|
Kitemaster

|
ik weeg maar 70 kilo... is misschien iets te groot voor mn eerste (voorlopig enige) kite??? toch?
|
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!

|
tja je moet met 1 kite toch altijd goed kijken hoeveel wind er word aangegeven! en dan kun je met mooi weer(meestal weinig wind)wel lekker varen!
|
|
|
Kitemaster

|
ik ga nog eens goed zoeken, een 12 lijkt me toch beter
|
|
|
¦Tim¦

|
gewoon een torch nemen kan je gelijk snoeihard beulend beginnen...
EN ZO HOORT HET!!!!!!!!!!
niet dat boxer een niks kite is maar toch
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!

|
ik heb ook ff gekeken maar ik kan geen torch 12 vinden (voor weinig) succes! anders zou ik mischien toch 'n 14 halen!en voor het na jaar 'n 10 erbij!
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Ik zou toch echt voor een 12 gaan met zijn gewicht als begin kite
|
|
|
Kitemaster

|
ja ik pak zowiezo een 12....
en als ik geen 12 torch kan vinden dan maar een boxer...
ik ben alles af aan het zoeken, maar nergens een 12m2 torch voor een redelijke prijs...... jammer
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Tis allemaal net boven je budget zeker, ik ken nog zo iemand? 
|
|
|
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

|
Kijk anders voor een 2006 15 of een 13 slingshot Feul zou ik zeggen. Met een 15 en een 11 feul heb je echt een dikke vette range. Laat die bow gasten maar lullen met hun range en stenen tijdperk onzin. Zeker met de Vegas en Fuel heb je echt gewoon genoeg depower en range hoor, en zit je niet met een beginnerskite opgescheept die echt maar minimaal makkelijker vaart, als dat al zo is.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!

|
ik ben (bang) dat je dan toch voor de boxer moet gaan! maar das ook n top kite hoor!!
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
En diegenen die ik ken, gaat misschien ook voor de Vegas omdat de Torch te prijzig is
Vegas is dan zonder meer ook hele goede keus.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
ik ben (bang) dat je dan toch voor de boxer moet gaan! maar das ook n top kite hoor!!
Er moet helemaal nks he? 
|
|
|
Kitemaster

|
nee precies....
maar maten van me varen naish (degenen die het me leren) dus het is ook practisch als ik dezelfde kite heb.... in ieder geval zelfde merk.
gok dat ik voor de boxer moet gaan.... weet iemand wanneer die site van telstar eens een keer een update krijgt??? grote winkel, mooie prijzen, maar nu is de site maar bagger vind ik... staat bijna nix op
|
|
|
TtHoM@s

|
als je echt tussen boxer en torch moet kiezen neem dan torch. kan je veel verder in door groeien boxer is zoooon beginners
en als je vrienden je lesgeven mag je toch wel verwachten dat ze ook een vegas of een bow of iets ander kunnen optuigen en hendellen neem anders gewoon een les mij een kite school
|
|
|
jeroen90

|
hmm alle kites moet je hetzelfde oppompen lijnen vastmaken. Voor de mensen die jou het leren is het echt niet moeilijker als jij met ander merk gaat kiten. Vegas, impact, fuel allemaal goede kites.
|
|
|
Kitemaster

|
ik wilde ook torch nemen, maar die is niet verkrijgbaar in een 12m2m voor een schappelijke prijs........
|
|
|
Kitemaster

|
voor 899 staat ie te koop bij eurofun...... veeeeeeeel te duur. moet minstens 300 van af kunnen........
|
|
|
Jacobus

|
Dat is idd klote! Zoals gezegd is zijn de Fuel en Vegas top kites en vergelijkbaar met de torch (vegas meer). Klote dat je niks kan vinden. Anders moet je idd morgen alle grote shops in NL afbellen en hopen op een goede prijs. Ik zou GEEN boxer nemen.... Dan eerder een raven, deze is ook goed te varen door jou denk ik gezien je ervaring. Succes.
Nu ga ik je de gek aansteken: 'Ik heb nog wel een 12, maar die gaat niet de deur uit! SUPER kite!' Sorry.
Trouwens een maat van is 75kg en heeft een 10 en 14 (North Rhino 2006). Qua lowend zijn deze kites vergelijkbaar met de torch. Hij vaart denk ik 80% met de 10. Eerst een 10 in het voorjaar (algemeen meer wind) en van het zomer een 14 erbij zal geen vreemde combo zijn. De depower van de torch is erg goed.... Succes met keuze.
|
|
|
|
~Marcel
Gast
|
Ik heb wel 3 x naish V4 (10m/12m/16m) voor je te koop voor 500 euri. Prima kites om te beginnen en ook om door te varen.
|
|
|
|