Mirns, wie gaat er kiten

DaanD

Antwoord #2775 Juni 28, 2008, 02:29:35
edit2Rapporteer  
Is het morgen te doen @ Mirns? Een maat van mij is er nog nooit geweest
en wil er ook wel een keer naartoe. We zijn opzoek naar een vlaakwater spot.
En ik ben een keer op Mirns geweest met oosten wind en is het dus met de
zuidwesten wind ook goed te doen???

Voor morgen (Ijsselmeer) is er 13-14 knopen afgegeven, dus wordt net aan op Mirns (gok ik). Ik denk dat je richting de kust meer kans hebt op wind!
Idefixe

Antwoord #2776 Juni 28, 2008, 02:33:51
edit2Rapporteer  
Het moet ff niet veel gekker gaan worden dan: vorige week de 13 Fuel aan gort, vandaag was het de beurt aan de 14m Cabrinha.
Tijdens een pauze, vlieger ligt ff op de kant: Kaboem,  L.E. over een metertje opengescheurd incl. ontlplofte bladder............
weer eentje naar de kloten   Angry   :'(   
Jordi_1990

Antwoord #2777 Juni 28, 2008, 02:42:30
edit2Rapporteer  
jemig wat een baalseizoen!
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2778 Juni 28, 2008, 02:43:43
edit2Rapporteer  
Het moet ff niet veel gekker gaan worden dan: vorige week de 13 Fuel aan gort, vandaag was het de beurt aan de 14m Cabrinha.
Tijdens een pauze, vlieger ligt ff op de kant: Kaboem,  L.E. over een metertje opengescheurd incl. ontlplofte bladder............
weer eentje naar de kloten   Angry   :'(  

Het lijkt wel of je het op je afroept! Echt klote man!

Ik denk dat het morgen dan toch de Brouwersdam of Oostvoorne wordt. Wink
peter.

Antwoord #2779 Juni 28, 2008, 02:45:02
edit2Rapporteer  
jah dikke ..... sessie

kite stuk en board stuk
Idefixe

Antwoord #2780 Juni 29, 2008, 03:37:51
edit2Rapporteer  
Mirns was vandaag "klein Duitsland" . Het merendeel echt superstartende beginners. Af en toe vlak voor de kant een chaos van "met je vlieger op 12 uur wazig om je heen kijken" figuren.
Mensen die 20 meter upwind van jou , zonder blikken of blozen een mislukt sprongetje inzetten om daarna zeer verbaasd te kijken dat ze enigzinds downwind ( lees in jouw vlieger/lijnen ) terecht zijn gekomen.
Verder respect voor de moeder die ( midden in/op het water) klakkeloos de bevelen van haar zoontje  opvolgde om een half lege Fuel de lucht in te krijgen. ( of was deze moeder een beetje naïef ?  Grin )
Minder leuk was het moment dat ik een (Nl)  kitesurfer opmerkzaam maakte op het feit dat hij zich in de zwemmerszone bevond. Ik kreeg als antwoord: "Tja je mot niet lullig doen man, die vent van de surfschool doet het ook.............."   
Wind was in de morgen pittig ( 20 knp) werd daarna een net wel / net niet windje. Dat "wel / net niet windje " zorgde voor veel hilarische momenten met de vlak voor de kant samengeschoolde beginners. Hier en daar een lekker vliegertje door elkaar, waanzinnige zelfmoord / start en landings pogingen. Alles liep gelukkig goed af.
Later op de middag ging de woei weer lekker aan en nog lekker kunnen raggu ende rammu dan.
Goonie

Antwoord #2781 Juni 29, 2008, 05:16:09
edit2Rapporteer  
Het was zeer zeker een fijne dag en met de bijna 50 meter lijnen ging het best wel en eeuh idefix... je backloops zien er steeds beter uit.... knmra voor senioren volgend jaar??? hahaha
Idefixe

Antwoord #2782 Juni 29, 2008, 05:20:41
edit2Rapporteer  
En nog een echte  F*cking KITELOOP eruit geknald dan  YeSS   YeSS   YeSS
na / tijdens de crash van een totaal over-geroteerde , mislukte, head first into china , backloop
zwelg

Antwoord #2783 Juni 29, 2008, 07:06:47
edit2Rapporteer  
de schoonouders zitten bij mirns  Grin :Ddus moet morgen langs loser loser loser en als het waait  Joepie Joepie... natuurlijk efffe m'n skils schowe mmmmmmaaaaaaaaarrrrrr uhhh ben er nog nooit geweest dus zal effe goed het bordje bij het restaurant chekken en wat lokals aan spreken en zie je me met m'n 12m cult of m'n 9m shoc in de buurt van iets waar ik niet mag zijn zeg het maar .... zal dan  even  vriendelijk lachen Cheesy en er niet meer komen  ThumpsUp..... hoop dat het nie zo knetter druk is ListenToMe tot straks ...
Idefixe

Antwoord #2784 Juni 30, 2008, 02:01:23
edit2Rapporteer  
Vandaag was het Wijk. Goonie & ikkie naar zee.Vrijdag en gisteren al behoorlijk gevaren dus ik was nog behoorlijk brak. Alle fatsoenlijke vliegers kapot dus de ouwe meuk mee. Windje was het voor mij net wel / net nie ( met die ouwe vliegers dus)  biertje erbij en lekker de hele dag op het strand zitten chillen. Was wel weer gezellie.
DaanD

Antwoord #2785 Juni 30, 2008, 02:10:21
edit2Rapporteer  
Vandaag was het Wijk. Goonie & ikkie naar zee.Vrijdag en gisteren al behoorlijk gevaren dus ik was nog behoorlijk brak. Alle fatsoenlijke vliegers kapot dus de ouwe meuk mee. Windje was het voor mij net wel / net nie ( met die ouwe vliegers dus)  biertje erbij en lekker de hele dag op het strand zitten chillen. Was wel weer gezellie.

Te weinig wind op Wijk, of te veel? Ik heb vanmiddag nog ff een thuiswedstrijdje gevaren en was toch wel dik gepowered bijna overpowered met mn 13 Fuel! Was weer lekkerrrrrr!!  ThumpsUp
Idefixe

Antwoord #2786 Juni 30, 2008, 02:17:17
edit2Rapporteer  
Woei genoeg op wijk maar ik moest het doen met de 2004 Nitro 14 ( vind ik niet meer lekker varen sinds ik aan de fuel heb gehangen) en voor de 10 was er ( voor mij) te weinig. Had ik nu weken niet gevaren was ik wel aan die 14 gaan hangen maar ik had nu zoiets van: laat maar.....
Goonie

Antwoord #2787 Juni 30, 2008, 03:24:14
edit2Rapporteer  
was zeker ff gezellig en heb ook zeker nog lekker gevaren op wijk... ik wist ook niet dat golfen als een schans konden werken jee wat is dat fijn als je door hebt(na een tip van idefix) hoe je die rommel nou echt hoog kan krijgen.. nou als je al hoger gaat dan normaal en dan ook nog al het water onder je weg zuigt door de golven.. pfff.. wel een lekker gevoel trouwens.. kortom toppie...
LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #2788 Juni 30, 2008, 03:44:45
edit2Rapporteer  
Vandaag mirns lekker veel woei, super gevaren met mijn 9m schockwave het was niet druk dus lekker veel ruimte om me heen. ThumpsUp
En de eerste 400m super strak water!!!
Er moet echt maatregelen worden getroffen i.v.m in het natuurgebied varen en het op laten van de kite op het gras veld, ik heb een aantal jongens nog kunnen stoppen anders was het verkeerd afgelopen met de kite.
Als er niet snel iets aangedaan wordt gaan we de zelfde kant uit als op workum ListenToMe
Kortom het was een SUPER DAGGIE op mirns Joepie
zwelg

Antwoord #2789 Juni 30, 2008, 05:12:06
edit2Rapporteer  
yeb was lekker met de shoc 9m op mirns vandaag .... alleen vand dat oplaat plekje heeellllllleeeeemaaaaaaaaalllll k@$&^%t kl&^&%^te t&(*^&ing (kan niemand die bomen om zagen) dat lopen met vast gemaakte lijnen is nie echt  mijn ding... maar goed water was heerlijk vlak en na een tijde wat te hebben gevaren en stil liggen als er iemand in m'n vaar richting zat ging het wat beter en gewoon lekker door kunnen varen .... misschien ben ik dom lop en voor al niet famous mmaaaruhh waarom kan de nkv geen stuk dijk pachten...... een stuk van mirns vadaan ( als je met je gezicht naar het water staat naar links )..  kunnen we/jullie daar vandaan een oplaat en land plaats maken ... net iets groter als nu en zonder bomen of riet ..
vond het varen op het ijselmeer helemaal top lekker lang heup diep water en genoeg ruimte om mooie sprongen te oefenen en heerlijk te varen op vlak water...was nog nooit op workum geweest maar zou echt zonde zijn als er geen oplossing zou komen voor kiters op het ijselmeer in friesland ... kan goed  begrijpen als er mensen zijn die daar graag met hun kleine kinderen komen dat ze gaan klagen over de veiligheid is niet echt onbegrijpelijk is nog geen 5 m van mekaar van daan .. maar ja ben dan ook strand gewnt  .... hoop dat ik nog is terug mag komen ..laters
FonezzzZz

Antwoord #2790 Juni 30, 2008, 06:30:05
edit2Rapporteer  
Super rustig op mirns, met de opgegeven woei!!

tips van de dag
- laat nooit je 8 meter thuis.... zoveel ruimte neemt die tas ook niet in beslag...
- ga niet je loopjes oefenen met een 25 knoopen met je 11 meter....
- drink minder baco's als je toch nog gaat kiten de volgende dag
- En als je honger hebt... gewoon een heerlijke plate bij wiebe halen  ThumpsUp

EN DE GROTE VRAAG>>>>>> wanneer stick ik nu mijn railey to blind
Idefixe

Antwoord #2791 Juni 30, 2008, 15:41:13
edit2Rapporteer  
Citaat
  misschien ben ik dom lop en voor al niet famous mmaaaruhh waarom kan de nkv geen stuk dijk pachten...... een stuk van mirns vadaan ( als je met je gezicht naar het water staat naar links )..  kunnen we/jullie daar vandaan een oplaat en land plaats maken ... net iets groter als nu en zonder bomen of riet ..

Daar zijn we dus al een jaartje mee bezig. Had er al lang kunnen zijn maar helaas iedere keer weer mensen die buiten de zone / natuurgebied aan het klooien. Hierdoor was er veel weerstand vanuit de bevoegde partijen......

de uitbreiding is nu gerealiseerd: we krijgen er een flink stuk weiland bij.
Voor de duidelijkheid: alles links van de gele boei is kitezone, alles rechts van de gele boei is bufferzone / natuurgebied. bufferzone valt onder verbod BPR / Natuurgebied valt onder verbod NB wetgeving en BPR .
VincentC

Antwoord #2792 Juli 03, 2008, 16:56:32
edit2Rapporteer  
Super rustig op mirns, met de opgegeven woei!!

tips van de dag
- laat nooit je 8 meter thuis.... zoveel ruimte neemt die tas ook niet in beslag...
- ga niet je loopjes oefenen met een 25 knoopen met je 11 meter....
- drink minder baco's als je toch nog gaat kiten de volgende dag
- En als je honger hebt... gewoon een heerlijke plate bij wiebe halen  ThumpsUp

EN DE GROTE VRAAG>>>>>> wanneer stick ik nu mijn railey to blind

- Duuuh!
- Goh ya think?!
- 's Avonds een vent, 's Ochtends lekker uitslapen!
- Agree 100%

Zodra die knop is omgegaan en je gewoon je board blind plant, trick stelt niets voor, it's all mental!

Morgen nog mensen vrij?
job

Geen avatar

Antwoord #2793 Juli 03, 2008, 20:47:13
edit2Rapporteer  
was zeker ff gezellig en heb ook zeker nog lekker gevaren op wijk... ik wist ook niet dat golfen als een schans konden werken jee wat is dat fijn als je door hebt(na een tip van idefix) hoe je die rommel nou echt hoog kan krijgen.. nou als je al hoger gaat dan normaal en dan ook nog al het water onder je weg zuigt door de golven.. pfff.. wel een lekker gevoel trouwens.. kortom toppie...

Dacht dat u naar Ijmuiden wilde komen ;-) en ik maar wachten op je....
Goonie

Antwoord #2794 Juli 03, 2008, 21:06:16
edit2Rapporteer  
haha job ik heb het geprobeerd maar de kustwacht hield me steeds tegen als ik weer upwind was... en ik had geen tel bij me op het water .... maar idd...
Idefixe

Antwoord #2795 Juli 03, 2008, 22:09:11
edit2Rapporteer  
Ik ben morgenmiddag vrij maar heb alleen ouwe shitzooi vliegers ( en dat vind ik gewoon geen zak meer an  ThumpDown )
Joosdo

Antwoord #2796 Juli 03, 2008, 23:03:28
edit2Rapporteer  
Ik ben morgenmiddag vrij maar heb alleen ouwe shitzooi vliegers ( en dat vind ik gewoon geen zak meer an  ThumpDown )

Riekt het hier een klein beetje naar snobisme...
Idefixe

Antwoord #2797 Juli 03, 2008, 23:25:27
edit2Rapporteer  
Citaat
Riekt het hier een klein beetje naar snobisme...

absoluut niet dus. Het was/is voor mij een vergelijking van een Nitro 2005 met een Fuel 2007.
Dat is ongeveer hetzelfde als fietsen op een bakfiets en dan heel even op zo'n titanium / alu / koolstof / carbon ( je begrijpt wel wat ik bedoel  Grin ) frame tour de France fiets mogen rijden en daarna weer terug naar je bakfiets..........
Joosdo

Antwoord #2798 Juli 04, 2008, 00:11:25
edit2Rapporteer  
Ik ben morgenmiddag ook vrij, maar waait het dan? Heb wel weer zin in een dagje Mirns, maar het word echt te duur voor een retourtje...

Carpoolen dan maar?

FonezzzZz

Antwoord #2799 Juli 04, 2008, 00:19:37
edit2Rapporteer  
@ vincent dat board plant ik wel blind.. maar nu nog blijven staan ^^ en je SBEND to BLIND IS BRUUT  Joepie

Maar goed, tas wordt vanavond ingepakt, vrijdag nog stappen @ adam en ZONDAG OFF TO BRAZILIE

lekker puh !! goed zomerseizoen toegewenst in NL @ Mirns !!

See you guys well weer in Augustus... en ben benieuwd welke tricks je dan sticktdtdt TOM

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.