crossbow zonder katrollen?

michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Februari 28, 2007, 05:08:40
edit2Rapporteer  
hallo, ben nog een beginner dus laat die katrollen dr nog maar ff op maar kan je bij de Xbow I de standaard bar (powerdrive cs) ombouwen door de katrollen weg te laten ? (niet bij de kite dus)
Vind namelijk nu al dat de Xbow als een stoomlocomotief reageert op stuur input, hij moet directer reageren. Of zijn er andere bars hiervoor die om kunnen gaan met de katrollen bij de kite?

en die zittrapeze ben ik ook zat. had zo'n pijn in mn liezen en ballen de vorige keer ThumpDown!
zit te denken aan de naish pro waist of de cabrinha impact waist. bij mij is belangrijk die het beste je rug ondersteunt. welke hebben jullie?
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #1 Februari 28, 2007, 05:32:41
edit2Rapporteer  
mystic warrior, volgens mij zijn die dingen van patlove ook goed voor de rug...
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #2 Februari 28, 2007, 06:52:57
edit2Rapporteer  
Crossbow kun je niet zonder katrollen varen. Ik weet niet waarom. Ik kom die vraag weleens vaker tegen, maar antwoord is meestal dat het niet werkt op de Crossbow. Door een bepaalde werking van de bridle.

Ik zie ook geen reden om die katrollen er wel af te halen. De reden waarom bijvoorbeeld sommige Naish kiters de bar ombouwen en de katrollen weglaten is om lichtere bardruk te krijgen. Ook word die kite dan iets directer. Nadeel is dat je dan je directe power/depower verliest, wat juist een bow super fijn maakt in (harde) vlagerige wind.

Katrollen lijken in eerste instantie een vertraagd gevoel te geven. Maar na een tijdje heb je dat niet meer in de gaten.

Ik heb je een PM gestuurd, dan komen we misschien achter de oorzaak waarom je kite niet lekker stuurt.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Februari 28, 2007, 14:09:42
edit2Rapporteer  
Ik ga deze bestellen..... moet echt helemaal TOP zijn  ThumpsUp Heb ook de warrior gepast maar deze zal misschien iets beter aansluiten (zonder harde randen) Ik laat je wel weten als ik heb heb  ThumpsUp
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=22744.0
michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #4 Maart 01, 2007, 02:09:10
edit2Rapporteer  
idd die warrior vind ik op papier ook wel wat. patlove wordt doorgaans kwalitatief beter gevonden, er hangt ook een prijskaartje an.

en over de crossbow, ben idd een beginnende beginner, maar heb les gehad met een best waroo en die vond ik wat directer reageren dan de crossbow. (kon ook aan de wind liggen)
hoop toch eind maart weer te gaan beginnen (nog ff wintrsport doen :-) ). heb afgelopen weekend mn kite uitgerold en alles gecheckt, knoopjes, bevestigingen, lijjnen, etc. alles nog toppie! sta echt te popelen orrr. was een beetje  teleurgesteld de laatste keer dat ik was gegeaan over de xbow omdat hij zo traag reageerde en de stuurlijnen slap hingen dus ben benieuwd straks!

bij het oplaten ook de vorige keer. de middelste (de)powerlijnen waren al strak en de stuurlijnen hingen slap! ik zei maar tegen die gozer: goed vasthouden die kite. ik loop nog een stukkie naar achter :-) maar ging maar net orr dat oplaten.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #5 Maart 01, 2007, 02:53:01
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk moet je ff je stuurlijnen een knoopje strakker zetten. Probeer gewoon elke keer een knoopje strakker tot ie lekker stuurt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.