algemene waarschuwing

Elevation

Berichten: 1363
Maart 12, 2007, 04:12:56
edit2Rapporteer  
Vandaag heb ik me 9 meter raven 1 terug gehad.. gerepareerd en al.. zal f kort verslagje doen hoe het gebeurd is..

Vorige week zaterdag was ik bij de kous, kom liep langzaam vol en wind liep geleidelijk vol naar acceptabele hoogte.. kite opgepompt, lijnen vast en kennelijk verkeerde persoon uitgezocht om m'n kite op te laten..
Helaas zat m'n linker stuurlijn ( blauw bij Naish kites ) om m'n neuslijn waardoor kite alleen naar rechts trok. De persoon die me kite op liet pakte gelukkig me kite weer aan waarna ik me blauwe lijn los wilde maken om hem  weer wilde vast maken. Ondanks dat ik heb geroepen dat ik me kite niet in de lucht wilde hebben werd me kite toch weer de lucht in gegooid waarna ie na twee korte downloops het terras van strandtent "de kous " verkoos als landingsplek. resultaat, 2 scheuren.

Ik wijs naar niemand, in eerste instantie naar mezelf, maar paar lijnen creeerd al gauw een verkeerde druk op de verkeerde lijnen waardoor een kite kan gaan loopen.. Ondanks dat het waarschijnlijk grotendeels m'n eigen schuld was denk ik dat degene die m'n kite in tweede instantie opliet ook wel ff iets meer van z'n verantwoordelijkheid had kunnen nemen en de kite neer had kunnen leggen zoals ik riep..

I rest my  case, ben sinds afgelopen vrijdag eigenaar van 2 nieuwe ravens.. hopelijk leert iedereen inclusief ik zelf hier ites van..

Toch wil ik iemand in het bijzonder bedanken.....Wie de schoen past trekt hem aan...  ThumpDown
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #1 Maart 12, 2007, 04:17:10
edit2Rapporteer  
Ik zou in vervolg ff de lijnen checken als je kite nog de grond ligt. Maar idd veel mensen gooien gewoon de kite de lucht in, niet wachtend op een teken.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Maart 12, 2007, 04:17:25
edit2Rapporteer  
Bart,

Goed dat je dit even post, veel mensen zouden dit niet durven posten maar hier kan iedereen wat van leren!

Arjen
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #3 Maart 12, 2007, 05:50:29
edit2Rapporteer  
het blijft een *%^&*% actie, maar twee meter voor de kous je kite oplaten is eigenlijk ook vragen om probs. een windvlaag en je bent het haasje
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #4 Maart 12, 2007, 06:06:45
edit2Rapporteer  
Als je als helper de kite oplaat kijk ik altijd mee hoe de lijnen lopen, ervaren mensen of niet, laatst op Muiderberg ook weer een staaltje gezien....

En bij bows kan die ook wat om de tip zitten bijvoorbeeld, en dat kan je als rider (zonder bril zoals ik) maar heel matig zien.

Kortom, ook een helper heeft verantwoordelijkheid. En iedereen kan oplaten en aanpakken, mits goed geinstrueerd. Bij Mirns heeft een wandelende mevrouw weleens m'n kite aangepakt toen de wind binnen no time heel erg toenam (geen bui !!!) en zelfs dat ging soepel.

Gr Joost
zoo
Gast
Antwoord #5 Maart 12, 2007, 07:24:40
edit2Rapporteer  
De rechtse stuurlijn bij Naish is blauw, niet links.
Azrael
Gast
Antwoord #6 Maart 12, 2007, 08:37:39
edit2Rapporteer  
Zowieso gewoon heel duidelijk afspreken dat je alleen de kite de lucht in wilt als je je duim opsteekt en anders pertinent niet. Mijn pa vergeet het soms ook "Ja maar de lijnen zaten toch goed?" en dat is niet altijd even fijn want dan moet ik weer onverwacht gaan corrigeren en ik zit daar nooit op te wachten.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #7 Maart 12, 2007, 14:10:58
edit2Rapporteer  
Zowieso gewoon heel duidelijk afspreken dat je alleen de kite de lucht in wilt als je je duim opsteekt en anders pertinent niet. Mijn pa vergeet het soms ook "Ja maar de lijnen zaten toch goed?" en dat is niet altijd even fijn want dan moet ik weer onverwacht gaan corrigeren en ik zit daar nooit op te wachten.
haha, hoe herkenbaar....tja, soms roep ik ook de hulp in van een argeloze voorbijganger, soms moeilijk te begrijpen dat zij niet de inzichten hebben mbt vb de windrichting.
maar meestal gaat het goed, jij had toevallig pech elevation.....
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #8 Maart 13, 2007, 02:26:24
edit2Rapporteer  
danny ik zou dat nooooit doen want dat werkt gewoon niet de meeste ''leken'' hebben geen id hoe een vlieger zou moeten gaan
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Maart 13, 2007, 06:22:54
edit2Rapporteer  
Citaat
Zowieso gewoon heel duidelijk afspreken dat je alleen de kite de lucht in wilt als je je duim opsteekt en anders pertinent niet

Als je dit goed van te voren afspreekt kan het eigenlijk niet verkeerd gaan ListenToMe
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #10 Maart 13, 2007, 19:58:02
edit2Rapporteer  
Citaat
Zowieso gewoon heel duidelijk afspreken dat je alleen de kite de lucht in wilt als je je duim opsteekt en anders pertinent niet

Als je dit goed van te voren afspreekt kan het eigenlijk niet verkeerd gaan ListenToMe
Zo zag ik een keer een duim, dus ik liet de kite los. Alleen had de kiter dit niet verwacht want hij gaf met zijn duim aan dat ie wat verder in het water wilde starten, hij wees met zijn duim achter zich.
het kan eigenlijk niet verkeerd gaan = het kan dus wel
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Maart 14, 2007, 06:37:36
edit2Rapporteer  
Citaat
]Zo zag ik een keer een duim, dus ik liet de kite los. Alleen had de kiter dit niet verwacht want hij gaf met zijn duim aan dat ie wat verder in het water wilde starten, hij wees met zijn duim achter zich.
het kan eigenlijk niet verkeerd gaan = het kan dus wel

Maar heb je dit van te voren af gesproken ?????

Of ging je van je zelf uit met het idee DUIM is kite los ???

Als je het goed van te voren afspreek kan het niet verkeerd gaan !!!!

Heb het zelf een keer gehad in enkhuizen een paar jaar geleden met een man die mijn kite in een boom gooide, achteraf had ik eigenlijk niets met hem afgesproken. Ik dacht dat hij het wel meer had gedaan. Niet dus
Kite gelukkig zonder schade weer makkelijk uit de boom

Gr Richardt

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.