Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #23725 Augustus 28, 2011, 18:35:52
edit2Rapporteer  
 het was weer ouderwets gezellig op s'hout bijna iedereen  weer gezien en gesproken Joepie

en ja ook nog lekker gekite. YeSS YeSS

het wordt langzamerhand wel te gek met de lesgroepen, op een gegeven moment voer ik terug naar het strandje, en ik zag een muur van lessers voor me waar ik doorheen moest. ThumpDown

even geteld en het waren 9 verschillende groepen met elk 3 - 4 lessers.  Sad
ik snap dat iedereen het graag wil leren maar dit wordt te gek

ik hoop dat de gemeente gaat ingrijpen  en maar aan een paar scholen een vergunnning geeft, want nu verknallen de scholen het voor zichzelf en ook de andere kiters.

er gaan straks te veel ongelukken gebeuren en dan gaat s'hout helemaal dicht.
volgens mij is het nu nog steeds een gedoogzone.

dus kitescholen vooral zo doorgaan en jullie verknallen het voor iedereen (en dus ook voor je zelf, geen les is geen inkomsten) loser loser
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23726 Augustus 28, 2011, 18:41:15
edit2Rapporteer  
Persoonlijk heb ik totaal geen last gehad vanmiddag van de lessers Ik loop dan wel helemaal naar het einde waar de windsurfers opstappen.  ThumpsUp ThumpsUp

Als je daar het water op ga heb je geen lessers en vaar je zo naar de ouwe bejaarde lulle hoek  ThumpsUp

Morgen west dus waarschijnlijk maar weer eens naar Wijk om de auto te laten openbreken,  ThumpsUp Cool Joepie YeSS Joepie



prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #23727 Augustus 28, 2011, 18:46:56
edit2Rapporteer  
Ja riesjart , maar jij wil niet zo nodig je truukjes aan eenieder laten zien , als je een coolboarder ben dan doe je ht liefst je vette sjissol achter de balluh lijntjes waar iedereen je vette moves kan zien.

Ik duik juist altijd naar de fuiken , en soms pak ik een snoekbaars mij voor moeders de vrouw , is die ook weer bloid .
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #23728 Augustus 28, 2011, 19:00:45
edit2Rapporteer  
Ja het was weer gezellig op Schellie alle N/H kitekings waren weer eens aanwezig en op de momenten dat de wind wat wegzakte lekker even naar de kant om te ouwehoeren ...
Top kite heb je gekocht Peter ziet er goed uit en je gaat er ook nog lekker hoog mee  ThumpsUp
( tussen de lessers ) maar die zijn ook overal ...geintje  Grin Grin Grin
Ik zag vandaag ook nog Jody Bernal aan het kiten hij was steeds bezig op Richard zijn ouwelullen hoekje met een Naish Park hij was het ook nog duidelijk aan het leren .. Grin
Morgen nog een beetje wind ? we kijken wel waar we gaan varen..
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #23729 Augustus 28, 2011, 19:06:42
edit2Rapporteer  
Jaja, was zeker weer gezellie op Schellie. Lekker effies een uurtje of 2 zitten ouwehoeren. Jammer dat ik niet kon kiten, maar de gezelligheid was er niet minder om. Leuk om ons Beuntje ook weer eens een kwartiertje op het water te zien. Langzaam opbouwen Hans. Eind van het jaar heb je gewoon weer een kleine 10 sessies erop zitten voor dit jaar. Als je het uitrekent met het aantal kites dat jij hebt, komt dat op zo'n 2 1/2 sessie per kite per jaar. Straks kan je ze weer inruilen met 600 euro verlies per kite, waardoor je dus eigenlijk uitkomt op zo'n 250 euro per sessie. Aangezien die sessies van jou zo'n kwartiertje omhelzen, zou dat een uurtarief van 1000 euro betekenen. Kortom, die badkamer kan je wel uit je hoofd zetten. Grin

Topkite die Switch van je Peter. Echt mooi afgewerkt. Gauw een keertje testen van je.
Wie weet. ThumpsUp

Nog een kleine 2 weekies en dan op naar El Gouna met de KiteKings. Ik ga mijn tas vast pakken.
JIIIIIHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ListenToMe ListenToMe
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #23730 Augustus 28, 2011, 19:45:22
edit2Rapporteer  
Ja het was weer gezellig op Schellie alle N/H kitekings waren weer eens aanwezig en op de momenten dat de wind wat wegzakte lekker even naar de kant om te ouwehoeren ...
Top kite heb je gekocht Peter ziet er goed uit en je gaat er ook nog lekker hoog mee  ThumpsUp
( tussen de lessers ) maar die zijn ook overal ...geintje  Grin Grin Grin
Ik zag vandaag ook nog Jody Bernal aan het kiten hij was steeds bezig op Richard zijn ouwelullen hoekje met een Naish Park hij was het ook nog duidelijk aan het leren .. Grin
Morgen nog een beetje wind ? we kijken wel waar we gaan varen..
alle kitekings?
Zijn jullie mu nu al vergeten.Vandaag de Levente of zoiets getrotseerd.16 tot 35 knopen, lekkah hoor Tarifa.
See Joe's
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #23731 Augustus 28, 2011, 20:32:44
edit2Rapporteer  
Doe je goed in Tarifa.
Veel fun nog daar. ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #23732 Augustus 28, 2011, 20:42:58
edit2Rapporteer  
Nee hoor Peewee , ik mis je elke dag.... Echt hoor  InLove
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #23733 Augustus 28, 2011, 21:05:24
edit2Rapporteer  
hij was weer heel lekkel op schell vandaag toch weer een kwartiertje gevaren schater schater schater schater schater schater schater schater schater
ach die lessers gewoon erdoorheen varen en JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
roepen als je er langs vaart  
eerst effe shoppen morgenvroeg op de westermarkt en dan kom ik naar schell
denk dat ik er om een uurtje of 1 ben tot in de nacht  ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #23734 Augustus 28, 2011, 21:29:36
edit2Rapporteer  
Morgen na mijn powernap naar Wijk pier ,uurtje of 14:00 op de spot....ZIN  Joepie YeSS Joepie
frankandfree

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #23735 Augustus 28, 2011, 21:43:45
edit2Rapporteer  
Ik ben het er helemaal mee eens dat het aantal kitesurfscholen veel te groot is in de weekenden. Bovendien zag ik vandaag bij een school twee kites over de auto's heen gaan bij het oplaten en daar word ik helemaal niet vrolijk van. Van mij mag het gereglementeerd worden maar de vraag is dan hoe daarop gehandhaafd moet worden. Toch wil ik ook nog even kwijt dat gevorderde kiters en windsurfers soms rakelings langs mijn cursisten varen (liefst nog onderlangs) en dan vraag ik me wel af waarom dat nou nodig is. Cursisten schrikken daarvan en een ongeluk is dan zo gebeurd. Iedereen doet de sport voor zijn lol dus houd dan ook een beetje rekening met elkaar.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #23736 Augustus 28, 2011, 22:23:19
edit2Rapporteer  
Hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben redelijk nieuw hier.
Mijn naam is Mark, also known as Tommy. Ben 32 en zo geil als een pak boter.

En om die reden wil ik vragen of ik morgen ook even naar Wijk mag komen om ff lekker met jullie te duinhoppen, en kiten.

Ik werk tot half 1 en dan ga ik op wijk aan!

Gr Mark

Ps, ff serieus. Super om te lezen dat jullie Die hards blijven gaan!!! :-))
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #23737 Augustus 28, 2011, 22:26:13
edit2Rapporteer  
 (wendy_kitesmiley)Lessers of geen lessers.

 Je moet als gevorderde kiter gewoon lekker de ruimte opzoeken en niet lekker onder de kant willen klooien.

Het strandje is gewoon een beetje te klein ,waardoor bij drukte gevaarlijke situaties ontstaan.

Dus. . . . . . . . . . . .. ThumpsUp
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #23738 Augustus 28, 2011, 22:31:49
edit2Rapporteer  
Ik heb ook vandaag aan de buitenkant, waar het rustiger is en in het ouwe lullen hoekje gekite, en elke keer voor de muur van kitescholen gedraait. Maar dat hoekje wordt steeds kleiner en raakt voller, en je wilt ook een keer terug.

Wanneer er zoveel lesgroepen staan kan je ze bijna niet meer ontwijken, je houd afstand van de ene groep, die probeer je ruim boven langs te passeren, maar dan zit je eigenlijk al te dicht bij de volgende groep die upwind staat.

ik probeer dan niet te dicht bij een upwind groep te komen , want als een lesser de controle verliest (en dat hoort er nu eenmaal bij met lessen), dan vliegt ie down wind naar je toe.

wanneer ik dan zie dat een lesser de kite op 12 uur heeft , en upwind aan het lopen is , dan kan je er wel aan de downwind kant langs, maar het blijft een risico

bottom line: er  zijn te veel groepen en daardoor staan ze te dicht bij elkaar.

en laten we eerlijk zijn het water in schellinkhout is niet prive water voor kitescholen.

en nu met 9 groepen is het een probleem, maar ik vraag me af wanneer het ophoudt, volgende week staan er 15 groepen en daarna .....

uiteindelijk gaat het een keer zo fout dat de gemeente wel ingrijpt en dan zijn er 0 scholen en 0 kiters!
 
joosie

Berichten: 967
Antwoord #23739 Augustus 28, 2011, 22:48:09
edit2Rapporteer  
Wat was het weer lekkerrr op schel vandaag  Grin de backloop ging weer erg slecht door de aan / uit wind laat in de middag nam hij eindelijk aan en ging t iets beter.
En ja het blijft opletten geblazen Shocked zoveel kiters en lessers op t water, gelukkig niemand afgevoerd vandaag, al was het bij oplaten van sommige kites weer om te huilen en ging t weer net goed ThumpDown
 
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #23740 Augustus 28, 2011, 23:19:23
edit2Rapporteer  
ben jij al 32 tommy ?
dan moet je zeker morgen naar schell komen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gezelliger
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAA
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #23741 Augustus 28, 2011, 23:57:15
edit2Rapporteer  
Klopt wel gezellig op schell, maar die wind blijft RUK daar.. En waar doen we het in eerste instantie voor ....... Juistum !  ThumpsUp
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #23742 Augustus 29, 2011, 00:48:31
edit2Rapporteer  
's Ochtends op Wijk helemaal super, goeie golven en lekker rustig. Begin v/d middag werd het een stuk drukker, ook een hoop windsurfers. Wind bleef mooi aanstaan voor de 10m!
Levensgenieter

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #23743 Augustus 29, 2011, 10:48:02
edit2Rapporteer  
Gisteren een heerlijke (ietwat korte) dag gehad op Wijk. Het zonnetje, een goede constante wind en niet te druk, top!  Joepie

Na 2 uurtjes los gegaan te zijn, parkeerde ik mijn Bandit op het water..BAM.. Die liet duidelijk zien daar niet van gediend te zijn door 1 doek totaal van boven tot beneden open te laten rippen!
Shit! daar kwam een abrupt einde aan een mooie dag!  ThumpDown

Dit is de eerste 'blessure' voor mijn kite en vroeg me af wat jullie mij aanraden om hem te laten repareren. Hebben jullie positieve ervaringen ergens specifiek? Zelf woon ik in Wijk btw..

Alle tips zijn welkom!
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #23744 Augustus 29, 2011, 10:59:29
edit2Rapporteer  
Balen van je kite .... ThumpDown

Hans ,Ger en Peter e.a vandaag weer naar Schell... Grin
Ik ben er om 12.00 uur de buien boven Hoorn worden minder ( volgens buienradar) en de wind begint te waaien ..

De west- tot zuidwestenwind is matig, 3-4, in het kustgebied (vrij)krachtig, 5-6 Bft en in het noordelijk kustgebied af en toe hard, 7 Bft. Vanavond nemen wind en buiigheid langzaam af.

W/ZW de Wind staat goed voor Schellie .. Grin
On the Loose

Berichten: 1427
Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #23745 Augustus 29, 2011, 11:13:37
edit2Rapporteer  
Gisteravond laat teruggekomen van ons kiteweekend in Zeeland... Tongue

We waren weer met een hele leuke groep naar Renesse op de camping en hebben 3 dagen heel goed kunnen kiten (al begon het vrijdag wat laat, uur of 14.00 uur na de buien), toen maar wat langer door gegaan... Niet voor niets noemen ze de dam SSSuperspot Brouweresdam...
Wat een spot  Grin

vrijdag na de buien vlagerig  met 11-12 m2, bewolkt
zaterdag met 9-11 m2 gevaren vol zon...
zondag kon met de 7, meeste 9 Grin afwisselend bewolkt en zonnig mooie golven met hoogwater en heerlijk vlak met laagwater...

Voor iedereen die mee was dit jaar bedankt voor de gezelligheid, ik vond het een top weekend YeSS YeSS YeSS

Volgend jaar zal ik het eerder aankondigen voor o.a de Kite-Kings, kunnen julie gezellig mee... is echt de moeite waard!!!  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
 
ditispablo

Berichten: 259
Antwoord #23746 Augustus 29, 2011, 11:17:52
edit2Rapporteer  
@levensgenieter
ik heb het ook wel eens gehad
het is te repareren, typisch klusje voor www.zuidwest7.nl
Ik denk e100-150, weet niet meer precies..
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #23747 Augustus 29, 2011, 11:32:52
edit2Rapporteer  
Balen van je kite .... ThumpDown

Hans ,Ger en Peter e.a vandaag weer naar Schell... Grin
Ik ben er om 12.00 uur de buien boven Hoorn worden minder ( volgens buienradar) en de wind begint te waaien

W/ZW de Wind staat goed voor Schellie .. Grin

Op actuele info is ie echt w tot wnw, wind op zee is momenteel 25 KNP en stabiel, solly hol ik laat me niet verleiden  ThumpsUp, alhoewel .... Zit net op de webcam van Wijk te kijken, staan behooorlijke bakken. Weet niet of ik daar wel zin in heb met mijn slaspharses  Huh
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23748 Augustus 29, 2011, 12:32:13
edit2Rapporteer  
West is kl..te op Schell, dus ga ik lekker vanmiddag naar Wijk uurtje of 15.00 uur  ThumpsUp  ThumpsUp  ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #23749 Augustus 29, 2011, 12:45:17
edit2Rapporteer  
Ok Ries,zie je bij de pier..Wind motten we hebben ,en dat zit op zee  Joepie YeSS Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.