|
prutmonster
|
Ja riesjart , maar jij wil niet zo nodig je truukjes aan eenieder laten zien , als je een coolboarder ben dan doe je ht liefst je vette sjissol achter de balluh lijntjes waar iedereen je vette moves kan zien.
Ik duik juist altijd naar de fuiken , en soms pak ik een snoekbaars mij voor moeders de vrouw , is die ook weer bloid .
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ja het was weer gezellig op Schellie alle N/H kitekings waren weer eens aanwezig en op de momenten dat de wind wat wegzakte lekker even naar de kant om te ouwehoeren ... Top kite heb je gekocht Peter ziet er goed uit en je gaat er ook nog lekker hoog mee ( tussen de lessers ) maar die zijn ook overal ...geintje Ik zag vandaag ook nog Jody Bernal aan het kiten hij was steeds bezig op Richard zijn ouwelullen hoekje met een Naish Park hij was het ook nog duidelijk aan het leren .. Morgen nog een beetje wind ? we kijken wel waar we gaan varen..
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Jaja, was zeker weer gezellie op Schellie. Lekker effies een uurtje of 2 zitten ouwehoeren. Jammer dat ik niet kon kiten, maar de gezelligheid was er niet minder om. Leuk om ons Beuntje ook weer eens een kwartiertje op het water te zien. Langzaam opbouwen Hans. Eind van het jaar heb je gewoon weer een kleine 10 sessies erop zitten voor dit jaar. Als je het uitrekent met het aantal kites dat jij hebt, komt dat op zo'n 2 1/2 sessie per kite per jaar. Straks kan je ze weer inruilen met 600 euro verlies per kite, waardoor je dus eigenlijk uitkomt op zo'n 250 euro per sessie. Aangezien die sessies van jou zo'n kwartiertje omhelzen, zou dat een uurtarief van 1000 euro betekenen. Kortom, die badkamer kan je wel uit je hoofd zetten. Topkite die Switch van je Peter. Echt mooi afgewerkt. Gauw een keertje testen van je. Wie weet. Nog een kleine 2 weekies en dan op naar El Gouna met de KiteKings. Ik ga mijn tas vast pakken. JIIIIIHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
|
|
|
PeeWee
|
Ja het was weer gezellig op Schellie alle N/H kitekings waren weer eens aanwezig en op de momenten dat de wind wat wegzakte lekker even naar de kant om te ouwehoeren ... Top kite heb je gekocht Peter ziet er goed uit en je gaat er ook nog lekker hoog mee ( tussen de lessers ) maar die zijn ook overal ...geintje Ik zag vandaag ook nog Jody Bernal aan het kiten hij was steeds bezig op Richard zijn ouwelullen hoekje met een Naish Park hij was het ook nog duidelijk aan het leren .. Morgen nog een beetje wind ? we kijken wel waar we gaan varen.. alle kitekings? Zijn jullie mu nu al vergeten.Vandaag de Levente of zoiets getrotseerd.16 tot 35 knopen, lekkah hoor Tarifa. See Joe's
|
|
|
|
@LaurenS
|
Nee hoor Peewee , ik mis je elke dag.... Echt hoor
|
|
|
|
|
frankandfree
Geen avatar
|
Ik ben het er helemaal mee eens dat het aantal kitesurfscholen veel te groot is in de weekenden. Bovendien zag ik vandaag bij een school twee kites over de auto's heen gaan bij het oplaten en daar word ik helemaal niet vrolijk van. Van mij mag het gereglementeerd worden maar de vraag is dan hoe daarop gehandhaafd moet worden. Toch wil ik ook nog even kwijt dat gevorderde kiters en windsurfers soms rakelings langs mijn cursisten varen (liefst nog onderlangs) en dan vraag ik me wel af waarom dat nou nodig is. Cursisten schrikken daarvan en een ongeluk is dan zo gebeurd. Iedereen doet de sport voor zijn lol dus houd dan ook een beetje rekening met elkaar.
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben redelijk nieuw hier. Mijn naam is Mark, also known as Tommy. Ben 32 en zo geil als een pak boter.
En om die reden wil ik vragen of ik morgen ook even naar Wijk mag komen om ff lekker met jullie te duinhoppen, en kiten.
Ik werk tot half 1 en dan ga ik op wijk aan!
Gr Mark
Ps, ff serieus. Super om te lezen dat jullie Die hards blijven gaan!!! :-))
|
|
|
onderaqua
|
(wendy_kitesmiley)Lessers of geen lessers. Je moet als gevorderde kiter gewoon lekker de ruimte opzoeken en niet lekker onder de kant willen klooien. Het strandje is gewoon een beetje te klein ,waardoor bij drukte gevaarlijke situaties ontstaan. Dus. . . . . . . . . . . ..
|
|
|
manrot
Logs: 0 | 180 uur
|
Ik heb ook vandaag aan de buitenkant, waar het rustiger is en in het ouwe lullen hoekje gekite, en elke keer voor de muur van kitescholen gedraait. Maar dat hoekje wordt steeds kleiner en raakt voller, en je wilt ook een keer terug.
Wanneer er zoveel lesgroepen staan kan je ze bijna niet meer ontwijken, je houd afstand van de ene groep, die probeer je ruim boven langs te passeren, maar dan zit je eigenlijk al te dicht bij de volgende groep die upwind staat.
ik probeer dan niet te dicht bij een upwind groep te komen , want als een lesser de controle verliest (en dat hoort er nu eenmaal bij met lessen), dan vliegt ie down wind naar je toe.
wanneer ik dan zie dat een lesser de kite op 12 uur heeft , en upwind aan het lopen is , dan kan je er wel aan de downwind kant langs, maar het blijft een risico
bottom line: er zijn te veel groepen en daardoor staan ze te dicht bij elkaar.
en laten we eerlijk zijn het water in schellinkhout is niet prive water voor kitescholen.
en nu met 9 groepen is het een probleem, maar ik vraag me af wanneer het ophoudt, volgende week staan er 15 groepen en daarna .....
uiteindelijk gaat het een keer zo fout dat de gemeente wel ingrijpt en dan zijn er 0 scholen en 0 kiters!
|
|
|
joosie
|
Wat was het weer lekkerrr op schel vandaag de backloop ging weer erg slecht door de aan / uit wind laat in de middag nam hij eindelijk aan en ging t iets beter. En ja het blijft opletten geblazen zoveel kiters en lessers op t water, gelukkig niemand afgevoerd vandaag, al was het bij oplaten van sommige kites weer om te huilen en ging t weer net goed
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
ben jij al 32 tommy ? dan moet je zeker morgen naar schell komen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gezelliger JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAA
|
|
|
@LaurenS
|
Klopt wel gezellig op schell, maar die wind blijft RUK daar.. En waar doen we het in eerste instantie voor ....... Juistum !
|
|
|
DM2008
|
's Ochtends op Wijk helemaal super, goeie golven en lekker rustig. Begin v/d middag werd het een stuk drukker, ook een hoop windsurfers. Wind bleef mooi aanstaan voor de 10m!
|
|
|
Levensgenieter
Geen avatar
|
Gisteren een heerlijke (ietwat korte) dag gehad op Wijk. Het zonnetje, een goede constante wind en niet te druk, top! Na 2 uurtjes los gegaan te zijn, parkeerde ik mijn Bandit op het water..BAM.. Die liet duidelijk zien daar niet van gediend te zijn door 1 doek totaal van boven tot beneden open te laten rippen! Shit! daar kwam een abrupt einde aan een mooie dag! Dit is de eerste 'blessure' voor mijn kite en vroeg me af wat jullie mij aanraden om hem te laten repareren. Hebben jullie positieve ervaringen ergens specifiek? Zelf woon ik in Wijk btw.. Alle tips zijn welkom!
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Balen van je kite .... Hans ,Ger en Peter e.a vandaag weer naar Schell... Ik ben er om 12.00 uur de buien boven Hoorn worden minder ( volgens buienradar) en de wind begint te waaien .. De west- tot zuidwestenwind is matig, 3-4, in het kustgebied (vrij)krachtig, 5-6 Bft en in het noordelijk kustgebied af en toe hard, 7 Bft. Vanavond nemen wind en buiigheid langzaam af. W/ZW de Wind staat goed voor Schellie ..
|
|
|
On the Loose
Logs: 0 | 194 uur
|
Gisteravond laat teruggekomen van ons kiteweekend in Zeeland... We waren weer met een hele leuke groep naar Renesse op de camping en hebben 3 dagen heel goed kunnen kiten (al begon het vrijdag wat laat, uur of 14.00 uur na de buien), toen maar wat langer door gegaan... Niet voor niets noemen ze de dam SSSuperspot Brouweresdam... Wat een spot vrijdag na de buien vlagerig met 11-12 m2, bewolkt zaterdag met 9-11 m2 gevaren vol zon... zondag kon met de 7, meeste 9 afwisselend bewolkt en zonnig mooie golven met hoogwater en heerlijk vlak met laagwater... Voor iedereen die mee was dit jaar bedankt voor de gezelligheid, ik vond het een top weekend Volgend jaar zal ik het eerder aankondigen voor o.a de Kite-Kings, kunnen julie gezellig mee... is echt de moeite waard!!!
|
|
|
ditispablo
|
@levensgenieter ik heb het ook wel eens gehad het is te repareren, typisch klusje voor www.zuidwest7.nlIk denk e100-150, weet niet meer precies..
|
|
|
@LaurenS
|
Balen van je kite .... Hans ,Ger en Peter e.a vandaag weer naar Schell... Ik ben er om 12.00 uur de buien boven Hoorn worden minder ( volgens buienradar) en de wind begint te waaien W/ZW de Wind staat goed voor Schellie .. Op actuele info is ie echt w tot wnw, wind op zee is momenteel 25 KNP en stabiel, solly hol ik laat me niet verleiden , alhoewel .... Zit net op de webcam van Wijk te kijken, staan behooorlijke bakken. Weet niet of ik daar wel zin in heb met mijn slaspharses
|
|
|
|
|