snowboarden?

Idefixe

Berichten: 8241
Februari 07, 2007, 23:05:28
edit2Rapporteer  
van de KNMI site:

Voorwaarschuwing Weeralarm
ZWARE SNEEUW
In de loop van donderdagochtend trekt een omvangrijk sneeuwgebied van het zuiden uit langzaam naar het noorden. De voorste begrenzing van het gebied bereikt naar verwachting tegen donderdagavond het noordoosten van het land. Er bestaat daarbij groot gevaar voor ernstige overlast. Het KNMI schat de kans op een Weeralarmsituatie momenteel in op 75%.
woensdag 07 februari 2007 12.33 uur

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 Februari 07, 2007, 23:12:40
edit2Rapporteer  
YES!!!! EINDELIJK SNOWKITEN!!!!! in het water heb ik maar even opgegeven (vanwege de kou, beginnend kiter... en koud water is geen combi) Maar op een snowboard staan... dat lukt me wel!
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #2 Februari 07, 2007, 23:21:35
edit2Rapporteer  
Zou wel heeeeel toppie zijn zeg!! Mooi windje erbij en knallen!
snip

Berichten: 399
Antwoord #3 Februari 07, 2007, 23:22:57
edit2Rapporteer  
word ook nog wel klein beetje wind voorspeld  mischien kleine 4 moet toch te doen zijn met de 16m
xray

Berichten: 3688
Antwoord #4 Februari 08, 2007, 00:17:04
edit2Rapporteer  
Hmm, de laatste weermodellen zijn wat minder gunstig voor sneeuw, alleen het noorden zoals het er nu naar uitziet. De kern van de depressie trekt te veel recht over Nederland waardoor we te veel te maken hebben met zachtere lucht aan de zuidzijde van de depressie en de wind aanlandig is en door de relatief hogere temperatuur van het zeewater te warm. Blijft op weerschaal milimieterwerk. Als we wel geluk hebben trekt de depressie onder Nederland door en is het bal!

sjorsmaster

Berichten: 596
Antwoord #5 Februari 08, 2007, 00:49:36
edit2Rapporteer  
kan je ook met je kiteboard snowkiten of ni als je je vinnen eraf haalt
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #6 Februari 08, 2007, 00:51:04
edit2Rapporteer  
alles kan maar ik dnek dat je boardje het minder leuk vind
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Februari 08, 2007, 00:52:54
edit2Rapporteer  
Die 75% kans op weeralarm is nu overgegaan naar een echt weeralarm, check

www.knmi.nl

Let it snow, let it snow, let it snow..................
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #8 Februari 08, 2007, 01:11:38
edit2Rapporteer  
Ik hoorde het vandaag op m'n werk ja.
Zal het er zaterdag ook nog liggen??
johan

Berichten: 151
Antwoord #9 Februari 08, 2007, 01:12:38
edit2Rapporteer  
Hier staan de actuele sneeuwhoogtes: http://www.knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/index.cgi
(wel even op SNEEUWDEK klikken in de combobox)

Er is voor middags een goeie oostenwind beloofd, dus ie gaat er morgen regio nieuwegein /utrecht / amersfoort mee een veldje uitzoeken?
kiteboy
Gast
Antwoord #10 Februari 08, 2007, 01:20:17
edit2Rapporteer  
Iemand toevalig in zoetermeer die gaat sneeuwkiten:A:P
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #11 Februari 08, 2007, 01:26:56
edit2Rapporteer  
jah man ik hoorde het net. Hopen dat morgen de treinen rijden.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #12 Februari 08, 2007, 02:15:02
edit2Rapporteer  
jeroen... ik ga in zoetermeer snowkiten!
de berg van snowworld is een hele goede om te gaan...

weetje zelf nog goede locaties
let me know!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #13 Februari 08, 2007, 03:02:34
edit2Rapporteer  
Hoe onzeker het is laat de onderstaande Guidance wel zien......
Ze hebben gewoon drie opties voor morgen die ze openhouden...


Guidance 18.09 uur

Modellenbeoordeling
SYNOPSIS: Een laag t.h.v. 55NB trekt nog iets verder zuidwaarts en vult daarbij op. Een frontaal systeem, nu nog op de Atlantische Oceaan0m 12 UTC t.h.v. 15W, trekt richting onze omgeving en occludeert verder. Vannacht ontstaat boven de ingang van het Kanaal een aparte kern in dat occlusiefront. Deze lagedrukkern trekt dan verder noordoostwaarts wordt donderdag tegen het eind van de middag boven het "kustdistrict" Vlissingen verwacht. Het afgesnoerd kerntje lijkt tot stilstand te komen boven het midden van het land en uiteindelijk op te vullen en tot een in eerste instantie stationaire trog, hetgeen inhoudt dat de noordelijke helft van het land een oostelijke grondaanvoer, met koude lucht, blijft houden tot het eind van de periode MODELBEOORDELING: Er is qua positie van het laag en de hierbij horende neerslag (sneeuw) weinig tot geen verschil tussen de 06 en 12 UTC run van HiRLAM. Het verschil zit hem in de hoeveelheid neerslag die berekend wordt. Nu iets minder. Verschillen van de positie van het laag tussen HiRLAM, ECMWF en UKRM en de afwijkingen van de neerslaghoeveelheden zijn niet groot maar wel significant: 1. Een iets snellere noordwaarts verplaatsing kan een eerdere sneeuwval betekenen. 2. Noordelijkere positie van de uiteindelijke trog levert een kans op regen in een groter gebied ten zuiden van de trog (laag) 3. Iets lagere grondtemperaturen kan een sterkere opglijding van de warmte betekenen en mogelijk een groter hoeveelheid neerslag (sneeuw)
Aandachtspunten
WIND: HiRLAM winden okay; morgenochtend al toename naar een 6 Bft (uit OZO). Achter het laag een westenwind net een 7 Bft. ZICHT/BEWOLKING: Heldere polaire lucht dus over het algemeen goede zichten. Behalve bij buien(5-8 km), in sneeuwbuien (1-3 km). Komende nacht (gezien de geowind) alleen nog in het zuidoosten kansje op mistbanken. Morgen frontale bewolking en in sneeuw slechte zichten. NEERSLAG: Vandaag enkele winterse buien, vooral in de noordwestelijke helft van het land. Komende nacht meest droog. In de loop van donderdagochtend (rond 08 UTC) van het ZW uit sneeuw. Zodra de wind draait naar WZW overgaand in regen (in het Zuiden is dat tussen 15 en 18 UTC). In het overgangsgebied berekend NESO boven het zuiden en later oosten kleine kans op ijzel. In dit geval meer dan alleen ruis. TEMPERATUUR : DMO OK (zowel qua minimum als maximum). KTG aan de hoge kant. Morgen overdag maxima uiteenlopend van 0 in het NO tot +5 in het Zeeland (tegen de avond).
maartentie
Gast
Antwoord #14 Februari 08, 2007, 03:36:04
edit2Rapporteer  
jeroen... ik ga in zoetermeer snowkiten!
de berg van snowworld is een hele goede om te gaan...

weetje zelf nog goede locaties
let me know!

IS dat serieus een goede plek of laat ik me gruwelijk in de zeik nemen? Hou me op de hoogte wie waar heen gaat, dan kan ik misschien goede foto's komen maken. Ze verwachten stevige zuid-oosten wind
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #15 Februari 08, 2007, 05:38:41
edit2Rapporteer  
Net m'n ouwe home made door omgebouwd tot snowboard!

Zelfde constructie qua voetband bevestiging als een flyboard. Wind en sneeuw en raggen maar.
Bij mij gaat ie op zeker mee in de auto....


Mzzl Joost
Belly ItW

Berichten: 96
Antwoord #16 Februari 08, 2007, 06:10:53
edit2Rapporteer  
boah zit nog steeds uit me raampje te loeren wanneer ik het eerste vlokje zie
kan niet wachten ik hoor het weiland achter me huis al roepen! de wind komt langs me raam en die zegt! Wout Wout ik heb een cadeautje voor je! maar blijkbaar vinden die het leuk om me in de zenuwen te laten! im just waiting and waiting still nothing.
en nog steeds zie ik niks en nu begin ik irritant te worden dus ga ik maar proberen te slapen wat natuurlijk toch niet lukt nou iedereen me gedachtes op hol brengt!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Februari 08, 2007, 07:18:02
edit2Rapporteer  
kracht 4 voorspellen ze, dat word 8m²
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #18 Februari 08, 2007, 07:51:11
edit2Rapporteer  
kan je ook met je kiteboard snowkiten of ni als je je vinnen eraf haalt
lekker met je blote voetjes in de bindingen!!!!BRRRRRRRRRRRRRRRRR
en echt warm zijn neopreen schoentjes ook niet!
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #19 Februari 08, 2007, 07:56:33
edit2Rapporteer  
Ik zou naar Hoofdorp gaan....volgens dit kaartje ligt er 98 cm sneeuw.....vette powder dus... (grinnik_kitesmiley)
Tjek de site....is echt waar! http://www.knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/index.cgi
Marin

Berichten: 31
Antwoord #20 Februari 08, 2007, 08:15:47
edit2Rapporteer  
@ Micky: Dan heb je het kaartje niet goed begrepen...   (tong_kitesmiley)
97, 98 en 99 zijn getallen die staan voor een bepaald soort sneeuwdek... Kijk maar naar wat er achter de getallen in de legenda staat...

Bij een meter sneeuw kom jij morgen echt niet verder dan het einde van de straat... Tenminste, Nederland gaat dan wel plat!!! YeSS
Maar ja... Dan zou je iig meer sneeuw hebben dan in sommige delen van de Alpen, zou je mooi wat reiskosten kunnen besparen...  (tong_kitesmiley)

Maar helaas, we leven in Nederland, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen...

Ik hoop dat de treinen morgen redelijk op tijd rijden... Want ik moet van Venlo naar Heerenveen voor een sollicitatie gesprek voor mijn afstuderen... En anders heel veel plezier met snowkiten!!!  (grinnik_kitesmiley)
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #21 Februari 08, 2007, 08:19:33
edit2Rapporteer  
@ Micky: Dan heb je het kaartje niet goed begrepen...   (tong_kitesmiley)
97, 98 en 99 zijn getallen die staan voor een bepaald soort sneeuwdek... Kijk maar naar wat er achter de getallen in de legenda staat...

Bij een meter sneeuw kom jij morgen echt niet verder dan het einde van de straat... Tenminste, Nederland gaat dan wel plat!!! YeSS
Maar ja... Dan zou je iig meer sneeuw hebben dan in sommige delen van de Alpen, zou je mooi wat reiskosten kunnen besparen...  (tong_kitesmiley)

Maar helaas, we leven in Nederland, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen...

Ik hoop dat de treinen morgen redelijk op tijd rijden... Want ik moet van Venlo naar Heerenveen voor een sollicitatie gesprek voor mijn afstuderen... En anders heel veel plezier met snowkiten!!!  (grinnik_kitesmiley)

Vriendelijke vriend, ik heb het kaartje zeker wel goed begrepen. Ik woon namelijk net in dat stukje bij Leiden waar die 8cm ligt. Die getallen gelden voor een gebroken sneeuwdek. Gebruik nou maar de link en ga met je muis over de kaart en je zal echt zien dat ze in Hoofdorp 98 cm aangeven.....  (tong_kitesmiley)
Marin

Berichten: 31
Antwoord #22 Februari 08, 2007, 08:35:32
edit2Rapporteer  
Waarom is er dan op terschelling volgens het kaartje 97 cm gevallen, maar als ik met mijn muis over het getal ga, geeft hij 0 cm aan... Dit geldt ook voor Vrouwenpolder en Eindhoven bijvoorbeeld...

97, 98 en 99 zijn index getallen... Ik heb vorig jaar vast gezeten met 25 cm sneeuw in Zutphen en dankzij de NS geslapen in de plaatselijke sporthal! Op het journaal waarschuwen ze bij het weer voor 5 tot 10 cm sneeuw...

Ik zou als ik jou was maar niet rekenen op een meter sneeuw, maar we zullen zien morgen...

Weltrusten voor nu...  (tong_kitesmiley)
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #23 Februari 08, 2007, 08:50:42
edit2Rapporteer  
Je muis correspondeerd niet helemaal met waar je op klikt. Je moet iets lager zitten...LB
Marin

Berichten: 31
Antwoord #24 Februari 08, 2007, 09:18:32
edit2Rapporteer  
Owh ja... Tip: Kijk even links boven in het kaartje: Sneeuwdek om 8:00 UT op WOENSDAG 7-2-07....
Dit zijn dus geen voorspellingen maar de huidige situatie....
En tja... Of er ligt 8 cm of er ligt direct 98 cm.... Beetje erg groot verschil vind je ook niet...?

Ik ben ervan overtuigd dat 97, 98 en 99 index getallen zijn... Maar we gaan er morgen achter komen....  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.