een idee om stukje neopreen om het driehoekje heen je binden?
|
|
|
edwin

|
Dus toch inderdaad die slijtage op de leading edge. Is dit bij de nieuwe lichting Torches opgelost? Of moet je meteen spinakertape op je nieuw gekochte kites gaan plakken?
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
wat dan..... alles slijt in het leven  het is gemaakt om te slijten.. beulen die handel!
|
|
|
|
|
edwin

|
Tja, daar word ik nou niet echt blij van...! M'n Aero2's vaar ik al bijna 4 jr. zonder ernstige slijtage...
|
|
|
Ro @ VARA!
Gast
|
Slijtage op de Leading edge??? Nog nooit van gehoord, misschien als je hem een half uurtje met schuurpapier bewerkt...
Is standaard met de DD-bar.
Sinds wanneer wordt hij standaard met dd-bar geleverd dan...??? De eerst lading werd met normale bar geleverd, niet eens helemaal wit zelfs, de uiteinden zijn gewoon het standaard zwarte rubber..
|
|
|
martinoooo
Gast
|
Ha ha ha......die 14 heb je echt niet nodig. Beter koop je 2 x een 10 of 9. Die kite gaat zoveel gebruikt worden, dat je een reserve nodig hebt als deze versleten is. Heb nog een 14 liggen die ik niet meer aanraak omdat het gewoon altijd te hard daarvoor waait. 1 kite lijkt tegenwoordig al genoeg om echt elk weekend te kunnen knallen in NL.
Slijtage op de LE....? Yeah right!!!
In de zomer ga je weer grote maten gebruiken, 14 knopen en zon, toch wel lekker om dan te varen ja toch (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
-Cedric-

|
Natuurlijk gebruik je de 14 niet vaak in naseizoen en voorseizoenen. Omdat het dan meestal goed waait kun je al lekker met je 10 knallen. In de zomer is het idd anders :  .
|
|
|
edwin

|
Inderdaad.. ;-) De Torch III 10m en 14m lijken me daarmee een goede combi. Nu nog even op zoek naar een goede deal
|
|
|