toekomstig beeld klimaat verandering

xxedguyxx

Maart 03, 2007, 04:22:08
edit2Rapporteer  
 (geschokt_kitesmiley)

http://www.dumpert.nl/mediabase/10724/4ee77e1c/index.html

(geschokt_kitesmiley)

gelukkig woon ik in Gelderland  ThumpsUp
Gwensio

Antwoord #1 Maart 03, 2007, 04:26:09
edit2Rapporteer  
arnhem aan zeeee!!!!

jihaaa!

moes vandaag op school zoo film kijken van al gore of zo iets

denk dat we eigelijk best wel een ernstig probleem hebben als der gebeurt wat die goos zegt!
R@bert

Antwoord #2 Maart 03, 2007, 05:02:20
edit2Rapporteer  
Nederland wordt 1 grote kite-spot!!! Joepie
MEGALOOPBEUN

Antwoord #3 Maart 03, 2007, 05:04:25
edit2Rapporteer  
al gore komt uit een fantasyland zijn zelf de grootste  vervuilers  ListenToMe dus hij moet ons niks vertellen en lekker thuisblijven
Dangerfield

Antwoord #4 Maart 03, 2007, 05:08:35
edit2Rapporteer  
Het mooie van een theorie is dat hij blijft gelden zolang niet wordt bewezen dat hij niet klopt.
Laat het nu net zo zijn dat klimaatverandering alleen achteraf met zekerheid is vast te stellen.

Inmiddels zijn de mensen en hun wetenschappers zo arrogant dat ze menen alles te kunnen bevatten en voorzien. loser

Houd er rekening mee dat de hele klimaatdiscussie inmiddels zo groot is, en de financieele belangen zo enorm dan niemand nog geïnterreseert is in wat er werkelijk wel en niet gebeurd. Het mis hebben en een hoop geld verdienen is net zo goed als het juist hebben en een hoop geld verdienen...  ListenToMe

Tussen de jaren 40 en de jaren 70 was het uitzonderlijk koud, het model van meneer Gore had toen waarschijnlijk wadlopen naar Harwich voorzien in het jaar 2010... loser

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Maart 03, 2007, 05:12:06
edit2Rapporteer  
@ iceberg: WORD!
MEGALOOPBEUN

Antwoord #6 Maart 03, 2007, 05:28:56
edit2Rapporteer  
hey lucas vind die temperatuur van de laatste maanden wel lekker ben super voorruitgegaan met kiten en het word nu alleen maar warmer dus meer varen  jihaaaaaaaaaaaaaaaaa ThumpsUp
#RemcO#

Antwoord #7 Maart 03, 2007, 05:29:37
edit2Rapporteer  
ik heb die film pasgelede ook gezien,,
het blijkt nogal ernstig te zijn,,
als die gast alles juist heeft en we er nx aan doen..
is het hier over 50 jaar één grote tropische kitespot!!!!!!!!!!

GOOD WINDS DUDES!!

P'S'

Laterss

Emma

Antwoord #8 Maart 03, 2007, 06:03:30
edit2Rapporteer  
=D....enschede lekker dicht aan het water Grin
Alferink

Antwoord #9 Maart 03, 2007, 06:44:33
edit2Rapporteer  
Voor de mensen die m gezien hebben,

Dat lijntje met die hoogwerker vond ik wel 'geinig', vooral daarmee bedacht ik me... hmmm toch wel een lastig probleem Tongue.

Maarja het zegt ook wel genoeg dat er een beloning is van 25 miljoen dollar voor het idee/principe die een minimum aan CO2 per jaar UIT de atmosfeer haalt, dus omzet in een andere stof.
Silversurfer1

Antwoord #10 Maart 03, 2007, 15:12:52
edit2Rapporteer  
dat er nog mensen zijn die beweren dat er niks aan de hand is met het klimaat sta ik van te kijken.

het is bewezen dat als er veel co2 in de atmosfeer komt de temperatuur van de aarde stijgt. dat is een wetenschappelijk feit. net zoals wanneer ik je een klap in je gezicht geef dat dat pijn doet  (grinnik_kitesmiley) daad gevolg

bytheway ik heb de film van gore nog niet gezien (ben ik te bang voor  (shame_kitesmiley) en dat hij een hoge energierekening heeft is ook dom, maar dat neemt niet weg dat zijn boodschap juist is; MINDEREN MET CO2 AUB!!!. you can shoot the messangerboy but the message stays the same.
Arnie26736

Antwoord #11 Maart 03, 2007, 15:16:01
edit2Rapporteer  
dat er nog mensen zijn die beweren dat er niks aan de hand is met het klimaat sta ik van te kijken.

het is bewezen dat als er veel co2 in de atmosfeer komt de temperatuur van de aarde stijgt. dat is een wetenschappelijk feit. net zoals wanneer ik je een klap in je gezicht geef dat dat pijn doet  (grinnik_kitesmiley) daad gevolg

bytheway ik heb de film van gore nog niet gezien (ben ik te bang voor  (shame_kitesmiley) en dat hij een hoge energierekening heeft is ook dom, maar dat neemt niet weg dat zijn boodschap juist is; MINDEREN MET CO2 AUB!!!. you can shoot the messangerboy but the message stays the same.

Der is hier in nederland toch ook ijstijd geweest , dus waarom zou het niet wat warmer moge zijn. Doe mij maar tropisch klimaat. Lkkr windje. Lekker zonder wetsuit (H)
Dangerfield

Antwoord #12 Maart 03, 2007, 15:52:19
edit2Rapporteer  

het is bewezen dat als er veel co2 in de atmosfeer komt de temperatuur van de aarde stijgt. dat is een wetenschappelijk feit. net zoals wanneer ik je een klap in je gezicht geef dat dat pijn doet (grinnik_kitesmiley) daad gevolg

bytheway ik heb de film van gore nog niet gezien (ben ik te bang voor (shame_kitesmiley) en dat hij een hoge energierekening heeft is ook dom, maar dat neemt niet weg dat zijn boodschap juist is; MINDEREN MET CO2 AUB!!!. you can shoot the messangerboy but the message stays the same.

Dat is nu precies de paniekredenatie die ze graag zien (voor zover ja van een redenatie kan spreken  loser:
CO2 > Warmer
Warmer > Ijs smelt
Ijs smelt > Nederland weg.

Kijk eens reclame:
Kind speelt buiten > wordt heel vies
Vieze kleren > moet je wassen
Wassen met Dreft > Kleren weer schoon, kindje blij
Wassen met merk X > Kleren niet schoon, kindje verdrietig.
Duidelijk: WASSEN MET DREFT AUB!  ListenToMe

Oorzaak > Gevolg redenatie is niet voldoende. Je moet uitsplitsen welk deel van de oorzaak waaraan toe te schrijven is, en of en mogelijk meerdere oorzaken zijn.
Vervolgens moet je ook kijken hoe zeker je bent wan het gevolg en hoe dit in relatie staat met alle mogelijke oorzaken. enz enz.

Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, blijf alleen kritisch en onderken dat er inmiddels heel veel geld omgaat in deze discussie, zowel direct als indirect. Sowieso moet je sceptisch staan tegenover alles wat wordt gehyped.  loser

Ik stap over een paar uur in het vliegtuig naar Egypte om zo mijn bijdrage te leveren aan een beter nederland.
Groeten aan Gore.
 schater
Silversurfer1

Antwoord #13 Maart 03, 2007, 15:57:57
edit2Rapporteer  
gast, de laatste ijstijd was 20.000 jaar geleden. de temperatuur stijgt in een korte tijd zo snel dat dat niet valt onder natuurlijke klimaatsveranderingen. als je die grafiek zou zien gaat de curve zo extreem omhoog dan moet je wel conluderen dat er iets anders aan de hand is dan een natuurlijke klimaatsverandering. wake up!!  ListenToMe ListenToMe ListenToMe 

maar door dat warmere weer kunnen we wel idd lekker doorkiten in de winter  (grinnik_kitesmiley)

Graph 1 showing one degree Fahrenheit rise in the temperature record of the entire earth's surface during the 20th Century.

Graph 2 showing roughly 1000 years of temperature in the northern hemisphere. It is based on combined data from ice layers, corals, trees, etc. The 20th Century's one degree Fahrenheit warming stands out dramatically.

Graph 3 Over a 40 year period, scientist Charles Keeling measured the amount of carbon dioxide (CO2) in the atmosphere. The above "Keeling Curve" shows the increase in total concentrations of CO2 in the atmosphere from 1957-1997. This unbroken record of the carbon dioxide content of the atmosphere shows how it's gone up, in round numbers, from around 315 parts per million to around 370 parts per million on average today. This data is widely accepted by everyone.

Graph 4 showing a 450,000 year record of carbon dioxide (CO2) levels in the earth's atmosphere. This record was compiled from analyzing bubbles of fossilized air trapped in ice cores. The fossilized air shows the levels of carbon dioxide and other gases in the atmosphere throughout this 450,000 period. The last 100-150 years of the 20th Century show a significant rise in CO2.

Silversurfer1

Antwoord #14 Maart 03, 2007, 16:12:02
edit2Rapporteer  
ik sta zeker sceptisch over allerlei dingen (don't believe the hype!), maar dit is vrij duidelijk.

als dreft beter wast dan merk ik was ik met dreft of blijf jij dan toch stug doorwassen met merk x?  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)

en gore vraagt niet meer geld, hij vraagt juist dat we minder moeten gaan consumeren (consuminderen) en beter opletten wat we consumeren. kijk hoe een product word vervaardigd en gebruikt, niet meegaan in de reclamehype meer is beter etc)

het moet ook niet aan de mensen liggen dat we anders met de wereld moeten omgaan. die interessert het blijkbaar geen biet. de overheid moet een lange termijnvisie hebben. dus die moet zorgen dat bepaalde producten niet verkocht mogen worden omdat ze simpelweg te vervuilend zijn.

ga jij naar egypte, lekker voor je! ik rij zo naar wijk aan zee  Joepie

slingshot {Thomas}

Antwoord #15 Maart 03, 2007, 17:09:57
edit2Rapporteer  
zo iets was laatst ook op de tv, en sirieus het water stopt precies voor onze deur, ze ook foto zien van ons huis enz. echt heel vaag om te zien. maar goed voor dat dat gebeurt ben al lang uit huis bij me ouders en woon ik ergens anders (tong_kitesmiley)
kitertjuh

Antwoord #16 Maart 03, 2007, 17:49:31
edit2Rapporteer  
wat ben ik blij dat ik TILBURG woon. Dan hoef ik voortaan niet zo ver meer te rijden voor het water.
En Dan doen we gewoon de ronde om tilburg.
Hessel

Antwoord #17 Maart 03, 2007, 17:53:48
edit2Rapporteer  
Het gaat inderdaad hardstikke fout zo, maar die film van Al is gewoon propaganda voor de democraten. Maar dat er iets moet gebereuren heeft hij ook gelijk in. OF, door de overstromingen sterven heel veel mensen, die mensen verbruiken geen CO2 meer en dan stopt het broekaseffect weer  YeSS
storm

Antwoord #18 Maart 03, 2007, 18:21:44
edit2Rapporteer  
Tja, het zal toch wel gaan gebeuren "in time"...
Maar Tilburg op een eiland omringd door zee.... Met elke windrichting varen.....Yes!
joop

Antwoord #19 Maart 03, 2007, 19:37:59
edit2Rapporteer  
De hele hype over klimaat verandering is hetzelfde als de zure regen hype van de jaren 80.

-hele bossen zouden ontbladeren / standbeelden zouden spontaan oplossen / als kind was je bijna bang om buiten te spelen als het regende

Ik denk dat al die onderzoekers die daar aan werkten nu aan de klimaatverandering onderzoeken werken.

Groet Joop

(die gerust wel geloofd dat het klimaat langzaam verandert maar twijfelt aan de invloed van de mens erop en schadelijke gevolgen ervan)
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #20 Maart 03, 2007, 22:03:28
edit2Rapporteer  
Niets meer aan te doen, hadden ze wat vroeger aan moeten denken.

Mitchel_12000

Antwoord #21 Maart 03, 2007, 23:52:04
edit2Rapporteer  
Ik ben het volledig met Iceberg eens.

Even een klein vergelijk. In de oertijd, was er een periode waarbij de zeespiegel van de Noordzee in 100 jaar met 4 meter steeg. Wij hebben nu te maken met een gemiddelde stijging van zo'n 70 tot 100 cm per jaar.

Het is ook een feit, dat om de zoveel eeuwen, er een ijstijd opgang komt. Dit is een hele natuurlijke gang van zaken waar wij mensen niks tegen kunnen doen.

Uitstoot van CO2 is naar mijn mening niet het grootste probleem. Belangrijken zijn dingen als overbevissing, jagen op uitstervende diersoorten, kappen van complete oerbossen, enz.
lennart

Antwoord #22 Maart 04, 2007, 01:59:48
edit2Rapporteer  
dan worden de huizen rif grote golven
deltomaso

Antwoord #23 Maart 04, 2007, 02:18:17
edit2Rapporteer  
Betekent dit nu dat we direct met z'n allen in Duitsland zitten? Zullen die moffen lekker balen dat hun net nieuw verworven noordzeestrand vol met nederlandse kiters zit!
big_ben_lair

Antwoord #24 Maart 04, 2007, 03:41:43
edit2Rapporteer  
ze moeten eerst eens kijken hou hoog het overal in NL is! noord oost Groningen is in gepolderd  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.