Kevin
|
Je kan zeker meer depoweren alleen denk ik dat je te veel depower hebt en de kite niet meer goed zal reageren en je als je de bar van je af doet helemaal niet meer kunt sturen of heel heel langzaam. En meschien kan de kite uit het windvenster klappen omdat de depower lijnen te strak staan en hij daardoor te veel uit de wind wordt gehouden maar dit weet ik niet zeker
mzzl Kevin
|
|
|
mitch
Geen avatar
|
Dus ik zou alleszins meer depower hebben? Het is vooral m'n bedoeling om die bar dan te gebruiken in vlagerig weer, zodat ik de schokken beter zou kunnen opvangen... Heb ooit eens gevlogen met de GK Lift 2 en die had ook zo'n lang touw doorheen de bar, de depower was ook super hierop, maar de kite ging vervolgens ook trager sturen. Het was zo'n bar: http://www.tarifamax.net/images/5line.jpg maar dan wel zonder de 5de lijn erop... Kan je dit vergelijken met wat ik zou proberen?
|
|
|
Kevin
|
ja je hebt meer depower ! maar kite gaat zoiezo trager reageren en dus lijkt hij trager te gaan sturen!
|
|
|
Arnie26736
|
Je bar is zo afgesteld van je kite dat als hij full power staat en de bar helemaal aantrekt dat je kite niet dichtklapt. Maak je het touw langer , en je zet hem full power dan klapt de kite dicht. Ik zou hem gewoon even lang maken, of paar cm langer, maar niet te lang. Als je hem te lang maakt zodat hij dichtklapt moet je hem klein beetje met het depower koord de poweren en dan kun je gewoon varen, Wat wel leuk is. Als je hem heeelemaaal gedopowered vaart, en harde wind. En je gaat springen. En je trekt de bar nog eens aan met die paar extra cm dan vlieg je wel lkkr (H)
Correct me i am wrong , maar volgens mij zithet wel zo.
|
|
|
jeroen90
|
is inderdaad zo. Gewoon een maatje kleiner pakken wanneer je overpowered vaart. Of als het er net tegen aan zit kan je altijd je strap gewoon dichttrekken dan heeft die ook bijna geen kracht met de bar van je af en stuurd hij idd langzaam.
|
|
|
mitch
Geen avatar
|
Dus als ik het goed versta, kan ik het touw een paar cm langer maken (zodat ik iets meer depower heb), maar ik mag ook niet overdrijven want anders zou hij dichtklappen. En moest hij toch dichtklappen, dan depower ik de strap iets meer. Nu, wat versta je onder een paar cm? : Zo'n 3-4cm?
|
|
|
mitch
Geen avatar
|
Er is me nog iets niet zo duidelijk... Dus als ik de dat touw verleng, worden mijn powerlijnen eigenlijk langer dan mijn stuurlijnen (zie tekening), maar vormt dit geen probleem als ik mijn bar naar mij toe trek? Dan krijg ik toch véél meer power dan vroeger omdat mijn kite meer gekanteld wordt (de tube gaat dus meer richting boven)? Of ben ik helemaal mis?
|
|
|
jeroen90
|
jaa je stuurlijnen worden meer aangetrokken. Krijg je meer power. maar waarschijnlijk trek je ze tever aan waardoor die gaat stallen en dichtklappen aan de onderkant.
|
|
|
mitch
Geen avatar
|
Dus eigenlijk slaag ik dan toch niet in mijn opzet om een bar te maken met meer depower?
|
|
|
Alferink
|
Dus eigenlijk slaag ik dan toch niet in mijn opzet om een bar te maken met meer depower?
Wat je jezelf af moet vragen is, Waarom maakte naish de depowerstrap zo lang als die nu is?
|
|
|
mitch
Geen avatar
|
Zodat je later hun nieuwe 100% depower bar zou kopen? (hangloose_kitesmiley) Nee, er zal vast wel een reden achter zitten... Maar ik was gewoon benieuwd of je zelf een goeie depower bar kunt in elkaar knutselen. Want je betaalt je bijna blauw voor een nieuwe bar... Heeft er al iemand dit kunnen maken? (buiten Wimt (grinnik_kitesmiley) want dat ziet er me toch iets te 'raar' uit met al die touwtjes)
|
|
|
Arnie26736
|
Wat je jezelf af moet vragen is, Waarom maakte naish de depowerstrap zo lang als die nu is? Ik denk dat dat gewoon afstelling is, zodat hij ook weer niet te lang is dattie niet dicht klapt.
|
|
|
robin..
|
als je je bar dan aantrekt vliegt je kite denk achteruit
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Afhankelijk van je kite kan dit werken. De Torch3, Raven3 en een bow, SLE of hybride kunnen over een relatief lang koord worden gedepowerd zodat een langer koord welkom is om van full naar 0 power te gaan zonder de strap te hoeven verstellen. De oudere kites kun je niet zover depoweren of er is maar een hele korte afstand waarbinnen dit gebeurt dus heeft een langer koord geen zin. Ozone had ik 2006 overigens een interessante constructie op de bar om meer depower te genereren zonder de stuurlijnen slap te laten hangen en de boel onbestuurbaar te maken. Men trekt de 5th 2x zo hard aan als de powerlijnen waardoor de kite meer kantelt... Da's interessanter voor je denk ik.
|
|
|