Serious Flat Kite Accident

Sake
Gast
Maart 02, 2007, 04:33:46
edit2Rapporteer  
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2336617
Check, check, dubble check.
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #1 Maart 02, 2007, 04:40:57
edit2Rapporteer  
 (sealedlips_kitesmiley)
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #2 Maart 02, 2007, 04:45:40
edit2Rapporteer  
tja, bridles ThumpDown
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #3 Maart 02, 2007, 04:46:30
edit2Rapporteer  
pfoe..in totaal 4 mensen verwond met 1 incident...heavy shit..
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #4 Maart 02, 2007, 04:47:05
edit2Rapporteer  
als ik het begrijp zat bij het oplaten van zijn kite 1 van zijn lijnen dus niet goed?

beetje dom  (sealedlips_kitesmiley)

je zet toch altijd eerst de lijnen strak kijk je of alles goed zit en dan laat de helper de kite RUSTIG los
teminste zo doe ik het altijd bij mij bleef ook een keertje een lijntje ergents anders achter me kite hangen maar had het daardoor gelijk door

idd Check, check, dubble check. volgende keer dan maar he
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #5 Maart 02, 2007, 04:48:44
edit2Rapporteer  
ja opletten bij oplaten.

LET EROP dat je helper dat ook weet en niet zomaar je kite los laat.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #6 Maart 02, 2007, 05:04:48
edit2Rapporteer  
zo 'ervaren' als gezegd was de kiter dan imo ook niet.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #7 Maart 02, 2007, 05:21:56
edit2Rapporteer  
"The rider had attached his leash above the chicken loop and dropped his bar to fully depower the kite"

dat is dus de reden waarom je hem daar niet moet vastmaken!!!!!!!!!!!
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #8 Maart 02, 2007, 08:10:57
edit2Rapporteer  
zit in een klein hoekie, dit geval een klein wingtippie...je moet dit aan je bar kunnen voelen bow of geen bow ...altijd op blijven letten , Zeker op je lijnen
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #9 Maart 02, 2007, 15:35:59
edit2Rapporteer  
Het is zo'n onzin he unhooked starten, zeker bij bow's daarbij is het zeker niet nodig, die zijn zo veilig. Right.
dus
Gast
Antwoord #10 Maart 02, 2007, 15:39:34
edit2Rapporteer  
als ik het begrijp zat bij het oplaten van zijn kite 1 van zijn lijnen dus niet goed?

beetje dom (sealedlips_kitesmiley)



idd, bij de (meeste) nieuwe kites KUN je de lijnen niet eens verkeerd vastmaken! ....en unhooked oplaten...sjongejonge...
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #11 Maart 02, 2007, 15:56:01
edit2Rapporteer  
De bow kites zouden het kiten een stuk veiliger maken, max depower, beter in vlagen,
 maar er zijn inmiddels al heel wat ongelukken gepost op diverse forums.
Hoe veilig is veilig ,ik weet dat dit begint bij de kiter zelf maar laten we niet doen alsof een bow zoveel veiliger is dan een c kite want dat geeft een beginner of overstapper een vals gevoel
van veiligheid met alle gevolgen van dien.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #12 Maart 02, 2007, 16:22:49
edit2Rapporteer  
Ik vaar zowel G-kite als SLE(flat) en kan zeggen dat met vlagerige wind en of hoge branding een sle(flat) een stuk relaxter vaart. Als je geen 5e lijn hebt zoals de meeste flats, is deze naar mijn mening niet veiliger dan een C-kite!
Als je tegen een vastgeklikte stopper vaart, dan zal de kite als deze geen ander depowersysteem hebben waar je je leash aan bevestigt ook gewoon gepowered blijven, ook als je je chickenloop released!
Enkele merken hebben tegenwoordig wel een systeem welke je stopper als het ware bypassed en waaraan je je HP-leash kan bevestigen, waardoor deze kite's ook gereleased kunnen worden middels je safety op je chickenloop.
Echter mocht de bridle verkeerd zitten, dan helpt denk ik alleen een 5e lijn!
Conclusie, Flat(SLE) = relaxter wat veiliger is, C-kite met 5e lijn minder relaxt, maar door 5e lijn ook een heel goed safety syteem heeft als je snel genoeg bent om deze te gebruiken!!
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #13 Maart 02, 2007, 16:34:13
edit2Rapporteer  
Deze kiter had zijn lijnen niet verkeerd vastgemaakt, er was een lijn om de tip geslagen.
Het is niet duidelijk of ie nu ingehaakt was of er in slaagde te releasen maar de leash aan de chickenloop vast had en dus de kite met een lijn om de tip niet depwoweren. Maakt niet uit. Een bow heeft zijn beperkingen ook kwa veiligheid en je leash aan de o-shit handle vastmaken zolang je unshore bent is een goede tip.
En ook je stopperball op de kant en in potentieel gevaarlijke situaties van je afschuiven vind ik een goede tip.
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #14 Maart 02, 2007, 16:43:27
edit2Rapporteer  
Deze kiter had zijn lijnen niet verkeerd vastgemaakt, er was een lijn om de tip geslagen.
Het is niet duidelijk of ie nu ingehaakt was of er in slaagde te releasen maar de leash aan de chickenloop vast had en dus de kite met een lijn om de tip niet depwoweren. Maakt niet uit. Een bow heeft zijn beperkingen ook kwa veiligheid en je leash aan de o-shit handle vastmaken zolang je unshore bent is een goede tip.
En ook je stopperball op de kant en in potentieel gevaarlijke situaties van je afschuiven vind ik een goede tip.

Er stond een half jaar geleden een stuk op kitehigh van iemand die de safety van de Waroo had geprobeerd met de leash op een Oh Shit handle. Bij het trekken van zijn safety, bleef zijn kite een aantal minuten lang loopen. Dus ook dat kan verkeerd af lopen. Vijfdelijn blijft blijkbaar toch zijn voordelen houden.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #15 Maart 02, 2007, 16:48:23
edit2Rapporteer  
Als je bridle verkeerd aangeknoopt zit of als deze inderdaad om te tip geslagen zit, wat je inderdaad ook heel goed moet checken bij het oplaten, dan helpt releasen van je chickenloop niet als de HP-leash hierboven bevestigd is. Een 5e lijn is dan altijd veiliger!
Check dus altijd goed voordat je je kite oplaat, en door wie je hem laat oplaten!!
Ook als jij zelf iemand helpt oplaten, check dan zijn lijnen voordat je stomweg de kite in de lucht gooit!!( wat je natuurlijk nooit moet doen)
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #16 Maart 02, 2007, 17:03:00
edit2Rapporteer  
Deze kiter had zijn lijnen niet verkeerd vastgemaakt, er was een lijn om de tip geslagen.
Het is niet duidelijk of ie nu ingehaakt was of er in slaagde te releasen maar de leash aan de chickenloop vast had en dus de kite met een lijn om de tip niet depwoweren. Maakt niet uit. Een bow heeft zijn beperkingen ook kwa veiligheid en je leash aan de o-shit handle vastmaken zolang je unshore bent is een goede tip.
En ook je stopperball op de kant en in potentieel gevaarlijke situaties van je afschuiven vind ik een goede tip.

Er stond een half jaar geleden een stuk op kitehigh van iemand die de safety van de Waroo had geprobeerd met de leash op een Oh Shit handle. Bij het trekken van zijn safety, bleef zijn kite een aantal minuten lang loopen. Dus ook dat kan verkeerd af lopen. Vijfdelijn blijft blijkbaar toch zijn voordelen houden.

Misschien was hier een reden voor. Zou het niet meteen ter zijde schuiven. Zou eerst het complete verhaal willen lezen voor ik daar een uitspraak over zou kunnen doen.

Maar ik blijf bij mijn stelling dat je niet kan varen op de oplettendheid van de oplater of altijd blindelings kan varen op je eigen alertheid. De praktijk is dat je wel eens wat over het hoofd ziet. Dat is nu eenmaal menselijk. Beter is het een manier te hebben waarbij het niet erg is als het mis gaat. Maar daar hebben we het al over gehad en worden we het toch niet eens.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #17 Maart 02, 2007, 17:12:02
edit2Rapporteer  
Je moet zeker niet blindelings vertrouwen op anderen!
Blijf zelf alert en natuurlijk zien we wel eens wat over het hoofd, wat menselijk is.
Maar als je iemand vraagt om je kite op te laten weet dan in ieder geval zeker dat deze weet wat hij of zij doet, dat is dan al een barierre om te voorkomen dat iets fout gaat.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #18 Maart 02, 2007, 20:28:45
edit2Rapporteer  
Ik vaar zowel G-kite als SLE(flat) en kan zeggen dat met vlagerige wind en of hoge branding een sle(flat) een stuk relaxter vaart. Als je geen 5e lijn hebt zoals de meeste flats, is deze naar mijn mening niet veiliger dan een C-kite!
Als je tegen een vastgeklikte stopper vaart, dan zal de kite als deze geen ander depowersysteem hebben waar je je leash aan bevestigt ook gewoon gepowered blijven, ook als je je chickenloop released!
Enkele merken hebben tegenwoordig wel een systeem welke je stopper als het ware bypassed en waaraan je je HP-leash kan bevestigen, waardoor deze kite's ook gereleased kunnen worden middels je safety op je chickenloop.
Echter mocht de bridle verkeerd zitten, dan helpt denk ik alleen een 5e lijn!
Conclusie, Flat(SLE) = relaxter wat veiliger is, C-kite met 5e lijn minder relaxt, maar door 5e lijn ook een heel goed safety syteem heeft als je snel genoeg bent om deze te gebruiken!!

je kunt gewoon een leash aan de OSH vast maken (bij sommige merken) en je kunt gewoon releasen zonder runaway kite of iets
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #19 Maart 03, 2007, 03:25:30
edit2Rapporteer  
t'is makkelijk gezegt, maar ik weet waarom ik niet van briddles hou en mbt kitesurfen
het 'kiss' principe vervolg: keep it stupid simple
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.