Surfrik
|
Ik ben van vrijdag tot en met maandag in Friesland (stacaravan in makkum) Het is de bedoeling om zoveel mogelijk te kiten. Vrijdag en zaterdag voorspelt windfinder ZZW met ongeveer 14 knopen. Met een 13m2 en 70kg hoop ik te kunnen varen. Waar kan ik het best heen gaan? Mirns of Workum? De richting lijkt mij beter voor Mirns maar is de wind gemiddeld genomen niet iets harder bij workum? dan bij Mirns bij deze richting??? Graag jullie ervaring. Hoeveel west moet er in de wind zitten voordat Workum beter wordt dan Mirns? Hopend dat de wind nog iets harder wordt dan voorspelt ben ik vrijdag en zaterdag de hele dag op Mirns of Workum te vinden!
|
|
|
[Pepper]
|
Denk dat ik voor morgen ook maar even een snipperdagje ga regelen. Met een zonnetje en een knoopje of 14 uit het zuiden zou het vrijdag op Mirns toch wel vaarbaar moeten zijn.....
|
|
|
Surfrik
|
Dat lijkt mij ook. Maar jij denkt dat Mirns het best is met ZW?
|
|
|
[Pepper]
|
Vind Mirns gewoon leuker om te varen. Helemaal nu je op Worum niet meer met je auto tot aan het strand mag rijden.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Voordeel van Mirns tov Workum 1) minder ver rijden vanuit de polder 2) geen parkeergeld 3) Capechino van Wiebe 4) geen last van die camping gasten 5) geen onverwachte en harde landing op een zandbank Voorspelling voor morgen zijn erg goed.. watersportweer geeft 16a 17 knoop Ik ben van de partij
|
|
|
KappuhH
|
Als het ff kan ben ik zaterdagmiddag van de partij. Relaxte nieuwe foto HJ
|
|
|
sjef
|
Hee mini-me, ga je nu wel varen dan of moeten wij ehm weer uit testen, haha. succes ik gok het er niet op met mn 11 yagra. misschien dat ik naar wijk ga gegroet en veel plezier!
|
|
|
sjef
|
watersportweer geeft ie 20kn aan voor wijk en windguru 14kn ga erzelf dan tussen in zitten dan lijkt me Wijk voor morgen geen verkeerde keus, Toch?
|
|
|
Goonie
|
als iedereen nou naar wijk gaat kan ik morgen lekker alleen varen whahahahahaha....
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik heb er GON Neem mijn camera mee dus kun je weer een nieuwe avatar plaatsen.. @ Kappuh..Tja die foto @ Sjef... mijn ervaring met watersport is best dus ga er vanuit dat ze gelijk gaan krijgen en vanaf 10 a 11 knp kan ik lekker varen dus dat gaat hopelijk wel lukken Eerst ff met die boef ( zie foto) naar de dierenarts en dan
|
|
|
Idefixe
|
HHMm het zou morgen nog best eens lekker kunnen gaan woeien ...... maar tja: vlieger stuk en werken Nog een weekje werken en dan een weekje vakantie. Statistisch gezien is er dan een goede kans op woei.
|
|
|
LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
Tom jij heb je vlieger stuk en mot werken KLOTE Maar ik wil veel WOEI en snel want ik wil mijn 9m cult toch een keer testen,het had gekunt maar ik had allemaal verplichtingen het afgelopen weekend dus ook SUPER KLOTE En morgen gewoon werken dus het zit me niet mee heb al 5 weken al niet gevaren K*T dus, maar is er woei in het verschiet of niet :'(
|
|
|
[Pepper]
|
Dat gaat wel goedkomen vandaag:
WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART GELDIG 100600/101200 UTC
WIND: LANDINWAARTS ZUID TOT ZUIDWEST 3-6 KN, GELEIDELIJK TOENEMEND 5-10 KN. AAN DE KUST EN OP HET IJSSELMEER 10-16 KN, TOENEMEND 17-22 KN.
VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN 101200/101800: DE WIND NEEMT ENKELE KN TOE.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Vandaag best een lekker dagje gehad. Was net iets te weinig wind om met een 12m2 te kunnen varen dus heb lekker aan die 13m2 trekzak gehangen.. Zonnetje was ook present dus heb mooie pica´s kunnen schieten. Moet de foto´s nog ff selecteren en bewerken (300 st) en zal ze daarna op het forum zetten. FF een voorproefje
|
|
|
KappuhH
|
Morgen nog mensen @ Mirns? Als er wind is kom ik na mn werk nog ff.
|
|
|
|
|
McBridges
|
Morgen ook niet slecht Kan niet mooier, vanavond nachtdienst, dochtertjelief morgen vrij...............partytime!!!! En de hamvraag.............wie nog meer morgen Mirns
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Denk dat ik morgen ook maar even die kant op rij... hele dag vrij.......
voorspellingen zijn een beetje vaag... windfinder zegt gaan!, watersportweer zegt thuisblijven!
|
|
|
KappuhH
|
Morgen rij ik rond de middag van Staphorst naar Workum. Iemand interesse om mee te rijden?
Hoe zit het eigenlijk nu met parkeren in Workum? Niet meer dicht bij het strand? Kun je ook ergens gratis parkeren?
|
|
|
Marko
|
Ik ben maandag van de partij ziet er goed uit in ieder geval wat ze nu opgeven
|
|
|
|
KappuhH
|
Mirns is morgen toch aflandig? Daarom rij ik naar Workum. Mocht de richting wel goed zijn dan ben ik er wel te vinden.
|
|
|
|