North 06 kite met 07 bar?

naja

Februari 12, 2007, 04:41:44
edit2Rapporteer  
Als het goed is moet het zonder met lijnen te moeten pielen ( attachment vijfde lijn) mogelijk zijn met een 2007 bar een 2006 vegas kite te varen.
Maar als ik denk aan de y-vormige attachment van de '07 en de totale lengte hiervan dan moet dit wel precies even lang zijn als de enkele att.lijn van de '06 lijkt mij.
Daarbij hebben beide kites een duidelijk verschillende aspect ratio verhouding,dus een verschillende leading edge boog,die weer betrkking heeft op de lengte van de attachmentlijn,volgens mij.
Hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb verwoord,en of iemand mij daar duidelijkheid in kan verschaffen,want ik wil mijn '07bar voor beide Vegassen gaan gebruiken.
Dangerfield

Antwoord #1 Februari 12, 2007, 05:23:18
edit2Rapporteer  
Ja dat kan.
Heb zelf een '06 bar

Ik vaar zonder aanpassingen een Rebel. Deze kun je ook zonder aanpassingen met de '07 bar varen.

naja

Antwoord #2 Februari 12, 2007, 05:56:53
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reaktie,technisch kan ik het niet helemaal volgen en zie slap hangende attachmentlines voor mijn in gedachten enzo,maar jou verhaal klinkt in ieder geval goed.
RH

Antwoord #3 Februari 12, 2007, 17:09:53
edit2Rapporteer  
Tuurlijk kan dat. De evt grotere boog is verwerkt in de bridle die aan de kite vast zit. De bar geeft 5 even lange lijnen en het maakt dus niet uit op welke 5 lijns kite je hem monteert (uitzonderingen zoals de Tribal daargelaten). De meeste kites passen pigtails en bridles aan zodat ze passen op elke bar met gelijke lijnlengtes. Minimale verschillen zijn op de bar te tunen.
Sake
Gast
Antwoord #4 Februari 13, 2007, 01:24:02
edit2Rapporteer  
Wat afstelling geen probleem. Depower kan je zelf instellen.
@Iceberg:
Als ik jou was zou wel de 5th van split naar "5th lijn van kite" vervangen door een 2007 versie.
Er zijn verhalen dat de 2006 lijn voor de Rebel niet sterk genoeg is. Kan je los bestellen.
deltomaso

Antwoord #5 Februari 13, 2007, 03:48:20
edit2Rapporteer  
he Sake, vorige keer brak de 5th van mijn 2006 bar spontaan af bij de sleeve.

ik ben bang dat je inderdaad gelijk heb en dat de standaard lijnen niet sterk genoeg zijn..
globe

Antwoord #6 Februari 13, 2007, 17:39:06
edit2Rapporteer  
Er zijn verhalen dat de 2006 lijn voor de Rebel niet sterk genoeg is. Kan je los bestellen.

tsja...

er zijn ook verhalen over een meisje wat Roodkapje heet....
Sake
Gast
Antwoord #7 Februari 13, 2007, 19:09:09
edit2Rapporteer  

tsja...

er zijn ook verhalen over een meisje wat Roodkapje heet....

Kan je genoeg links geven waarbij je uiteindelijk zal zeggen dat er wel erg veel toeval is.
Zoals deze:
I have broken 2 5th lines on the Rebel using the 06 bar. I have since replaced the 5th line with the 07 one. Haven't had any issues since.

Het is bij mij niet voor gekomen, maar liever safe dan sorry. 't gaat wel om safety. En als je het voor kan zijn. Inkoppertje lijkt me. Ik gebruik op m'n Rebel een 2007 North bar, maar wil m'n 2005 bar als reserve/backup kunnen gebruiken. Ik heb vandaag contact gehad met Kubus (en zij weer met North) De (snelle) reactie is dat ze geen meldingen hebben gehad. Blijkbaar is de lijn (nog) niet los te leveren. Er wordt nader informatie opgevraagd bij North's Product Manager. Wordt vervolgd.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.