Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #2750 November 05, 2007, 03:04:51
edit2Rapporteer  
Dinsdag, Woensdag en donderdag ochtend knallen op Wijk (of Ijmuiden, NW Ijmuiden is ziek!). Denk dat ik niet de enigste ben.

Gaan er Dinsdag ook mensen naar IJmuiden voor de echte golven+ airtime?
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #2751 November 05, 2007, 03:16:41
edit2Rapporteer  
neem zeker tompoezen mee voor de koolhydraten  Grin Grin Grin Grin
guiri

Berichten: 126
Antwoord #2752 November 05, 2007, 14:36:14
edit2Rapporteer  
vanmiddag lekker naar Schellinkhout!!! Hopelijk 9 meter weer... Ziet er nu nog niet naar uit...

wie kan me daar de backflip leren???
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2753 November 05, 2007, 14:58:54
edit2Rapporteer  
Zijn er dinsdag en woensdag ook nog mensen die muiderberg aandoen.Lijkt me wel ok ThumpsUp met een een noordwester. Joepie
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #2754 November 05, 2007, 15:28:35
edit2Rapporteer  
Zijn er dinsdag en woensdag ook nog mensen die muiderberg aandoen.Lijkt me wel ok ThumpsUp met een een noordwester. Joepie
dinsdag waarschijnlijk op Muiderberg vanaf een uur of 1.

Woensdag en donderdag Ijmuiden / wijk :-)
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #2755 November 05, 2007, 15:49:30
edit2Rapporteer  
Heb je je nieuwe gear al binnen, Guido?


Lees net dit, November gaat los!

November kent eerst een korte periode van rustig weer onder invloed van een hogedrukgebied. Dit is echter stilte voor de (eerste) zware storm, die tussen 8 en 13 november wordt verwacht. Er bestaat een kans van 80% dat deze over Nederland trekt, met windstoten van 145 tot 175 km/uur.

Hierna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan t.g.v. aangevoerde tropische lucht een zich uitdiepende depressie ontwikkelt.  Er omheen vormen zich randstoringen en een zeer actief (kou) front. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987 en die van 703.

Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht.De bijbehorende diepe troglijnen zullen voor orkaankracht kunnen zorgen. Er worden windstoten van meer dan 200 km/uur verwacht!De kans dat deze storm over Nederland trekt wordt ook op 80% geschat. T.g.v. de grote onstabiliteit van de atmosfeer zijn tornado’s niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw.   
guiri

Berichten: 126
Antwoord #2756 November 05, 2007, 15:53:15
edit2Rapporteer  
Staat er ergens een windmetertje bij Schellinkhout?
Jambo

Berichten: 208
Antwoord #2757 November 05, 2007, 16:00:30
edit2Rapporteer  
Staat er ergens een windmetertje bij Schellinkhout?


Alsjeblieft

http://www.vliegerweer.nl/index.php/spotmeting/Schellinkhout
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #2758 November 05, 2007, 16:20:45
edit2Rapporteer  
Gaan er morgen nog mensen varen in Andijk?
Misschien in de ochtend nog een lekkere sessie houden.

Iemand in de ochtend.

Let me know....)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2759 November 05, 2007, 16:21:20
edit2Rapporteer  
Citaat
Staat er ergens een windmetertje bij Schellinkhout?


Alsjeblieft




http://www.meteo24.nl/nl/index.php?sid=8e9f2f4f52a69e1&wmoid=31X5466&cityname=Hoorn&lat=52.65&lon=5.067&q=detailsite&vis=overview



Weer per plaats | Zoek 

Hoorn 
 lengte:  5.07°
 breedte:  52.65°
 Land:  Nederland
Gewest:  Noord-Holland
 Inwoner:  -
Weerstation:  Berkenhout
 
 

Actueel weer Hoorn 
05.11.2007 10:00 uur
 weer       temperatuur (°C)  9.8
 bewolking (1/8)    dauwpunt (°C)  8.1
 wind (°)    rel. vochtigheid (%) 89
 windsnelheid (kts)  10  luchtdruk (hPa)  - 
 windvlagen (kts)  12  luchtdruktendens (hPa 3h)  -
 

 

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2760 November 05, 2007, 16:24:22
edit2Rapporteer  
Citaat
wie kan me daar de backflip leren???


Lijkt me ook wel geinig als er toch les wordt gegeven. ThumpsUp ThumpsUp

Is er al iemand onderweg naar Schel. ??????   ListenToMe YeSS YeSS

Hier in Langedijk waait het nog niet  ThumpDown

Citaat
Gaan er morgen nog mensen varen in Andijk?
Misschien in de ochtend nog een lekkere sessie houden.

Iemand in de ochtend.

Let me know....)

Ben de hele dag vrij, hoelaat ga je er heen ????
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2761 November 05, 2007, 18:22:08
edit2Rapporteer  
Heb je je nieuwe gear al binnen, Guido?


Lees net dit, November gaat los!

November kent eerst een korte periode van rustig weer onder invloed van een hogedrukgebied. Dit is echter stilte voor de (eerste) zware storm, die tussen 8 en 13 november wordt verwacht. Er bestaat een kans van 80% dat deze over Nederland trekt, met windstoten van 145 tot 175 km/uur.

Hierna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan t.g.v. aangevoerde tropische lucht een zich uitdiepende depressie ontwikkelt.  Er omheen vormen zich randstoringen en een zeer actief (kou) front. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987 en die van 703.

Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht.De bijbehorende diepe troglijnen zullen voor orkaankracht kunnen zorgen. Er worden windstoten van meer dan 200 km/uur verwacht!De kans dat deze storm over Nederland trekt wordt ook op 80% geschat. T.g.v. de grote onstabiliteit van de atmosfeer zijn tornado’s niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw.   


l ...lijkt mij een beetje teveel van het goede ..Maar het staat op de site van piet paulisma ,en je weet die voorspeld altijd teveel wind ...
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2762 November 06, 2007, 00:22:56
edit2Rapporteer  
wat een super middag vandaag!

morgen wordt het N-W, is dat goed te doen op andijk? dan kom ik weer is die kant op! uurtje of 10 ben ik er dan...
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #2763 November 06, 2007, 00:36:19
edit2Rapporteer  
Heej Richard,

Als het uit de juiste windrichting komt, zal ik er in de ochtend zijn.
Als de wind niet goed is, misschien Ijmuiden ofzo??

En hoe laat denken jullie er te zijn?

Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #2764 November 06, 2007, 01:42:37
edit2Rapporteer  
Citaat
morgen wordt het N-W, is dat goed te doen op andijk? dan kom ik weer is die kant op! uurtje of 10 ben ik er dan...

Hebben we eindelijk de 4 meter golven waar we al tijden op wachten ga je naar Andijk..  ThumpDown

 ListenToMe Wie morgen 9 uur Ijmuiden, word epic!~ ListenToMe
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2765 November 06, 2007, 01:49:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Heej Richard,

Als het uit de juiste windrichting komt, zal ik er in de ochtend zijn.
Als de wind niet goed is, misschien Ijmuiden ofzo??

En hoe laat denken jullie er te zijn?

FF de wind morgen afwachten welke kant hij opgaat  Joepie YeSS

Tussen 10 en 11uur Cool


Citaat
wat een super middag vandaag!

Waren er vandaag nog gasten op wijk Floris ??

Het was op schel net ff te kort voor mijn 10 meter had achteraf de 14 op moeten pompen.

Beun vaart als een jonge god over het water en de tompoucen waren heeeeeerlijk  ThumpsUp

Wel weer 2 kites over de dijk wat gelukkig allemaal goed afliep ThumpDown ThumpDown
Een gast had zijn stuurlijnen verkeerd om en stuurde hem over de dijk heen  ThumpDown ThumpDown

Andijk kan je goed varen met nw. Maar het blijft andijk dus nw  vlagerige wind

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2766 November 06, 2007, 01:54:20
edit2Rapporteer  
ik was bij de pier van wijk aan zee aan het varen... eerste 2 uur met ze 2tjes en later kwamen er wat meer...
ik vaarde met mijn 11m2 ging erg goed. de rest vaarde allemaal met 9m2!!
ik hoop dat er morgen op andijk dan ff minder wind staat dan op zee!

hoe laat ben jij daar richard? of ga je niet?
10 uur dus...  loser
ik ben er denk ik ook rond die tijd Joepie
we gaan rond 9 uur hier weg
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2767 November 06, 2007, 01:59:48
edit2Rapporteer  
Ik denk zo tussen 10 en 11 uur  Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2768 November 06, 2007, 02:05:09
edit2Rapporteer  
mooi dan ben ik er ook!

hopen dat ik gewoon met de 11 kan varen
D@rkSt@r

Berichten: 193
Antwoord #2769 November 06, 2007, 02:29:03
edit2Rapporteer  
Ik was ook op schel rond 16:00 helaas vloog mijn kite ook over de dijk.. na de eerste keer oplaten zag ik dat mijn kite (15M tribal2) te veel gedepowerd was en liet hem weer zakken... dus ikke mijn midelste lijn bij mijn bar een knoopje opschijven en hem weer opgelaten.. helaas was met het omzetten van die knoop me chickenloop half los gaan zitten. :S :S en ik had mijn Life lijn thuis gelaten (zo zie je maar wet van murphy) hij was bijna op 12 uur toen mijn chickenloop schoot los..
ik pakte nog mijn chickenloop om hem in te haken, maar mijn kite ging door het windvenster heen. dus heb ik hem maar los gelaten..
met het gevolg dat hij over de dijk heen ging en in een tuin terecht kwam.. gelukkig was de bewoner thuis..
die was natuurlijk in eerste instantie niet zo blij. gelukkig voor ons bijde geen schade.

heb rustig me kite leeg laten lopen en samen met die meneer me lijnen vrij gemaakt.. veder was het een hele aardige man..

het enig waar hij over te klagen had, was dat mensen die onder aan de dijk hun behoeftes doen terwijl er toileten staan. en vroeg aan mij of ik ook daar de mede kiters even op wou atenderen... !!!!

na dit hele avontuur opnieuw mijn lijnen uitgelopen en kite opgepomt en te water gegaan. ik wou eigenlijk alleen mijn nieuwe pak uitproberen O'neill psycho 2 hooded 6/5/4. duurt wel ff voordat je hem aan hebt. maar JUSUS wat is dat pak warm zeg.. ik had het bloed heet op het water..
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #2770 November 06, 2007, 02:50:28
edit2Rapporteer  
DeBeun ging weer los wat een lekkere middag bijna 4 uur gevaren jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
dat hoor je als ik hoog langs kom  Grin
sjonge wat ging ik hoog met mijn nemesisje super kite  Grin Grin en nu wel goed landen
de hele gang was er weer  theo / richard /robert /rick succes met je bar komt wel goed  ThumpsUp
gevaren bijna tot het licht uitging en dat word steeds vroeger  ThumpDown Cool Cool Cool
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #2771 November 06, 2007, 03:22:11
edit2Rapporteer  
Yeb hij ging weer lekker rustig. Lekker de spiertjes opwarmen voor morgen. Joepie

Ik kom na mijn werk en hoop rond twee uur op Andijk te zijn  Joepie

Woensdag vrij genomen.... Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2772 November 06, 2007, 14:57:47
edit2Rapporteer  
Citaat
Heej Richard,

Als het uit de juiste windrichting komt, zal ik er in de ochtend zijn.
Als de wind niet goed is, misschien Ijmuiden ofzo??

En hoe laat denken jullie er te zijn?

Waar ga je naar toe Paul, en is er al iemand richting Andijk ????
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #2773 November 06, 2007, 15:09:03
edit2Rapporteer  
Net Floris gesproken en die is al richting Andijk nou. Ik zit nog beetje te twijfelen, als de wind nog meer gaat afnemen rij ik naar Ijmuiden anders ook Andijk.

@ Richard, neem je ook je windsurfspul mee? of de 7m waroo?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2774 November 06, 2007, 15:17:16
edit2Rapporteer  
Citaat
Richard, neem je ook je windsurfspul mee? of de 7m waroo?

7 meter waroo,  windsurf spullen laat ik thuis de wind wordt alleen maar minder

En wat wordt het andijk of ijmuiden ??????
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.