Toekomst spot Medemblik in gevaar?

Keut Local

Berichten: 229
Februari 28, 2007, 05:12:00
edit2Rapporteer  
Hoi,

Voor de spot Medemblik is al jaren het plan om er een hotel/appartementencomplex te bouwen. Gaande weg worden deze plannen steeds concreter. Laatst stond er in een krantje een bouwtekening van het plan. Nu blijkt dat ze het hotel haast in het Ijsselmeer willen bouwen! Ik heb met blauw aangegeven waar het hotel ongeveer moet komen. Het is een illussie om te proberen de bouw tegen te houden. Hier lijkt me een taak voor het NKV om te bekijken of kitesurfen in de toekomst mogelijk zal blijven. Er zijn al weinig spots met oosten wind en als er nu ook mogelijk nog eentje dicht gaat is dit gewoon klote. Hoop dat het op deze manier onder de aandacht komt want ik denk niet dat het NKV hier van op de hoogte is. Voor vragen etc. kan je bij me terecht.

Mark
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 Februari 28, 2007, 05:22:07
edit2Rapporteer  
Hoi Mark,

Als ze daar nu effe het strand wat opspuiten dan is er volgens mij niets aan de hand. ListenToMe

Moet natuurlijk wel effe rekenig worden gehouden met parkeerruimte. loser
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #2 Februari 28, 2007, 05:26:57
edit2Rapporteer  
Daar heb je zeker gelijk in, maar op de tekening leek het wel dat ze er een terras boven het water willen maken. Als we er mogen blijven varen wordt het zeker gevaarlijk. Maar jij weet net zo goed als ik dat wanneer er een keer een kite tussen de mensen op het terras komt het over is met kiten op Medemblik.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #3 Februari 28, 2007, 05:32:39
edit2Rapporteer  
Mooi man effe met je kite over een tafeltje knallen. ThumpsUp

Gaan we wedstrijdje doen wie in de kortste tijd de meeste tafeltjes ontruimd lache... Joepie
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #4 Februari 28, 2007, 05:34:49
edit2Rapporteer  
ff biertje pakken  (grinnik_kitesmiley)


m-m-m-maar d-ddie meneer gaat er met m'n bier vandoor.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #5 Februari 28, 2007, 05:54:46
edit2Rapporteer  
Gaat dat ding op palen? bedoel, tegenwoordig gaat het Nesbos jaarlijks onder water.

Mark, woon jij bij het gemeentehuis in de buurt?
http://www.wervershoof.nl/default/bekendmakingen/bekenmakingenbouwenenwonen/ontwerpwijzigingsplanijsselmeerappartementenhotelnesbos/id_27198
quote:
De burgemeester van Wervershoof maakt bekend dat met ingang van donderdag 15 februari 2007 gedurende twee weken ter inzage ligt:

- het ontwerpwijzigingsplan IJsselmeer – Appartementenhotel Nesbos.

Het wijzigingsplan heeft ten doel het betreffende deel van het Nesbos de bestemming “Horecadoeleinden” te geven. Dit met het oog op de realisering van een appartementencomplex met hotel-, restaurant-, kuur- en andere faciliteiten. Tevens heeft het leggen van deze bestemming het doel de bij deze faciliteiten horende infrastructuur, parkeervoorzieningen en bedrijfswoningen mogelijk te maken. Verder zal de verlegging van het wandelpad op het voordijkje in zuidelijke richting kunnen worden gerealiseerd.

Tijdens de genoemde termijn van twee weken kunnen belanghebbenden bij het college van burgmeester en wethouders schriftelijk en gemotiveerd bedenkingen indienen tegen dit ontwerpwijzigingsplan.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #6 Februari 28, 2007, 06:10:29
edit2Rapporteer  
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/03/0330J009.htm

notulen Raadsvergadering van 30-3-2000

Bij de weg, In welk krantje stond deze uitleg, Mark?
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #7 Februari 28, 2007, 18:12:08
edit2Rapporteer  
Onein!
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #8 Februari 28, 2007, 20:05:00
edit2Rapporteer  
De heer Grooteman erkent dat zijn fractie het plan aanvankelijk heeft ondersteund, en wel met het oog op het streekplan voor West-Friesland Oost dat drie steunpilaren kent, namelijk:

agrarische sector;

midden- en kleinbedrijf;

recreatie- en toerisme.

Het hotel, inclusief de geplande party- en congresruimten, waaraan grote behoefte zou bestaan, viel onder de laatste categorie.

Als bovenstaande klopt, hoeven we om daar een kitesurfplek te realiseren NIET meer aan vogelrichtlijnen te voldoen.
Op dit moment wordt kitesurfen er gedoogd, maar het is geen officiele spot. Uit dat oogpunt is het een gunstige ontwikkeling.
Punt is:
- Staat het complex straks dermate in de weg, zodat kitesurfen af te raden is.
- Moet er bezwaar gemaakt worden tegen de bouw?
- Moet er een brief waarin we vragen of bij de realisering van het complex rekening gehouden gaat worden met recreatie: Zwemmen, wind- en kitesurfen.

Mijns insziens is dit een uitgelezen kans om een mooie spot te creëren.

De ervaring die ik met de spot heb, is, dat het erg ruim is met langdurig kniediep water.

Voordat we bezwaar maken tegen de bouw of het bestemmingsplan, denk ik dat er in het plan juist de mogelijkheid moet zijn dat met ons recreanten rekening gehouden gaat worden.

Als kitesurfers nu bezwaar maken tegen de bouw, zal de gemeente zeggen dat wij geen belanghebbenden zijn, omdat er op dit moment GEEN kitespot is.


Gerrit
NKV
Regio Den Helder/ Texel
Maar met Oost ook op Medemblik te vinden.


[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #9 Februari 28, 2007, 20:55:22
edit2Rapporteer  
Als kitesurfers nu bezwaar maken tegen de bouw, zal de gemeente zeggen dat wij geen belanghebbenden zijn, omdat er op dit moment GEEN kitespot is.

Helemaal met je eens Gerrit. Denk i.d.d. dat m.b.t. de nieuwbouw en de daarvoor benodigde bestemmingsplanwijziging de NKV in dit geval géén belanghebbende is. Moet daar wel bij opmerken dat de gestelde termijn van twee weken wel erg kort is, mede gezien het feit dat er een schoolvakantie in de periode valt en veel mensen gedurende die tijd in het buitenland verblijven (kan ook tactiek van de gemeente zijn natuurlijk...). Het gaat hier trouwens om het indienen van een zienswijze. Dat is voor zover ik weet niet hetzelfde als het indienen van een formeel bezwaar. Die procedure volgt later en kent ook vastgestelde termijnen die langer zijn dan de hier genoemde twee weken.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #10 Februari 28, 2007, 22:03:23
edit2Rapporteer  
Ik heb begrepen dat het gaat om bezwaar op de bestemmingwijziging.
Wat ik wil indienen is een 'bezwaar op nader aan te voeren gronden'

Al is het maar om het risico uit te sluiten dat je straks niets meer te vertellen hebt.

En of het NKV wel of niet belanghebbende is laat ik graag door de rechter bepalen, maar dat is van later zorg.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #11 Februari 28, 2007, 22:44:40
edit2Rapporteer  
Wat je (of de NKV) dan het beste kunt doen is vandaag nog een fax vesturen naar de gemeente waarin je aangeeft dat je bedenkingen hebt tegen het plan en dat je dat deze bedenkingen gaat motiveren in een nog te verzenden brief. Zou dan wel in de fax aangeven dat je gezien de erg korte termijn van slechts twee weken niet in staat bent geweest je volledige verhaal tijdig in te dienen.

Of de NKV belanghebbende is zal in eerste instantie worden bepaald door het bestuursorgaan bij wie je de bedenkingen indiend, in dit geval dus het college van B&W.

Succes
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #12 Februari 28, 2007, 22:46:42
edit2Rapporteer  
Dan wil ik wel ASAP reply van het NKV. Fax ligt voor me.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #13 Februari 28, 2007, 23:21:54
edit2Rapporteer  
Ben nog even wat aan het spitten geweest in de Wet op de Ruimtelijke Ordening en in de Algemene Wet Bestuursrecht (te raadplegen op www.wetten.nl)

Heb niet het idee dat dit hele verhaal al een erg officiele status heeft maar meer een verkenning is van het college van B&W. B&W is namelijk helemaal niet bevoegd om bestemmingsplannen te wijzigen en vast te stellen! Volgens de WRO is de gemeenteraad hiertoe bevoegd.

En er is ook nog geen sprake van het maken van bezwaar maar enkel van een zienswijze omdat er pas bezwaar gemaakt kan worden als de gemeenteraad een besluit heeft genomen!
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #14 Maart 01, 2007, 02:56:30
edit2Rapporteer  
Hoi,

Bij deze wil ik me aansluiten bij Gerrit...Het wijzigen betreft nu alleen het bestemmingsplan van het Nesbos. Inhoudend dat het er mogelijk in de toekomst een bouwvergunning kan worden afgegeven. Ook heb ik uit het Noord-Hollands Dagblad vernomen dat Milieudefensie (aantasting ecologische zone), onze vrienden  (grinnik_kitesmiley) ook bezwaar hebben ingediend. Deze zijn bereidt om door te procederen tot de Raad van State. Dit is dus alleen het wijzigen van het bestemmingsplan. Daarna moeten nog allerlei vergunning verleend waar weer tegen in bezwaar kan worden gegaan. Ook heeft het Hoogheemraadschap haar bedenkingen wat betreft het water peil en ze zijn ook hebben bezwaar aangetekend. Ik blijf het op de voet volgen en kan als Gerrit dat op prijs stelt hem ook van informatie blijven voorzien.

Ik wilde eerst ook bezwaar maken met heb dezelfde overweging gemaakt als Gerrit. Plus in m`n achterhoofd gehouden de situatie in Andijk, want deze spot valt ook onder Wervershoof. Daar wordt het nu ook min of meer gedoogd. Je weet nooit hoe dat kan uitwerken. 

Volgens mij is er dus nog een lange weg te gaan. Tegen de tijd dat de bouwvergunning ter inzage komt te liggen is het tijd voor ons om in actie te komen lijkt me. Want zoals het er nu naar uitziet wordt kitesurfen dan zeker een stuk gevaarlijker, het hotel komt echt tegen het water te staan. En wanneer het een keer mis gaat (kite tussen de mensen) is het snel gedaan met het kitesurfen op Medemblik.

@ Wouterb, dat was de Binding, krantje voor Wervershoof...

Groeten Mark
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #15 Maart 01, 2007, 03:12:30
edit2Rapporteer  
Tegen de tijd dat de bouwvergunning ter inzage komt te liggen is het tijd voor ons om in actie te komen lijkt me.

Mark,

Dat verhaal gaat dus niet helemaal op. Als het bestemmingsplan bepaalde (bouw)activiteiten toestaat gaat het verdomd lastig worden om een bouwvergunning nog tegen te houden. Je kunt er beter voor zorgen dat het bestemmingsplan dit soort ontwikkelingen niet toestaat want dan weet je zeker dat er nooit zondermeer een bouwvergunning verleend kan worden.
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #16 Maart 01, 2007, 03:23:49
edit2Rapporteer  
Mark,

Ik heb gebeld met Wouter. Ook zal ik Hugo van NKV westfriesland even bellen. Als het Nesbos een andere bestemming krijgt, dan denk ik dat we vanuit het NKV moeten gaan aangeven dat we mee willen denken over de recreatieve invulling van het gebied. Er zijn vergelijkbare spots waar zwemmers, surfers en kitesurfers een plekje hebben. Ik zie wel mogelijkheden in het gebied. En het grootste voordeel is dat we niet meer hoeven te voldoen aan vogel en habitatrichtlijnen.
Ik stuur je een mailtje. We kunnen elkaar gedurende de komende weken op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Jullie zitten daar het dichtst bij. (lokale bladen) En misschien is het handig om om tafel te gaan zitten.
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #17 Maart 01, 2007, 03:24:25
edit2Rapporteer  
Daar kan je inderdaad wel eens gelijk in hebben. Dan zijn we toch iets te laat ben ik bang. Maar ik heb vertrouwen in Milieudefensie. Dat zijn niet de minste en zij hebben de middelen om door te gaan tot het bittere eind. Zij zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat het hotel er niet komt. Tevens is het Hoogheemraadschap in bezwaar. Zij beheren de dijken en de waterstand in het gebied. Ook zij vinden dat het geen plek is voor een hotel. Maar wat Gerrit al aanhaalt we zijn geen belanghebbende, omdat het geen officiële kitespot is. We blijven het gewoon volgen en gaan gewoon proberen er voor te zorgen dat we kunnen blijven kiten op Medemblik.

Mark
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #18 Maart 01, 2007, 03:25:49
edit2Rapporteer  
Oke dat is goed Gerrit. Mail me dan even op mark.veeken@gmail.com

Groeten Mark
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #19 Maart 01, 2007, 04:27:48
edit2Rapporteer  
Mark en anderen,
Ik heb Gerrit en Hugo (NKV) uitgebreid gesproken vanmiddag. te laat om het bezwaar nog in te dienen, maar goed.
Je centen zetten op milieudefensie is dat slim.
Ik bedoel dat hotel anzich is ons probleem niet, alleen de locatie bovenop het strand. En milieudef. gaat echt niet een kitespot promoten.
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #20 Maart 01, 2007, 20:26:34
edit2Rapporteer  
Als het recreatiegebied wordt, moeten we er bij zijn om ons plekkie te krijgen. Maar dat betekent dat we er vanaf nu de ontwikkelingen in de gaten moeten houden. Er zijn gelukkig genoeg enthousiaste belanghebbenden.
Wordt vervolgd.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.