Ozone 2007 Brochure

leondezeeuw
Gast
Februari 22, 2007, 22:03:41
edit2Rapporteer  
hier een Brochure van de nieuwe Instincts en bar systeem van de 2007 Ozone Kites




check de onderstaande Link voor de Brochure:
www.flyozone.com/downloads/instinct/instinct_flyer_07.pdf

 Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Februari 22, 2007, 22:43:40
edit2Rapporteer  
Kan niet echt zeggen dat die opgegeven windrange "je van het" is  :Smiley
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Februari 22, 2007, 22:56:18
edit2Rapporteer  
haha de 13 is te varen van 4 tot 30 knopen.
emieck

Berichten: 503
Antwoord #3 Februari 23, 2007, 01:54:48
edit2Rapporteer  
haha dit gaat echt nergens over!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 Februari 23, 2007, 02:00:23
edit2Rapporteer  
het kan natuurlijk wel ik kan ooke en silverlight in 40kn opgooien

die windranges slaat gewoon nergens op (eigenlijk bij elk merk voor zover ik weet)

maar het lijkt me ook lastig om ze te samenstellen hoor
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Februari 23, 2007, 06:13:10
edit2Rapporteer  
Dit is wel heel erg K.. weergegeven. Geef gewoon de veilige marge in knp en maak er niet z'n kleuren palet van waar niemand zinnige info uit kan halen..

Als je er zo naar kijkt lijkt het net alsof je de SPORT 11m2, 9m2, en 7m2 allemaal van 6 t/m 30 knp kan varen  :Smiley
koenieboenie

Berichten: 30
Antwoord #6 Februari 23, 2007, 16:09:53
edit2Rapporteer  
Het lijkt me ook moeilijk om een windrange van een kite vast te stellen. Maar als je het goed bekijkt heeft Ozone dit wel goed gedaan hoor! De balken die de windrange van een kite aangeven starten in het groen en geven daarbij aan: 'Beginner'. Het klopt dat dat bij een aantal kites lijkt te beginnen bij 4/5/6 knopen. Dit is echter geen onzin: Wanneer is het goed om voor een beginner wat te oefenen (setup, starten, landen, leren sturen enz.) met zijn kite? Juist! Toch zeker bij 6 knopen wind is dat aardig te doen. En zeker met de nieuwe Instinct. Heb laatst zelf met een Edge 13 bij een afnemende wind tot zo'n 6/7 knopen gevlogen. Hij blijft met deze lichte wind nog steeds stabiel in de lucht staan, zelfs wanneer ik de bar los liet schieten aan een HP-leash!

Greetz Koen
koenieboenie

Berichten: 30
Antwoord #7 Februari 23, 2007, 16:13:49
edit2Rapporteer  
P.S.

Wie de kites (Light, Sport of Edge) een keer wil proberen: Spreek me gerust een keer aan (locaties Zeeland, meest rond Grevelingenmeer) of kom anders naar 1 van de vele events waarbij Ozone aanwezig zal zijn.

*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #8 Februari 23, 2007, 16:18:08
edit2Rapporteer  
de link doet het bij mij niet Sad
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #9 Februari 23, 2007, 16:53:27
edit2Rapporteer  
wind ranges lijken me redelijk eerlijk!!

het groen gaat duidelijk NIET om de windrange voor te varen op het water. Wanneer het geel begint zal de kite toch wel redelijk trekken hoor (4bft met een 15 flat kite)
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #10 Februari 23, 2007, 17:00:18
edit2Rapporteer  
Dit is wel heel erg K.. weergegeven. Geef gewoon de veilige marge in knp en maak er niet z'n kleuren palet van waar niemand zinnige info uit kan halen..

Als je er zo naar kijkt lijkt het net alsof je de SPORT 11m2, 9m2, en 7m2 allemaal van 6 t/m 30 knp kan varen  :Smiley
Citaat
het kan natuurlijk wel ik kan ooke en silverlight in 40kn opgooien

die windranges slaat gewoon nergens op (eigenlijk bij elk merk voor zover ik weet)

maar het lijkt me ook lastig om ze te samenstellen hoor

Sommige mensen moeten ook alles in het belachelijke trekken he.

Het is gewoon zoals koenieboenie het zegt. De kite gaat de lucht in vanaf het groene gedeelte. En vanaf het gele gedeelte kan je er deftig mee surfen. Ik heb al met mijn 13m² in 28 knopen gestaan. Het was in ieder geval de max!

Volgens mij heeft ozone dit netjes gedaan en is het zoals het is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Februari 23, 2007, 18:24:14
edit2Rapporteer  
Windranges kunnen wel enigsinds weergegeven worden. Gewicht van rider en niveau. Met boardjes onderling kun je een aantal knopen winnen in low en high-end, maar dat zijn niet echt grote verschillen (geen 5 kn)

Wat Ozone doet is natuurlijk kul. Die van North kloppen aardig moet ik zeggen de afgelopen jaren.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Februari 23, 2007, 22:28:38
edit2Rapporteer  
Wat heeft het nu voor zin om de windrange te vermelden waarbij je een kite vast kan houden..... En ik betwijfel gezien het slechte waterstarten van de ozones van vorig jaar dat jij de kite met 6 knp uit het water krijgt... Als we zo gaan rekenen dan heeft de kite van mij ook een windbereik vanaf 4 knp wanneer ik over het strand ren  schater Het gaat natuurlijk om de knp waarbij je met de kite met een gemiddeld board/gewicht (1.30 cm/70 kg) hoogte kan lopen (varen)....
Kijk jewoon ff naar de site van Naish en F-one  ThumpsUp
Begrijp me niet verkeerd hoor ik denk dat het prima kites zijn maar aan deze info heeft niemand wat  ThumpsUp
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #13 Februari 23, 2007, 22:47:27
edit2Rapporteer  
Herstartbaarheid is dit jaar vele malen verbetert, ik ergerde me er ook aan in minder wind. Maar in wat meer wind ging het vanzelf!

Ozone heeft het net wat anders weergegeven dan de andere fabrikant. So?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Februari 23, 2007, 22:51:55
edit2Rapporteer  
Ik begrijp dat je al met de neiuwe kites gevaren hebt??
Wat is dan je "NO HYPE" windrange ervaring in knp.... Thx  ThumpsUp
koenieboenie

Berichten: 30
Antwoord #15 Februari 24, 2007, 00:09:58
edit2Rapporteer  
Ozone kiest inderdaad voor een andere insteek dan andere fabrikanten. Het uitgangspunt is met 1 geschikte kite (afhankelijk van board, gewicht, ERVARING enz.) vaak te kunnen kiten. Een kiter heeft dan met 1 of 2 kites bijna zijn hele windrange te pakken! Wanneer je je ervaring zelf inschat kun je uit de opgegeven windranges ongeveer bepalen wat een kite zal doen. En zo werkt het toch: Iedere kiter heeft zijn eigen gewicht en style. Dus vaste windranges opgeven heeft ook zijn nadelen: Dan weet je het ook alleen maar als je 70 kg weegt, matige ervaring hebt en een 130 plankje.

Kortom een ander visie waarbij je even zelf het een en ander over jezelf moet inschatten.

Zelf heb ik tot nu toe alleen nog wat met de Edge 13 gevaren. Met een 128 plankje zou ik zeggen vanaf 9/10 knopen upwind varen. Weeg zelf 68 kg en ik kite nu 4 jaar. Over het bovenste windbereik kan ik nog niets vertellen.

Greetz Koen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.