Vegas 06/07 vs Torch 3

kuik

Geen avatar

Februari 14, 2007, 21:29:23
edit2Rapporteer  
Vroeg mij af of iemand een idee heeft waar deze 2 kites in verschillen. Vaar namelijk zelf met de Vegas 06, maar als ik de reviews lees (www.iksurfmag.com) dan lijkt de Torch 3 mij ook wel wat!  ThumpsUp

Allebei newschool en de depower van de Torch zou ook super zijn. Zit dat dan op het niveau van een Vegas?

Ben namelijk een beetje klaar met north. Binnen 3 mnd was m'n bar naar de klote en KUBUS weigerde een nieuwe te leveren.. m'n 2 2005 barren waren ook al geen feest met de chickenloop die open springt...

Vegas 06 is verder wel een top kite, behalve die suffe cambattens die maar blijven breken!!

In iedergeval, genoeg motivatie om eens naar een ander merk te kijken!  (angry_kitesmiley)

slufterhufters.com

Antwoord #1 Februari 14, 2007, 21:46:40
edit2Rapporteer  
Voordat iedereen weer gaat reageren is het van belang dat diegene die de 2 kites uitvoerig hebben gevlogen uiteindelijk antwoordt kunnen geven op deze vraag.
Dus minimaal 3x hebben gekite in verschillende omstandigheden met de 2 kites.

De high end van de Vegas 6/7 en de Torch III zijn hetzelfde, de Torch III heeft meer low end.

Voor de rest ga ik geen verhaal houden welke kite beter is, kan je wel zeggen dat de Torch III een mega vette kite is.
Ga voor de Torch III en je zal geen seconde spijt hebben, kijk alleen al naar de bar van Naish.

kuik

Geen avatar

Antwoord #2 Februari 14, 2007, 22:14:21
edit2Rapporteer  
hahaha Ja je raakt precies de juiste snaar, want ik heb er zo de balen van dat je zo'n duur product koopt en dat er binnen 2 maanden serieuze slijtage aan de bar zit! Het grip om de bar is gewoon kapotgescheurd en de North cleat deed z'n ding ook niet meer. Dus alleen maar full power varen!

Nou moet ik zeggen dat ik wel weer een nieuwe cleat heb gekregen (en die werkt weer prima! Maar je vraagt je af, voor hoe lang?) maar toch, ondanks het feit dat het materiaal in extreme omstandigeheden gebruikt wordt en zo licht mogelijk moet zijn, vind ik wel dat de fabrikant nog steeds een degelijk product moet afleveren wanneer de consument de hoofdprijs betaald! ;-)

Hoe dan ook geloof ik wel dat er altijd wel iets is met elke kite. Alleen mijn Wipika Airblasts hebben het 4 jaar volgheouden ;-). Dus wat dat betreft geloof ik niet in een merk dat zalig makend is. Als je pech hebt, heb jij net de verkeerde slechte versie te pakken.. nah jaaah...

In ieder geval zou ik wel een een Torch 3 willen testen! Ben errug bnieuwd!
globe

Antwoord #3 Februari 14, 2007, 22:27:00
edit2Rapporteer  
ay... Naish komt ook bij Kubus vandaan. Kijk dan liever naar een ander merk.
weet alles beter
Gast
Antwoord #4 Februari 14, 2007, 23:18:47
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat KUBUS hier terecht staat alsof zij de fabrikant zijn en mijn ervaringen met KUBUS zijn top.
Ik denk dat bij een aantal van ons niet het onderscheid kan worden gemaakt wanneer er realistisch gezien sprake zou kunnen zijn van garantie en wanneer niet.
De snelheid waarmee KUBUS of elke willekeurige andere importeur iets oplost hangt ook af van de relatie van de wederverkoper met de importeur al zal dit natuurlijk niet snel worden toegegeven.
Tjok
Gast
Antwoord #5 Februari 14, 2007, 23:35:24
edit2Rapporteer  
Ik vaar sinds een maand met de Vegas 06 9m en ben er zeer goed over te spreken moet ik zeggen. Snelle kite, hangt stabiel in de lucht, kan er lekker mee springen, veel lift en heeft een goeie high end voor een 9 m! Ook nog geen problemen gehad met de 5th bar...
slufterhufters.com

Antwoord #6 Februari 14, 2007, 23:41:46
edit2Rapporteer  
Een importeur heeft geen zicht op wat de klant met zijn gear doet.

Als een winkel of importeur de klacht oplost kan je er vanuit gaan dat er meerder klachten geweest moeten zijn of dat het redelijkerwijs een gegronde klacht is.
De winkel of importeur zal altijd een passende oplossing zoeken voor een klacht.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Kubus hier terecht staat, je hebt de koop bij een winkel gesloten zij moeten het dan oplossen niet Kubus.

En waarom stuur je je klacht met foto's niet naar North zelf.

Weet niet waar je kite maar op de Slufter kan je testen.
ralph local@noordwijk

Antwoord #7 Februari 14, 2007, 23:42:28
edit2Rapporteer  
i dont get the point, je bent tevreden over de kite, maar niet over de bar, daarom koop je nieuwe kites...

koop dan om te beginnen een naishbar...

verder, de torch 3 is geen verkeerde kite, maar zal je niet beter gaan kiten met een naish.
slufterhufters.com

Antwoord #8 Februari 14, 2007, 23:43:46
edit2Rapporteer  
Kijk wat Ralph zegt is ook een goede oplossing, en goedkoper ook.
MrRippey

Antwoord #9 Februari 15, 2007, 05:05:21
edit2Rapporteer  
Naar mijn mening heeft de Torch 3 minder low-end dan de Vegas6, de Vegas 7 heb ik niet gevlogen. Maar de Torch3 wel, en de cambattens van de later versie vegas 6 breken niet meer, heb er zelf nog geen een gevlogen en heb de 9,12,16 en in de nieuwe zitten weer nieuwere en andere cambattens.

En optie is idd ook naishbar kopen,succes Joepie
XanderenWendy
Gast
Antwoord #10 Februari 15, 2007, 05:11:01
edit2Rapporteer  
Een Torch 3 heeft for sure minder lowend dan een Vegas07 (ik heb het over een 12).
Heb onlangs met beide kites gevlogen. De Vegas 07 heeft weer wat meer ballen dan de Vegas 06. Lijkt iets agressiever. De torch is een heerlijke kite, net zo voorspelbaar als de Vegas alleen meer tuninggevoelig.
GlennVegas
Gast
Antwoord #11 Februari 15, 2007, 05:16:24
edit2Rapporteer  
Naar mijn mening heeft de Torch 3 minder low-end dan de Vegas6, de Vegas 7 heb ik niet gevlogen. Maar de Torch3 wel, en de cambattens van de later versie vegas 6 breken niet meer, heb er zelf nog geen een gevlogen en heb de 9,12,16 en in de nieuwe zitten weer nieuwere en andere cambattens.

En optie is idd ook naishbar kopen,succes Joepie

haha nou ik heb vorig jaar de vegas 06 gevaren de 10 en 14... nu vaar ik torch III 12 en 9 ... en vaar nu een stukkkieeee sneller dan normaal!! dus de low-end is naar mijn mening... VEEL BETER
kuik

Geen avatar

Antwoord #12 Februari 15, 2007, 20:43:02
edit2Rapporteer  
OK, nog even uitgebreider antwoord. Zoals je in mijn reply ziet, nuanceer ik ook de boel en geef ik aan dat je over elk merk kan gaan zeuren... en dat KUBUS ook Naish imorteur is, bedacht ik ook toen ik mijn eigen reply teruglas ;-) lekker handig dus.. haha... not!

Maarrr ik heb foto's opgestuurd van mijn bar en de kiteshop (Roha) zei dat KUBUS het niet voldoende vond. Nah jah, misschien heeft KUBUS de foto's niet eens gezien, je weet het nooit.. Je kan niet oordelen voordat je alle feiten kent, helemaal waar!

Wat betreft de Vegas 06, ben echt super tevreden en zal waarschijnlijk nog een maatje 10 er bij kopen, maar dan wel kite only!!!! Ben gewoon niet zo tevreden over de North bar. Vorig jaar was een vriendinnetje zo aardig om haar kite af e toe uit te lenen en was echt super om bij 6 BFT met een Vegas 06 10m2 meter te varen.

Vroeg me alleen af of het een idee was om volledig over te stappen, maar als ik de antwoorden lees, dan valt het allemaal wel mee, qua performence. Maarrrr ik ga in iedergeval wel de nieuwe Naish bar kopen! Denk dat dat een boel gaat schelen!  ThumpsUp
xray

Antwoord #13 Februari 15, 2007, 23:09:18
edit2Rapporteer  
Simpel, Torch 3....
Is wat mij betreft gewoon lekkerder en daarvoor hoef je niet zoals Arno zegt minstens 3x in verschillende omstandigheden met de kites te hebben gevaren. T3 is direkter, daar moet je wel van houden maar weet je het op waarde te schatten kun je gewoon meer met de T3..
kuik

Geen avatar

Antwoord #14 Februari 15, 2007, 23:36:14
edit2Rapporteer  
Nog ff hoor, is de T3 nog directer dan de Vegas 06? Want die vind ik ook aardig rap reageren!
GlennVegas
Gast
Antwoord #15 Februari 16, 2007, 01:04:55
edit2Rapporteer  
Nog ff hoor, is de T3 nog directer dan de Vegas 06? Want die vind ik ook aardig rap reageren!

ik vind de T3 net alles beter hebben dan de vegas06... dus ook directer... net meer lift... net meer pop... jaaaa T3 is de winnaarrr
globe

Antwoord #16 Februari 16, 2007, 01:06:06
edit2Rapporteer  
Glenn, cut the crap!

Vegas 2006 is een topkite, dat weet jij net zo goed. En omdat er op een Torch3 het jaartal 2007 staat wil niet zeggen dat hij beter is dan een 2006 kite. 5% van alle kiters haalt eruit wat er inzit. De rest is een imageverhaal.
GlennVegas
Gast
Antwoord #17 Februari 16, 2007, 06:28:31
edit2Rapporteer  
Glenn, cut the crap!

Vegas 2006 is een topkite, dat weet jij net zo goed. En omdat er op een Torch3 het jaartal 2007 staat wil niet zeggen dat hij beter is dan een 2006 kite. 5% van alle kiters haalt eruit wat er inzit. De rest is een imageverhaal.

ik zeg niet dat het een slechte kite is! Ik zeg dat ik de eigenschappen niet beter vind! that all! Dus ja... de topic gaat dacht ik zo... om het feit welke kite je beter vind... dus ja... if thats crap ok... dan maar imageverhaal!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.