zelfbouwen houten board > den haag

Frank77

Februari 18, 2007, 01:57:12
edit2Rapporteer  
Ik wil een kiteboard bouwen, maar ik heb wel een aantal vragen. Ik wil een 3 lagen houten board a la Board 17 van servaas (met glas boven en onder).
De handleiding is nu alweer een tijdje uit, dus ik ben benieuwd of er al nieuwe inzichten zijn mbt:

1. Boardlengte -> 128x39 oid, miss iets korter (weeg 75 kg). Ik heb nu 138x41, dus het mag kleiner
2. Outline board -> ik wil een board dat goed hoogteloopt en goed in de golven kan varen (scheveningen). Is de outline van board 17 geschikt, of heeft iemand een betere outline?
3. Keuze hout -> praxis heeft 4mm populierentriplex,dus ik denk dat ik daar voor ga. Ik zit in regio den haag. Kent iemand een betere houtzaak?
4. inserts.... hoe te krijgen, waar te bestellen???

ik ben benieuwd, alvast bedankt,

Frank

hOe hA HeNniE

Antwoord #1 Februari 18, 2007, 03:28:56
edit2Rapporteer  
nieuwe inzichten mbt:
1+2: pfffff, moeilijk...ieder z'n eigen stijl, maar de lengte en breedte lijkt prima en qua outline zou je de thorn 07 of de nobile 666 kunnen volgen: zijn heerlijke boards.
3: ben momenteel ook aant bouwen met praxis-triplex, vorig board maakte geen water, maar ocume (verkrijgbaar bij betere houthandel) is toch beter vanwege watervast verlijmd; ook zou je diverse personen op dit forum kunnen PM-en, want ik zie steeds vaker verschillende houtsoorten met elkaar verlijmd (erg mooi!), maar hou ze dat nou doen???
4: inserts: Lord of the Boards een PM geven, die heeft ze naar eigen zeggen genoeg; andere optie: naar een shop gaan waar ze snowboards hebben, daar hebben ze ook vaak inserts (zo heb ik t gedaan); werkt prima, EU1,50 wel per insert en die waren ook nog rond, eerst vierkant van geslepen en toen netjes in het board verzonken..werkt prima.

ben zelf met 3 lagen triplex bezig en aan 1 kant 160grams erop (a la Servaas 12 of 13), hopen dat dat stevig genoeg is...

succes ermee! gr danny
Frank77

Antwoord #2 Februari 18, 2007, 16:02:29
edit2Rapporteer  
haha, ben jij diegene die het 4 mm praxis triplex steeds opkoopt ?
al in 2 praxissen geweest en beide keren hadden ze op dat moment geen 4 mm liggen.

Danny ->bij welke snowboard shop heb je inserts gekocht?

Heeft iemand ervaring met gamma (berken?)triplex?

Arnie26736

Antwoord #3 Februari 18, 2007, 16:22:59
edit2Rapporteer  
al in 2 praxissen geweest en beide keren hadden ze op dat moment geen 4 mm liggen.

Hier op het forum zitten ook gasten waar je ze bij kan bestellen
hOe hA HeNniE

Antwoord #4 Februari 18, 2007, 16:45:19
edit2Rapporteer  

Hier op het forum zitten ook gasten waar je ze bij kan bestellen
juist, ik dacht Lords of the Boards....maar antwoord op je vraag: colada te weert, alhoewel ik denk dat elke shop ze wel heeft liggen.

gr danny
Wimt

Antwoord #5 Februari 19, 2007, 00:50:06
edit2Rapporteer  
Heb laatst 1 board gemaakt van 0.43 bij 1.25,    3,1 kg, Demon outline en rocker, vaart super en kost maar 1 plaat populierenhout, waanzinnig snel en eenvoudig te maken (7 uurtjes). Alles in 1 keer in vacuum.

Omschrijving staat op mijn 10 pagina`s; vragen mag.
Frank77

Antwoord #6 Februari 19, 2007, 05:45:08
edit2Rapporteer  
dank.

wimt : waar staan je 10 pagina's?
jeroen90

Antwoord #7 Februari 19, 2007, 06:31:42
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18381.0
Frank77

Antwoord #8 Februari 19, 2007, 06:59:52
edit2Rapporteer  
ai, had de topic wel gevonden maar niet direct begrepen dat naar deze '10pages of fame' werd verwezen.

desondanks dank.
WIMPIII

Antwoord #9 Maart 24, 2007, 16:35:02
edit2Rapporteer  
Frank, inserts kan je ook bij Brunotti kopen maar Lord of the boards is goedkoper en zijn hele goede inserts.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.